“Det har vært full storm her i natt, Kari!”

 

Jeg våknet klokka ti i dag!

 

Jeg hadde sovet så godt…

…i visshet om at jeg var på besøk hos ei…

…som langt fra forventet at jeg skulle være tidlig oppe…

…eller som satt og kikket på klokka…

…mens hun ventet ved et dekket frokostbord!

(At noen dekker frokostbord, og steller i stand, er jo et utslag av å ville ta vare på! 

Samtidig så blir man så veldig “gjest”, liksom…)

 

“Om du er oppe før meg, så kan du bare finne deg frokost sjøl…

Stå opp når det passer deg!”

 

Slik lød instruksen jeg fikk før vi gikk og la oss i går kveld!

 

Deilig og avslappende…

…og sånn jeg liker å gjøre det sjøl når jeg har overnattingsgjester!

(Det forutsetter jo at man kjenner hverandre godt, og er trygge på hverandre!)

 

Så jeg tok meg en dusj…

…dro på meg morgenkåpa, og tuslet ned.

 

I stua satt det ei blid dame i sofaen.

Hun var også iført morgenkåpe!

 

“Har du sovet godt?”

“Å ja, je har søvi SÅ godt!”

“Merket du ikke vinden?”

“Har det blesi i natt??”

“Det har vært full storm her i natt, Kari!”

(Jeg befinner meg på Vestlandet!)

 

 

 

Vått hår etter morgendusjen…

… og litt smal i aua!

 

Sjøl om jeg hadde hatt rene Tornerosesøvnen…

…som Prinsessen På Erten…

…i denne senga!

…lykkelig uvitende om stormkastene som herjet vilt rundt husveggene!

 

 

Det er til og med Tornerose – hekk utenfor “slottet”!

 

 

“Vertinne Wenche”.

 

Jeg kan godt legge ut “morratryne” – bilde av meg sjøl..

…men andre skal få lov til å stelle seg litt før de blir foreviget og lagt ut på blogg!

 

Stormen har lagt seg…

…og det ble en liten tur utpå formiddagen…

Etter regn kommer sol…

 

 

 

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg