Jeg trenger en daglig dose tull og tøys!

 

“Skal vi møtes og gå en tur langs Akerselva i dag?” 

Det var Frodithen som hadde sendt melding!

 

Gå tur med ei venninne på Lille Julaften??

 

For noen år tilbake hadde noe slikt vært helt utenkelig

Jeg hadde jo SÅÅÅÅÅ mye jeg måtte ordne av vasking, matlaging og julehandel…

…før kirkeklokkene ringte jula inn!

Nå er det slutt på den tida da jeg styrte så veldig til jul. Jeg skal feire jul i Oslo for første gang. Når man skal feire julekveld alene i ei 45 kvadrat stor leilighet, så er det begrenset hvor mye man trenger å ordne…

Men…jeg har pyntet og gjort det koselig her!

Lysene er knall røde! Her ser de rosa ut, men det får nå bare være slik…

Treet ble kjempefint!!

Her ser du de to siste lysestakene jeg har laget.

 

Jeg klarte til slutt å bryte av toppen på den med grønn bunn, (i bakgrunnen) så jeg fikk rettet opp den verste skjevheten.

 

Frodithen var litt engstelig for at hun fremdeles kunne dra med seg basselusker…

…slik at jeg ble smittet av uhumskhetene…

Derfor inngikk vi en avtale i forkant av at vi møttes :

Ingen klemmer eller annen form for fysisk kontakt!

Salt og Pepper var også med i dag, men jeg holdt meg på ærbødig avstand fra dem også…

 

For de som ikke har fulgt med på Frodiths herlige julekalender:

I forrige uke fikk Frodith omgangssjuke…

…en skikkelig lei en som satte henne helt ut.

To dager etterpå var det Rottentottenes tur:

 

Hvis du klikker på bildet av Salt og Pepper, som kappløper mot doen, så kan du lese hele innlegget!

Det er ikke pent å le av at noen er sjuke, men jeg klarte ikke å la være da jeg så disse to på desperat dojakt…

Heldigvis ble de fort friske igjen!

 

Mens vi gikk tur i dag, snakket Frodith og jeg blant annet litt om julekalenderen.

Det første året jeg løste kalendernøtter, var jeg mest opptatt av konkurransen.  Jeg leste kanskje ikke alle innleggene så nøye…Jeg syntes det var litt VEL barnslig…

Ei dame på rundt femti…

…som hadde julekalender med tøydyr liksom….

Nå har jeg visst gradvis beveget meg mer tilbake til barndommens fantasiverden igjen; for jeg har kost meg verre med Rottesprell i desember!

Jeg trenger rett og slett MINST en daglig dose harmløst tull og tøys!

Når jeg har vært på do om morgenen, har jeg ofte tatt med meg mobilen og lest (og løst) dagens “Kalender” mens jeg har sittet der. Jeg har nemlig ikke tålmodighet til å sitte lenge nok hvis jeg ikke har noe å drive med. Det kan resultere i både forstoppelse og mageknip! Da er det flott å kunne lese om Rottesprell, mens tarmtottene går sin skjeve gang. (Noen synes kanskje at man ikke bør nevne noe om sine do(u)vaner på en blogg, men så lenge jeg ikke kommer inn på DETALJER rundt sjølve dobesøket, så må det vel være greit???)

 

Her er Frodithen og jeg på dagens tur!

 

Nå er det bare EN dag igjen før Julaften, og Salt og Pepper får snart juleferie.

Kjenner jeg Frodith rett, blir det nok et gjensyn…

….om ikke før så i alle fall i desember neste år!

 

Jeg har aldri brukt “hashtags” før, men nå tenkte jeg at jeg skulle prøve. Om det blir riktig vet jeg ikke!

 

#Akerselva  # julekalender  #jul i Oslo  #Frodith  #tull og tøys  #hashtags

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Hjertelig tusen takk for en herlig fortelling inn i Julehøytiden 😊 Helt perfekt, og flott har du fått det også 😊 Ønsker deg en nydelig Julefeiring fra Skedsmokorset 😊 klem fra meg 🎅🤶

    2. Hihi, så herlig…. ja den julekalenderen er toppers! Leser hvert eneste ord (men gjorde nok ikke det de par første åra jeg var i gjengen…..) klemmer til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg