Farvel til Fay og Female Leadership…eller??

 

Nå er siste helg i Female Leadership – året over.

 

Det har vært en særdeles spennende reise…

…på mer enn en måte.

 

2018 har virkelig vært et år i Forandringens Tegn for mitt vedkommende!

 

Jeg har ledd masse!

Jeg har også vært fly forbannet!

 

For:

Fay kan være et fyrverkeri;  fryktløs, frittalende (og nesten litt frekk faktisk)…

Jeg vet imidlertid at hun gjør det bevisst…

…for å provosere og pushe oss!

 

 

Frekke-Fay tar selfie…

 …etter å ha gitt meg sparken som fotograf!

(“Nei, KARI – hit med telefonen, så tar jeg en selfie i stedet!”)

 

…men hun er definitivt OGSÅ…

…følsom og feminin!

Fay med blomsterbuketten hun fikk i avskjedsgave av Female-Leadership- gruppa.

 

Legg merke til den flotte veggen i bakgrunnen.

Fay og Øystein (Fays samboer) utarbeider for tida et system for å lage veggdekor ut av bilder/malerier de finner på nettet. Dette er et eksempel på hvor fint det kan bli!

(Bildet er malt i 1660  av Jan Davidsz de Heem, og heter “Vase of Flowers”)  

 

Noe av det viktigste jeg har fått med meg i løpet av dette året er:

 

“Jeg kan få det meste til…

…hvis jeg VIRKELIG vil!”

 

Jeg er overbevist om en ting:

 

Jeg hadde definitivt ikke flyttet til Oslo i år, hvis jeg ikke hadde blitt kjent med Fay…

…og vært en del av kvinnenettverket som har oppstått rundt virksomheten(e) hennes!

 

Jeg har hatt så lett for å tenke…

…SMÅTT!

 

Altså BEGRENSNINGER…

…i stedet for MULIGHETER!!

 

“Nei, DET kan je da fell itte gjøra?”

“Nei, DET går da itte…”

“Je er nok førr gammal tel å gjøra slike ting, je a ve’??”

 

Jeg har blitt mye modigere..

Innimellom dukker den vesle, redde jenta opp i meg…

…igjen…

…men hun får ikke styre meg så lenge av gangen!

 

Jeg har ikke bestemt meg sikkert for om jeg blir med i Female Leadership i ett år til…

… men jeg er langt fra sikker på at jeg IKKE skal!!

 

Fordi:

Jeg blir kjent med så mange, flotte kvinner som har så utrolig mye kunnskap på ulike områder.

Vi kan spille ball med hverandre og utfylle hverandre…

…hjelpe hverandre fram!’

 

Det betyr så uendelig mye!! 

 

“HVOR skal jeg begynne? HVA skal jeg gjøre?”

Sånne spørsmål har jeg stilt i gruppa flere ganger!

Så viser det seg nesten hver gang…

…at det ei “Søster” som VET.

 

Ei som har erfart…

Ei som har kunnskap og ferdigheter, slik at jeg kanskje slipper å gå i unødig mange grøfter på veien…

…eller bruke masse tid på å famle i blinde for “å finne ut av”!

 

Det er en trygghet i dette…

…som jeg antagelig ikke er klar for å gi slipp på!

 

Fra kafeen Fay og Øystein nettopp har innredet i andre etasje hjemme i CasaBlanca. (Her ligger putene litt hulter til bulter fordi det er en gjeng med damer som nettopp har “Kubbet” seg, men estetikk og skjønnhet står i høysetet hos kunstnersjelen Fay!)

 

Selfie på verandaen utenfor kafeen. 

(Der vi tilbragte store deler av helga!)

 

Nå er jeg altså i tenkeboksen…

…igjen…

 

Men…

…jeg er ikke i tvil om hva jeg har LYST til…

 

 

 

20 kommentarer
    1. Spennende, og sikkert nyttig. Men vil et nytt år gi deg noe nytt? Eller blir det mer en gjentagelse, og mer du som lærer nykommerne om dine opplevelser? Nå bare spør jeg altså, for jeg skjønner jo at et sånt nettverk er veldig viktig og gir mye. Eller finnes det noe for “viderekommende” 😀

    2. Fint at du har fått inspirasjon og støtte til å gjøre modige valg og store forandringer i livet.. bra med folk som kan være frittalende og følsomme på en gang..syns Fay ser “trivelig”ut og flott bukett hun fikk 🙂 Håper du tenker deg frem til et riktig svar..koster sikkert penger å være med i denne gruppa , men om det er verdt pengene er jo det greit 🙂 Fin du er <3

    3. Min matgale verden: Takk for innspill! Ja, dette er for “Viderekomne! Jeg får hjelp til å finne ut av min vei – f. eks jobbmessig. Vi kan være med på å utforme kurset ved å komme med ønsker. Jeg blir mer bevist på hva JEG vil. Jeg får veiledning, og nyttige tips, men må utforme sjøl. Både vi som er med og Fay lærer og vokser underveis! Det er nyttig å se den endringen som skjer med Fay også. Hun er veldig åpen om sin læringsprosess – og hun lærer også av erfaringene hun høster. Det er ikke så mye som er absolutt – og “Tiden er “Sannhetens datter!” Den som ikke tar sjansen på å “feile” vil heller ikke oppleve så mye vekst…tror jeg! Egentlig er det svært lite som er direkte bortkastet!

    4. annebe: Takk! Ja, dette er jo jobben til Fay, så selvfølgelig er det ikke gratis! Men – om man skulle ha gått til coaching over en lengre periode, hadde det garantert også kostet ganske så mye!

    5. Det er deilig med inspirasjon, også godt at du føler du vokser og igjen er i tenkeboksen- blir spennende å følge med 🙂

    6. Det er ordentlig modig gjort av deg å ta så mange steg som du har gjort. Og det å være med i denne gjengen er jo et stort steg det også. Det beviser jo at du har ønske og vilje til å komme deg videre her i verden. Og du gjør faktisk noe med det.
      Stå på kjære venninne, dette gjør deg utrolig godt, og det er ingen tvil om at du har funnet en ledestjerne på din vei 🙂

    7. Når det er så lystbetont lærerikt og nyttig for deg forstår jeg godt at du vil fortsette…
      Er nok ikke for alle, men tydeligvis for deg. Du velger nok riktig…

    8. Så utrolig bra å høre at du har fått så mye igjen av dette. Jeg vet jo bare bittesmå bruddstykker av hva det egentlig har gått ut på. Men at du har gått gjennom mange forandringer og nye faser, det er jo ikke til å unngå å ha lagt merke til 🙂 Jeg er glad for å ha blitt bittelitt kjent med deg. Ønsker deg lykke til i tankeprosessen du er inne i 🙂 Jeg er sikker på at finner det absolutt rette for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg