“Ikke no’ puling på gjesterommet!”

 

Jeg har beveget meg i kunstneriske kretser i dag…

 

 

Nærmere bestemt…

…på Grünerløkka, på Designernes Eget Julemarked.

 

 

 

Det var mye fint å se…

Blant annet en del klær, tekstiler og keramikk…

…men det aller meste var i en prisklasse i “høyere sjikt”.

ER man designer, så ER man!

 

Jeg skjønner jo at det som er utstilt på et sånt “Designer- julemarked” nødvendigvis må koste mye mer enn det som er masseprodusert langtvekkistan…

 

Det var en ung mann der som jeg la litt ekstra merke til…

Neida, han var ikke “Min type”. (Hva nå DET måtte være).

Blant annet var han høyden 30.

I alle fall etter utseendet å dømme.

 

Han solgte dørskilt…

…med litt særegne tekster på:
 

“Ikke no’ puling på gjesterommet!”

 

Nå har ikke jeg noe gjesterom…

Dessuten kostet skiltet 1500 kr.

 

Ellers hadde jeg jo selvfølgelig kjøpt det…

 

“Her var’e FAEN meg reint!” sto det på et annet skilt.

 

Et sånt skilt kunne det jo muligens ha vært en ide å ta med som gave til vertskapet…

…om man ble bedt i førjuls – selskap?

 

Men…det kunne kanskje bli tatt ille opp?

 

Ja, for hvis vertskapet visste med seg sjøl at de hadde slurvet bittelitt med julevasken…

… så kunne de jo tro det var ironisk ment?

 

Det skiltet kostet forresten også drøyt 1000-lappen…

 

Et ungt par, som sto ved siden av meg, hadde funnet fram et skilt som de studerte inngående…

De vurderte visst seriøst å kjøpe det…

De så nok noe i det som jeg ikke så…

 

JEG så nemlig bare at det sto “FUCK” på det!

 

Det var vanskelig å få tak i “Det Kunstneriske Uttrykket” syntes jeg…

Jeg så BARE “stygge” ord jeg!

SÅ vanskelig var det faktisk, at latteren begynte å boble innvendig…

…og jeg måtte komme meg ut av rommet fortere enn svint!!

(Man står ikke og flirer en seriøs og hardarbeidende kunstner rett opp i ansiktet…

…mens man studerer produktene han stiller ut!)

 

 

Her har jeg flirt fra meg…og er klar for å ta den obligatoriske:  “Jeg var der” – selfien.

 

Jeg har aldri vært på et lignende julemarked før!

Kanskje er det slikt jeg må venne meg til nå som jeg har flyttet til Oschlo?

 

Til neste jul har jeg kanskje blitt så urban…

…at jeg har skaffet sånne dørskilt til alle de fire dørene som er i leiligheten her? 

(Hvis jeg regner med døra inn til garderoben i gangen, er det faktisk fire!)

 

 

Neste gang jeg er på leilighetsjakt…

… skal jeg være på utkikk etter en leilighet med to soverom…

 

For nå fikk jeg virkelig lyst til å ha…

 

 

….GJESTEROM!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det er mye rart som kalles kunst…og jeg er nok ganske så tradisjonell..så ordet fuck hadde heller ikke vært noe for meg..De andre var jo morsomme..men til den pris..Aldri i livet…da hadde jeg tatt ordene og laget et eget…hihihi…Men morsomt å gå sånn å se da….og jeg har heller aldri vært på et sånt julemarked altså..så er ikke bare deg…hihih

    2. Må bare le,,, Men egentlig var det tragisk,, Ja da tenker jeg på prisen.. svindyrt for å formidle et sånt budskap. Hadde jeg skulle overnatta i det gjesterommet, så hadde jeg bedd på mine knær om at senga var av det lydløse slaget. ,, men nå stod det jo ingenting om hva straffen var.. om man.. ja altså.. om senga knirka 😛

    3. Det var noen «godt» designet tekster på skiltene :). Ikke rart de var dyre, he, he. Men får håpe du får deg leilighet med gjesterom. Og da skal du ha skilt på døra om fri sone for lumske sprell i madrassen ;)?!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg