“Shut down” (Karidansen prøver seg som “programleder”)

 

Marit er en av damene jeg har blitt kjent med via Female Leadership hos Fay Skandsen!

Det var hun som introduserte meg for uttrykket “Shut down”.

 

Vi fant ut av vi ville lage en liten video om dette temaet.

 

Det var moro å ha noen å kaste ball med! Marit er ei varm og klok dame. Samtidig har hun en herlig form for humor!

Dessuten er hun veldig lite sjølhøytidelig, og svært behagelig å være sammen med!

 

 

Bildet er fra videoen. Jeg har tatt bilde av skjermen ved hjelp av mobilen, så kvaliteten er så som så…

En annen gang skal jeg sørge for å få tatt et ordentlig bilde! (Livet er en evig læringsprosess!)

 

Jeg likte godt å være “Programleder”, og har lyst til å eksperimentere videre med denne formen. Kanskje invitere gjester i “studio”?

I så fall må nok “Programleder Karidansen” forberede seg litt mer!

Dette var kun et lite eksperiment; sånn helt på sparket!

 

Jeg har også lyst til å lære meg å lage podkast-sendinger.

Heldigvis er noen av damene i nettverket mitt mye flinkere til sånt enn meg, så da har jeg noen å konferere med! 

 

Nå er det endringer på blogg.no. Derfor får jeg ikke lagt ut video på samme måte som før.

 

Jeg er bare overlykkelig over at jeg omsider fikk til å laste videoen opp på YouTube…

…”Helt sjøl alene”!

 

Litt stolt av det, faktisk!

 

https://youtu.be/BxevyW9LsAU

 

 

10 kommentarer
    1. Fint innlegg og spennende tanker. Du har en så behagelig stemme, at programleder-ideen er riktig god. Var inne og så på innlegget på you-tube og tenker noen justeringer kan være lurt å foreta seg. Slik som roligere bakgrunn og mer nærbilde av deg og intervjuobjektet. Da får en mer nærhet til temaet. Jeg gir meg ikke ut på en diskusjon om tematikken, annet at det er en for stor avstand mellom forventninger og energi. Og at en sjøl kan være den største pådriveren her, stemmer nok. Det er viktig å ta sin egen kapasitet innover seg. Vi er ingen maskiner.

    2. BforB: Takk for god tilbakemelding. Ja, når det er mer planlagt vil det også være naturlig å tenke mer på bakgrunnen. Vi var på et hotellrom og hadde nokså begrensede muligheter i så måte, men vi kunne ha sittet nærmere! Nei, vi er definitivt ingen maskiner, og det er det viktig å minne seg sjøl om!

    3. Så gøy å se deg i en sånn situasjon også. Dette er et format som passer deg bra det. Herlig stemme vet du 🙂
      Sånn i forhold til You Tube, så skal det gå an å lime inn den linken som du la der nederst, INN i der du finner You Tube-symbolet på verktøylinjen. Litt usikker på om du må skru av/på HTML -symbolet nede i hjørnet i editoren…. Det går nemlig an å få filmen INN i blogginnlegget, sånn at det “ser ut som” at det er der det ligger om du skjønner 😀

    4. frodith: Takk for tips og hyggelig tilbakemelding! Jeg prøvde det, men det gikk ikke. Om et par uker skal jeg få hjelp av ei som er litt mer teknisk anlagt enn meg, så da kan det hende at vi får dreis på det! 🙂

    5. Utrolig flott og behagelig. Dere virker superproffe og kameravante som fy <3 🙂 Lyssetting om man vil ha det hakket bedre og kanskje litt bevegelse i kameraet med zoom men her snakker vi yberproft 🙂

    6. ladyaugust: Tusen takk!<3 Dette opptaket ble gjort i et hotellrom og litt på sparket, så selvfølgelig er det mye å sette fingeren på nå det gjelder det tekniske. Men: Det er en begynnelse på noe jeg har lyst til å utforske - og gjøre mer av!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg