“Josefines torsdager” og “Gongbad”.

 

Jeg er deltar for tida på kurskvelder (Josefines torsdager) ledet av denne dama:

Hun heter Camilla Roald Johansen og er utdannet sexolog.

 

Jeg har skrevet om henne før.

Hun var gjesteforeleser hos Fay Skandsen under en av Female Mastery helgesamlingene i fjor sommer. Hun er en formidler i særklasse! Jeg tror hun kunne lese opp fra “Norges Lover” og få det til å bli interessant!

 

Det er ikke seksualitet som er hovedtema under kurskveldene…

 …vi er innom mye annet også.

 

Det er altså kun kvinner som er med, og i en slik setting er det godt! Det blir en helt annen energi enn når begge kjønn er representert. Menn kan ha sine “guttekvelder”  som er tilpasset dem. Så kan menn og kvinner heller utveksle lærdom og erfaringer i andre settinger når DET føles riktig.

 

I forbindelse med kurskveldene har jeg deltatt på “gongbad” for første gang i mitt liv!

 

 

Her er gongen som ble brukt i forbindelse med “Gong-badene” jeg har vært med på.

 

Og her er hun som spilte på gongen under “badene”:

Inger Ane Sletten!

 

Inger Ane er ei svært så allsidig dame. Blant annet jobber hun som healer og yogainstruktør.

Hun har en sjeldent varm og behagelig utstråling. Humoristisk er hun også, og en “Racer” på dialekter! Hun overrasket med både sørlandsdialekt og “Ækt Trønder” i løpet av siste kurskveld!

 

“Kailani”heter dette instrumentet.

Det ble også brukt under gongbadene.

 

Før Inger Ane begynte å spille, fordelte vi oss på sofaer og stuegulv, med puter og pledd over og under oss! 

Den følelsen jeg hadde, da vi lå der og ventet på lyden av gongen, var helt spesiell:

Litt sånn hyttetur og “pysjamas-party” – følelse, sjøl om ingen skulle overnatte – utenom de som bor i leiligheten!

Det føltes så trygt og godt å ligge der på gulvet, skulder ved skulder i et nært og godt kvinnefellesskap! Jeg kjente på en sitring og en forventning; spennende og samtidig veldig trygt! 

 

Lyset ble dempet ned, og så begynte  Inger Ane å spille på gongen. Det er mange ulike lyder/toner som kan bringes fram når man spiller på en gong – alt etter hvor og hvordan man slår på den! Noen er dype og kraftige. Til tider følte jeg at disse lydene traff meg midt i ryggmargen og ga en slags “Resonans i mitt indre” (Finner ingen bedre måte å forklare det på!). Andre ganger var tonene lysere, lettere og mer “vare”. Jeg syntes alle lydene var behagelige på hver sin måte, og det var godt med denne vekslingen.

Etter badet ble det en veldig rolig stemning. Det føltes riktig å snakke med lav stemme for å få “komme tilbake” på en mest mulig skånsom og behagelig måte.

Ane fortalte at det hendte at noen kunne reagere veldig på de kraftige lydene. Derfor sa hun i fra på forhånd om at det var helt greit å forlate rommet under gongbadet dersom vi følte at det ble ubehagelig. Jeg er vanligvis var for høye lyder, men jeg likte veldig godt de dype, intense og kraftige tonene i gongen!

 

Inger Ane og Kamilla.

 

 

Fra kjøkkenet i leiligheten. Syntes dette var så nydelig at jeg bare måtte forevige det.

(Jeg spurte om lov til å publisere bilder av interiøret!)

 

Venninnen til Camilla (hun som eier leiligheten) hadde bakt en deilig og saftig eplekake.

Det er sporty gjort å åpne døra si for en gjeng med damer – der flere er helt ukjente!

Det gjør det ekstra intimt og koselig at kurskveldene blir holdt i slike vakre rammer. Det er en veldig god energi i denne leiligheten.

Det sier mye om de som bor der!

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg