“Å, nei, nå får je gnagsår på nasan!”

 

Det var den første tanken som slo meg da jeg oppdaget at den ene plastputa på brillene mine hadde gått i oppløsning i dag morges.

Vanligvis går jeg bare til en brilleforretning, og så får jeg nye puter helt gratis.

Det er en service de yter!

Men…nå synes jeg ikke at jeg kan oppsøke et kjøpesenter for en slik liten bagatell.

Ikke vet jeg om brilleforretninger holder åpent nå for tida heller?

Dessuten var det jo bare tull å bekymre seg over nesa.

Jeg har nemlig ikke bare ett par.

Du får jo to par for samme pris på en av brillebutikk-kjedene.

(Nå har jeg aldri prøvd å kjøpe bare ett par der, for man sier jo ikke nei til et “Supertilbud”.)

 

Like fullt prøvde jeg å finne på en hjemmesnekret løsning på det med den manglende puta. 

Jeg surret litt gladpack der puta manglet…

 

Det fungerte dårlig, så jeg må nok finne på noe lurere!

 

Det mest tankevekkende her, er hvor lite det skal til før jeg liksom synes at tilværelsen blir litt…

…kronglete!

 

Det er vel ingen overdrivelse å nevne “Lav stressterskel”…

…når en kjenner på en bitteliten ergrelse bare fordi det mangler ei plastpute på favorittbrillen??

 

Jevnt over…

…er vi godt vant her…

Jevnt over…

…har vi veldig lite å klage over…

Jevnt over…

…er vi rimelig bortskjemte, faktisk!!

 

Det er bare å erkjenne det!

Tak over hodet, strøm, vann og mat…

 

…og dorull!

 

Det er ikke alle som er heldige!!

 

 

Jeg satte bare det andre paret på min sarte nese…

…så var den “saken” ute av verden!

 

4 kommentarer
    1. Greit å ha TO par da 😀
      Ja dette er helt merkelig – hele verden liksom……… og alle våre vaner blir satt på vent 🙂

      Klem til deg karidansen og så håper jeg at tidene blir bedre og vi kan treffes og gå tur til sommeren !

      klemmer

    2. Greit med et ekstra par da.. Om ikke problemet er så stort..er det alikevell et problem for den det gjelder.. Jeg har briller som funker..og doruller..enn så lenge i alle fall <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg