“Å nei! Har je klart å ød’legge senga mi, nå a’?”

 

Før jeg flyttet til Oslo i fjor høst, kjøpte jeg ei seng som kan trekkes ut til å bli dobbeltseng.

Det er også tre skuffer under den.

De er romslige, så det er plass til å oppbevare f. eks ekstra dyne, pute og sengetøy.

Slikt er veldig praktisk når man har lite plass!

 

Den forrige leiligheten jeg bodde i, var på ca 45 kvadrat.

Der brukte jeg senga som enkeltseng.

Jeg stablet madrassene oppå hverandre, og lå der som en annen “Prinsessen på Erten”!

 

Denne leiligheten er en god del større.

Derfor fant jeg ut at jeg skulle bevilge meg å trekke ut senga fra 80 cm til 160 cm bredde!

 

Sånt bør man ikke gjøre den første dagen etter at man har flyttet…

Når man er sliten og stresset, og ting har lett for å gå litt på halv tolv…

 

Det gikk nemlig dugelig trått å få dratt ut den ekstra sengebunnen…

…så jeg tok like godt i litt ekstra…

 

PANG!!!

Deler av sengebunnen falt i gulvet…

I tillegg oppdaget jeg at det hadde blitt en glippe mellom hoveddelen og uttrekk-delen av senga.

“Å nei, har je klart å ød’legge senga mi, nå a’?””

Jeg så mørkt på det hele…

 

Om senga lot seg fikse, måtte jeg antagelig vente i flere dager på hjelp…

Frodithen lå til sengs med sår hals…

…og nissekusinene og nissemennene skal først komme hit på “befaring” i slutten av uka som kommer!

 

Jeg så for meg et soverom med ei diger ødelagt seng…

…og ei kjerring sovende på en madrass-haug ved siden av…

 

Akkurat som om det ikke var nok kaos her fra før av!

 

Men…

…da jeg hadde fått “Lugnat ner mej lite”…

…fant jeg ut at jeg fikk gjøre et forsøk på å rette opp skaden.

 

Jeg funderte, lirket og løftet…

 

HURRA!!!

Alt falt på plass, både i senga…

…og i mitt sinn!

 

Jeg ble overmodig av ren henrykkelse…

…så jeg prøvde like godt å få inn den ene skuffen…

…med det samme jeg var så godt i gang, liksom…

 

Det gikk heller dårlig…

Jeg fikk den ikke “På rett spor”!

 

Nå fikk jeg helt fobi mot hele senge-prosjektet…

…av frykt for flere sammenbrudd!

De tre skuffene ble derfor bare liggende på soveromsgulvet…

…fram til i dag.

 

I formiddag var jeg kampklar…

…og motivert for et nytt forsøk!

 

Før jeg i det hele tatt tok i skuffene…

…lovte jeg meg sjøl å skride til verket med en positiv innstilling.

Dessuten bestemte jeg meg for at jeg verken skulle hisse meg opp…

eller bli voldelig om det ikke gikk med en gang!

 

Jeg fikk lønn for strevet!

Dette bildet sendte jeg til Frodithen i dag!

(Vurderte å ta et nytt bilde med mindre rot på…

…for å bruke i offentlig sammenheng, men fant ut at dette fikk duge…)

 

Jeg fikk skryt!!

Frodithen hadde forresten kommet seg såpass at hun hadde orket å vaske håret i dag…

…så hun ville også gjerne ha litt skryt!

 

Selvfølgelig fikk hun det!

 

Kvinner i Krisesituasjoner må jo støtte hverandre så godt de kan!!

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg