Å beholde sitt eget særpreg

 

Fra vi er bittesmå prøver vi å etterligne andre.

Det er jo den måten vi lærer på.

 

Dette er noe vi også fortsetter med i voksen alder,

enten vi vil vedkjenne oss det eller ei.

 

Jeg innser at jeg ofte “aper” etter andre.

Det kan gjelde både væremåte, ord og uttrykk jeg bruker, eller klesstil.

 

 

Jeg har arvet noen klesplagg av Frodithen.

Her er et lite utvalg:

Denne kjolen arvet jeg for et par år siden.

Den er florlett og fargerik.

Dessuten “skrukker” den ikke så lett; noe som er et stort pluss!

 

 

Dette skjørtet arvet jeg i vår. Det er elastisk og med en bred strikk i livet.

Jeg bruker det mest som “shorts”, enten på stranda eller her hjemme. 

Skal jeg bevege meg ut i byen, tar jeg på meg en trekvart-lang tights under.

 

 

Buksa under arvet jeg i fjor.

Den er også elastisk og med strikk/knyting i livet.

Mjuk, behagelig og lett å pakke med seg, for den tar liten plass!

Denne: “Slik får du lange bein”– poseringa har jeg “lært” av Frodithen! 

Det funker, men man må helst strekke foten enda lenger fram for å få full effekt! 😉

 

Egentlig har vi ikke så veldig lik klesstil.

Frodith er nok en del mer “rocka” og “hippie” enn meg!

Likevel skjer det ganske ofte at vi liker de samme plaggene.

Denne kjolen har jeg ikke arvet etter Frodithen!

 

Jeg kjøpte den nylig. Den er mjuk, behagelig og anvendelig.

Slett ikke dyr heller!! 

 

Tidligere i kveld la jeg ut et innlegg

om “Gryende” sin parodi på meg og bloggen min.

Det var selvfølgelig nærliggende å tøyse litt om fotoshootene

og venninne-greiene som Frodith og jeg har på bloggen! 😀

 

 

Frodith var en ganske erfaren blogger da jeg startet min blogg.

Ganske fort oppdaget jeg at det var henne jeg kunne spørre “på bakrommet” 

dersom det var noen tekniske greier jeg ikke forsto.

 

Hun var flink til å forklare for “dummies”, for hun hadde “vært der” sjøl.

Blant annet lærte hun meg hvordan jeg skulle linke.

Det var også hun som inspirerte meg til å begynne tegne i Paint.

Jeg gjør ikke det så ofte,

men jeg synes det er veldig moro en gang i blant!

 

På mange måter ble Frodith et forbilde, både på blogg og ellers.

(Det er hun fortsatt!)

 

En gang fikk jeg en kommentar i retning av at jeg, og bloggen min,

kunne oppleves som en slags dårlig blåkopi av henne og hennes blogg.

 

Jeg tror egentlig ikke det var vondt ment,

men det traff et ømt punkt hos meg…

 

Jeg reagerte med å bli lei meg, rett og slett.

 

Det handlet kanskje mye om at jeg var i en ekstra sårbar fase.

Jeg hadde nylig brutt opp fra “livet på landet”, sagt opp en fast stilling

og skulle skape meg nytt fotfeste her i byen.

Også på det området var Frodith en viktig støttespiller for meg.

 

Å være en dårlig blåkopi av noen ønsker jeg ikke.

 

Jeg ønsker å ha mitt eget særpreg, både på bloggen og ellers.

En form for “grunntone” som er min.

 

Samtidig setter jeg veldig pris på “Karidansen og Frodithen”- delen av blogginga.

Den fungerer ofte som et lekent, lite løft i hverdagen!

 

Nå har jeg forresten “apt” etter Frodithen igjen.

Da vi var i Bergen, spurte jeg:

“Er det greit for deg at je…?”

“Ja, Kari, det er helt greit!”

 

Så da gjorde jeg det…

Resultatet av “apinga” får du kanskje se om ikke så lenge…

 

10 kommentarer
    1. Fine antrekk og supre poseringer 🙂 Tenker absolutt ikke at bloggen din er en kopi av Frodith sin blogg.. at dere er på tur sammen og blogger om noe fra det er jo helt naturlig ! Syns faktisk din blogg er en av di med mest særpreg.. i positiv forstand ! Frodith er fin å ha her på bloggen..har hjulpet mange med “oppstartvansker”hun..

      1. Takk! Har lært litt av å se på bilder deg, vettu! 😉 Ja, Frodith er både hjelpsom og ei som drar i gang sosiale aktiviteter både på blogg og ellers. Glad for å høre at du opplever at bloggen har særpreg. Og, ja, det “må” nesten bli litt likt når vi drar på opplevelser sammen! 🙂

    2. Et veldig åpent innlegg av deg, fint å lese, mange fine antrekk, både arvet og eget kjøpt. Ikke vært mye innom deg før, er så mange blogger. Frodith sitt navn vakte oppsikt i mine øyne, så der har jeg vært innom en del og hilst på Salt og Pepper og vært med på utfordringer. Liker måten du bruker dialekten din på i enkelte innlegg, det er nåde lekent og humoristisk, akkurat dét setter særpreg på DIN blogg. Stikker innom igjen snart, kos deg 🌹

      1. Takk for det! Ja, det er mange blogger. Jeg kommenterte mye mer hos andre bloggere de første åra jeg blogget.. Dessuten svarte jeg alltid på alle kommentarer. Jeg har blitt “slækkere” med begge deler, men det er koselig å holde litt kontakt. 🙂

        1. Jeg var dårlig på å stikke innom og kommentere andres blogger i mange år, det var for mye botox, sminke og implantater for meg. Nå synes jeg det er mer folkelig blant bloggere 😜

          1. Ja, det har vært et generasjonsskifte her. Jeg synes også det er greit at det har blitt færre rosabloggere og mer mangfold på de øverste plassene på lista!

    3. Fine antrekk, og du har blitt proff til å posere! Din blogg er ikke en kopi av Frodith sin iallfall – dere er jo helt forskjellige i vinklinger og måten å skrive på! Kjør på….😘

    4. Nydelige kjoler og et lekkert skjørt. Du kledde alt sammen. Ingen grunn til ekstra tights under det flotte skjørtet. Flotte og spennende betraktninger over mange forskjellige temaer i bloggen din. Sjelden jeg leser blogger, men du skriver flotte innlegg med spennende vinklinger og betraktninger😊.

      1. Takk! Veldig hyggelig å få slike tilbakemeldinger. Jeg skriver om mye forskjellig, men har nok mine “kjepphester”. Noen ganger gjentar jeg meg sjøl. Det skal noe til å unngå det når man har blogget i seks år, og begynner å nærme seg 2000 innlegg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg