Å gjenta seg sjøl (Mine bloggtema-gjengangere!)

 

Jeg har snart skrever 2000 innlegg

siden jeg begynte å blogge i januar 2015.

 

På fem og et halvt år blir det i snitt ca 360 innlegg pr år.

Det vil si nesten ett pr dag.

Da skal det noe til å unngå å gjenta seg sjøl!

 

“Det hjertet er fullt av, renner munnen over med!”

 

Mine “gjenganger-tema” er kanskje først og fremst disse:

 

 

Jeg har skrevet flere innlegg om angst/depresjonsperioden min,

(som varte i flere år)

og, ikke minst, min vei ut av uføret.

 

Ett annet hyppig tema er:

 

 

Eller kanskje heller mangelen på menn i livet mitt?

Kan det være at jeg virker for maskulin og macho?

 

 

 

I forbindelse med at jeg (nok en gang) har begynt et nytt og bedre liv,

deler jeg en del tanker om sammenhengen mellom Kosthold & Helse for tida…

 

 

Og sist, men definitivt ikke minst:

 

 

Jeg har også hatt en del innlegg om

diverse sjølutviklingskurs jeg har deltatt på.

(Det kommer vel inn under kategorien “Nytt&Bedre Liv”.)

 

 

Har du noen “Gjenganger-tema” på bloggen din?

Altså: Noe du brenner litt ekstra for?

 

13 kommentarer
    1. Det er vel logisk at det blir gjenganger. Syns du har mange fine temaer, og en befriende og god måte å skrive på. Mine gjenganger blir nok bruken av ordet “sliten”, det tror jeg er rimelig ofte i bruk…så prøver å skjerpe meg :D.

    2. Nå er det lenge siden jeg har kommentert her inne hos deg, men jeg trur ikke det er så sykt mange innlegg jeg har gått glipp av, sånn egentlig, for jeg er stadig inne å sniker, selv om jeg ikke legger igjen noen spor – en flink spion? 😛

      Det er vanskelig å ikke gjenta seg selv når man blogger mye 🙂 For meg er det nok foto, og da spesielt hund, som går igjen 🙂

      1. Takk! Jeg synes det er helt greit å “snike” uten å legge igjen kommentar. Hyggelig at du har lyst til å snike litt hos meg.:) Jeg sniker ofte, for det tar veldig mye tid hvis man alltid skal legge igjen kommentarer. Det tar også mye tid å alltid svare på alle kommentarer. 🙂 Ja, du er en dyktig fotograf og veldig glad i hunder, så da er jo det naturlig. Har fått med meg noen av videoene du delte om hudprodukter på FB. Jeg bruker jo ett av dem! Den fete kremen er ypperlig på tørre lepper!

      1. Haha! “Grydithen” har liksom ikke “gått igjen” på bloggen min, men jeg skrev nylig et innlegg som handlet en del om deg og din blogg. 🙂

    3. Det må være umulig å ikke gjenta seg selv her inne… Men jeg synes slett ikke du utpeker deg på den måten. Jeg har nok noen synder der gjennom årene. Særlig lokalt engasjement og en drivhusperiode. 🙂

      1. Jeg liker best blogger som er litt varierte, men hva man er engasjert i og gløder for vil alltid avspeiles i bloggen. Vi har ulike interesser, og en variert blogg vil fenge flere. Vi trenger en “gjenkjennelsesfaktor” på ett eller annet vis.. Du utmerker deg som kreativ, uredd og leken. I tillegg er du en trivelig og omtenksom fyr! 🙂

    4. Jeg har flere tema jeg gjentar, men det er mest fordi jeg føler at de må gjentas, farlige ideologier, hva religion gjøre med oss, mental helse, overgrep, misbruk, seksuell legning, rusproblematikk etc. Veldig alvorlig, men noe jeg mener er viktig å snakke om. Liker ikke at slik blir tabubelagt. Få bloggere kommenterer på de innleggene, Gry(ende) er vel unntaket. Men jeg tror jeg har flere lesere som ikke blogger selv, enn bloggere som følger meg. Vært her i 12 år, føler enda litt at jeg ikke passer helt inn. Men bloggen hjelper meg mye, så her er jeg.. hihi.. at du skriver om mental helse og er åpen om det synes jeg er bra, så takk for det, hva de mannfolka angår.. den beste kommer til slutt 😜

    5. Takk! 🙂 Jeg har lest noen av innleggene om de temaene du nevner. Kall det gjerne feighet, men jeg har blitt forsiktig med å kommentere der jeg ser at det fort kan bli en “for” eller “i mot” – diskusjon. Jeg tenker at du kan få mene det du mener uten at jeg behøver å gå inn med motargumenter dersom jeg er uenig i noe av det du skriver. Som Gryende nylig skrev: Sannhet er som regel veldig subjektivt. Jeg har brukt mye tid på å prøve å overbevise andre om at jeg har “rett”, så jeg øver på la det være. I alle fall i andres kommentarfelt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg