Å kunne identifisere seg med noe/noen…

 

Det er jo veldig ofte der det ligger…

Om jeg, for eksempel, ser en reklame for et produkt, kan jeg føle at jeg (på ett eller annet vis) trenger nettopp dette. Om jeg gjenkjenner meg sjøl i noen av personene og situasjonene i reklamen, er det mer sannsynlig at jeg lar meg påvirke til å kjøpe produktet.

 

Slik er det også om jeg skal vurdere å bli med i en forening eller et forretningskonsept.

Hvis en person jeg liker, får tillit til (og som jeg kan identifisere meg med) anbefaler meg noe, er det større sannsynlighet for at jeg engasjerer meg i det på ett eller annet vis

 

Nylig så jeg en video.

Det handlet om en presentasjon av et konsept.

 

Ingen av de som deltok i denne videoen var personer jeg klarte å identifisere meg med.

Jeg savnet at begge kjønn, og flere aldersgrupper, var representert.

Konseptet er nemlig beregnet på både voksne kvinner og menn.

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Du er nok inne på noe viktig der. Nå vet ikke jeg hva det var de reklamerte for, men så klart at de ville ha fått flere i sin tilhengerskare, eller kjøpegruppe, hvis de hadde gjort som du sier. Hadde nok ikke planlagt godt nok……Synd for dem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg