Det sto ei dame ved Bazarene på Youngstorvet i dag…

 

 

Sånn så hun ut…

 

…bare at bildet er en rekonstruksjon…

…for jeg glemte å ta bilde av henne da jeg ankom Youngstorget!

 

Jeg ble så nemlig så glad og ivrig da jeg så den lange dama som sto med ryggen til…

…med hetta over hodet:

 

“Frodith…. Frooodith nå kjæm je!”‘

 

Hvis du har lest bloggen til Frodithen i kveld, så vet du at vi møttes og hadde ei skravlestund igjen i dag!

Lattermilde timer med Karidansen

 

Frodith fortalte litt om noen ideer hun har for undervisningen hun skal gjennomføre med det første,

Jeg lurer på om kolleger og ledelse skjønner hvilken kreativ, dedikert og engasjert lærer hun er?

For:

Jeg ble helt revet med av opplegget hun skisserte! Jeg skulle gjerne ha vært elev og kommet på en slik skoledag!!

Så flott å kunne bevare gløden og iveren etter mange år i samme jobb. 

 

Det er så fort gjort å havne i tralten…

…at ting blir rutine…

…og at jobben bare blir et “nødvendig onde” for å tjene til livets opphold.

 

Og…

…så ender man kanskje opp med å leve fra “ferie til ferie”?!

 

Men… slik har det ikke blitt for Frodithen!

 

Alle dager er jo ikke like festlige…slik er det ikke for NOEN!

Men…

…det å evne å skape litt fest i hverdagen…

…det er GULL rett og slett!!

 

Frodith kjøpte seg kake, mens jeg holdt meg til grønnsakdrikke. Jeg drakk blant annet en drikk med rødbete.

Så fikk jeg “lurt” Frodithen til å prøve en sånn type drikk også…for å balansere det usunne med det sunne!

 

 

Vi er to (ikke så veldig små) sunne damer…

 

I den forbindelsen fortalte jeg Frodithen om den gangen jeg var tenåring, og hadde en liten kaninfarm. Mor hadde syltet rødbeter, og jeg serverte rødbeteskallet til kaninene.

Da de søte, små og pelskledde i etterkant begynte å tisse…

 

…ROSA TISS…

 

… ble jeg LIVREDD!

 

Jeg koblet nemlig ikke fargen på tisset med at de hadde spist rødbete-avskjær!

 

Så fleipet Frodithen og jeg litt med at JEG kom til å tisse rosa i kveld…

…og at jeg i så fall skulle legge ut bilde av innholdet i doskåla her på bloggen…

…for å dokumentere “begivenheten”!

 

Det hadde vel i så fall blitt det nærmeste jeg ville ha kommet…

…å kunne kalle meg…

 

…en vaskeekte…

 

 

…ROSABLOGGER!!!

 

 

.

20 kommentarer
    1. frodith: Jada, men jeg tror ikke det har kommet i gjennom systemet ennå! 😉 I morgen har jeg kanskje glemt det – og DA blir jeg forskrekket når jeg titter i do! 😀 Ja – kjempetrivelig! <3

    2. Hei og hå 😀 Her har jentene vært på farta skjønner jeg 😀 Så ut som det var i rette modus også 🙂 og med skravling fra barneår til nå 🙂 Perfekt 🙂

    3. Ja det er rart det der…at man tisser rosa etter å ha spist røbetter…men spørs om det samme skjer med en laget juce på flaske…Ja DA blir du rosablogger…hihihi Så koselig å treffes sånn på en helt vanlig dag også….Ser ut som dere koser dere sammen!

    4. Hehe … morsomt innlegg. Er helt sikker på at denne Frodithen vår er en utroig flott lærer, skulle gjerne vært elev i den klassen. Ser ut som dere har kost dere.
      Skummelt det der med at tissset forandrer farge. Min eldste datter hadde drukket en del rusbrus på en fest en gang, og de var turkise. Dagen etter så tisset i doskåla også slik ut, og ho ble livredd og trodde ho skulle dø!

    5. Koselig dere har det! Fint du passer på at dere er litt sunne også…:)Hun har en litt uvanlig jobb frodith, som man sikkert bare MÅ være dedikert og engasjert i. I hvertfall er det viktig når man jobber med mennesker, ellers er det bare ikke den rette jobben, uansett hvilke mennesker man jobber for…

    6. maiken: Den dagen man kjenner at man er veldig lite engasjert i jobben er det kanskje på tide å gjøre noe annet. Jeg vil ikke tilbake til en slik jobb jeg hadde. Kan ta på meg vikarvakter for å spe på inntekta, men ikke ha noe fast!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg