“Å, nei, hvorfor GJORDE jeg det!?”

 

Det er lett å slå seg sjøl i hodet i etterpåklokskapens tegn!

Vi som er litt ekstra impulsive, kan fort få “Dagen derpå”- angst på grunn av “dårlige valg”.

(Sjøl om de slett ikke ble tatt i fylla!)

 

Jeg så en videosnutt av og med en kar som heter Roger Kvaløy for et par dager siden.

I den videoen snakket han om disse valgene vi tar…

…og om hvor lett vi kan ha for å klandre oss sjøl fordi vi har tatt et valg som (tilsynelatende) ikke førte til det vi hadde håpet og ønsket.

Så er det også veldig lett å være etterpåklok på vegne av andre: 

“Du husker vel hva jeg sa, men du hørte ikke på meg! Nå kan du bare se! Jeg fikk rett!” 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Ja i mange situasjoner vet man ikke hva som er best..også må man bare ta et valg ..og kjenne på magefølelsen der og da.. Klart det er ting man ser i ettertid noen ganger at det ikke var det beste valget..heldigvis er det meste til å “leva med”… Fin formidling og så tydelig å ryddig “bilde” av deg… Ha en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg