Å Løsrive seg fra sine Læremestre – og finne sitt Eget Uttrykk!

 

Nylig deltok jeg på et videokurs.

Jeg tok kurset  både for å lære litt mer om det tekniske, og for å få litt mer kunnskap om måter å bygge opp innholdet på. Det var nyttig!

 

Så gjelder det å trekke ut essensen av det jeg har lært. Hva føles riktig for meg?

Hva er mitt uttrykk?

Hvem er JEG?

 

Vi vil nesten alltid kopiere andre på ett eller annet vis. Kruttet trenger ikke finnes opp hver gang!

Men : Om man bare fremstår som en av mange “blåkopier”, så blir det ikke så veldig spennende…

 

Det er noe som heter: “Fake it till you make it!”

 

Jeg springer altså rundt med ryggsekk og kamerastativ og “later som” jeg er “Reporter” i Oslo og omegn…

Som regel tar jeg bare ett opptak, for ellers blir spontaniteten borte.

Jeg trives best uten manus, og jeg redigerer ikke.

Da blir det jo noen “Skjønnhetsfeil” underveis…

Men…jeg liker ikke at alt skal være så “Glatt og profesjonelt” hele tida.

Slikt blir fort nokså “Sjelløst og Stereotypt” synes jeg.

 

 

 

 

I dag har jeg vært på Marienlyst og filmet utenfor Nrk-bygget.

Det ligger en knapp halvtimes gange fra leiligheten jeg leier.

Jeg satt på den grønne benken til høyre da jeg tok opptaket.

 

Utenfor “Store Studio”…Hadde vært moro å komme innafor en gang også!

 

Det er visst omvisninger i Nrk i helgene. Det koster 100 kr. Jeg har lyst til å kjøpe billett så fort jeg har ei ledig helg!

 

Nå er det snart ferietid, men det er fortsatt mulig å kjøpe billett til “Ramm, ferdig gå” og “Beat for Beat”!

 

 

5 kommentarer
    1. Veldig enig med deg, derfor er bloggen min upolert og enkel. Synes du klarer deg veldig fint jeg, du virker som du ikke har gjort noe annet i hele ditt liv.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg