“Gamla Værket” : Gjestgiveri med historisk sus…og et trivelig gjensyn!

 

Da jeg planla Sandnes-turen i høst, bestemte jeg meg for at jeg skulle tilbringe den siste natta på gjestgiveriet “Gamla Værket”. Jeg hadde besøkt stedet en gang før, i forbindelse med at jeg var på besøk hos bloggvenninne Eva.

Den gangen kjøpte vi oss middag her. Inntrykket av stedet var veldig positivt! 

Plukkfisken jeg bestilte den gangen, smakte helt nydelig. Jeg likte dessuten stedet og hele atmosfæren!

En overnatting på “Gamla Værket” kostet meg ikke stort mer enn et “Standard hotellrom” i Oslo.

Når jeg først skulle bo på dette gjestgiveriet, hadde jeg lyst til å få med meg litt “Historisk sus”. Derfor oppgraderte jeg til ett av rommene i den historiske delen av bygget.

 

Døra inn til rommet…

 

Veggdekor…

 

Senga…

 

Bad med gammeldagse kraner…

…men ellers er det ikke så mye som minner om “pottermagerens” tid…

 

Rett etter at jeg hadde fått “Innkvartert meg”…

…fikk jeg besøk på rommet…

 

Vedkommende hadde med en hjemmestrikket gave!

 

Veldig behagelig å ha på seg! Fin er den også!

 

 

Hvem som har strikket??

 

 

 

Luringen bak meg her vel…

(Vi delte en bit “suksessterte” etter at vi hadde spist lunsj…

…og det er DEN Skøyerfrøkna fra Sandnes så stolt viser fram!!)

 

Vi måtte jo ta et bilde ute i den julepyntede gata også!

For de som ikke vet det:

Dette er bloggvenn Eva:

evaswindow

 

Dette har vært en trivelig dag! Nå er det tid for å sove.

Det sies at det skal være spøkelser her…

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det var veldig kjekt å se deg igjen Kari <3
      Og kjekt å besøke deg på rommet. Jeg har alltid lurt på hvordan det var inne i hotelldelen der 😀
      God mat og god prat og masse latter, det har vært veldig koselig 🙂
      Og nå gleder jeg meg til å høre deg fortelle spøkelseshistorier neste gang vi snakkes 😀 Kanskje var det akkurat DET rommet du fikk 😉
      Klem <3

    2. uuuææææ,,, 😀 Neida, skal ikke ”gane” spøkelser til deg 😀 Men klokka har jo passert både midnatt og mer til 😀 Men det så da både koselig og fredelig ut der 🙂 Lykke til på resten av turen 🙂 Veldig moro å få ”være med” 😀

    3. å så koselig dere har hatt det,kjekt å bare kunne reise rundt da hi hi .Spennede å sove i historiske bygg da ,det blir noe eget over det :=) jeg tror jeg har funnet ut hvordan en finner hverandre når et innlegg er lagt ut,da må en ha epostadressa og legge den til på siden sin,så får dere en epost når f.eks jeg legger ut et innlegg ,sånn sett kunne jeg tenkt med alles epost adresser :=) har du telefon nr mitt kan du jo sende meg en epostadresse da :=)

    4. fruensvilje: Jeg håper at de jeg følger(som har blitt “borte” dukker opp i feeden igjen! Hvis ikke må vi finne ut hvordan vi finne hverandre igjen i “Blokka”. 🙂

    5. Så koselig med et nytt møte da! Ser ut til å være et hjemmekoselig sted, og skjønte det som at du ikke har hatt besøk av spøkelser….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg