“All you neeed is love” på Chat Noir…Karidansen tabber seg (nesten) ut.

 

Jeg var på Chat Noir for første gang i helga og så forstillingen “All you need is love”.

 

Det var disse skuespillerne som sto på scenen:

Lise Karlsnes, Håvard Bakke, Inger Lise Rypdal, Jørn Hoel og Atle Pedersen.

 

I løpet av forestillinga fikk vi høre utdrag av i alt 46 sanger fra The Beatles’ rikholdige repertoar!

Det var mange raske og smidige overganger. 

Jeg la spesielt merke til bakgrunnen som skiftet hele tida, og som understreket tekstene og stemningene på en veldig fin måte.

 

Innimellom fortalte aktørene litt om hva de forbant med The Beatles.

Inger Lise Rypdal hadde for eksempel sett dem “Live” i Hamburg i 1962. Da var hun 12 år og i følge med ei tante. En stor opplevelse for en 12-åring fra Toten! 

Hun hadde kjøpt sin første “Beatles-single” etter at hun hadde tjent penger på potetplukking!

 

Jeg må innrømme at jeg har plassert Atle Pedersen litt i kategorien “Kjekkas – Jekkas”, fordomsfull og stigmatiserende som jeg er!

Joda, han ER en pen og veltrent, ung mann! Han VET det, og spiller på det!

Men…

…han er også så mye mer enn sexy hoftevrikk og muskuløse lår:

Han har en flott sangstemme. I tillegg trakterer han både piano og gitar! 

 

 

Jeg synes aktørene utfylte hverandre. De tilhører ulike “epoker” i og med at det var så stor aldersspredning på dem.

 

Jeg er jo ingen “teateranmelder” og jeg er langt fra objektiv…

Men… Lise Karlsnes “nådde” meg ikke…

Jo visst synger hun fint. Hun er desuten både pen og profesjonell.

Jeg ble imidlertid lei av smektende, sensuelle bevegelser og intens hoftevrikk etter hvert. Hun manglet det lille ekstra i denne sammenhengen…i alle fall i mine øyne…

En revyscene er noe annet enn et konsertlokale. I revy holder det ikke med et stort, dramatisk gap, grimaser, voldsomme fakter og utstuderte, innøvde bevegelser.

 

Inger Lise Rypdal har det “Lille ekstra” – scenetekke, sjarm, skikkelig glimt i øyet og varm utstråling så det holder. Dessuten har hun en karakteristisk og særegen stemme!

Litt forførende og yndig, uten at det blir en sånn :

“Jeg er deilig”– greie ut av det!

 

 

Inger Lise og Atle!

 

 

Det hører med til hele teaterhistorien at jeg holdt på å komme for sent til forestillinga! Jeg hadde fått for meg at den begynte kl 17! Jeg trodde derfor at jeg var ute i veldig god tid da jeg ankom teateret rundt kl 16.25!

Jeg stusset litt over at det nesten var folketomt i garderoben…

..men jeg skulle snart forstå hvorfor! 

For…

…plutselig lød en stemme over høyttaleranlegget:

 

 “Vi ber om at publikum finner sine plasser. Forestillingen begynner om fem minutter!

 

Da var det ei som fikk det litt travelt…

…ho måtte gå foran en fullsatt sal for å finne plassen sin…

(Hadde jo fått meg “creme de la creme” – plass må vite!)

 

Jeg var ikke så veldig høy i hatten akkurat da!

 

Men…

…jeg kom meg på plass i tide!

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Det var nok en fin opplevelse ja, ikke vært på revy på mange år..Dizzie Tunes var vel det jeg sist så..og det er vel noen år siden di var på scenen sammen nå.. Artister må ha en utstråling og sjarm om di skal nå meg også <3<3

    2. Jeg har jo ikke sett dette, så kan ikke uttale meg. Men jeg LIKTE Lise Karlsnes i Briskeby hvertfall 🙂 DIsse andre er jo mer sånne utadvendte tydelige revy-folk, men hun er en annen type. Sikkert gøy å være på Chat Noir 🙂

    3. Høres ut som du koste deg litt også….Det hører jo med å være litt fordomsfull ovenfor disse kjendisene våre…Noen ganger viser det seg at de er stikk motsatt av hva man tror..men sånn er det…Så bra du rakk det!

    4. Hehe, bra du rakk det da. Gøy på teater. Sang og musikk er helt topp. Liker det live…Var Jørn Hoel edru? Sist jeg var på show å sa han, virka han dritings…men det var julebordsesong.

    5. Jammen godt du rakk det da! Klart det var helt supert – IngerLise Rypdal er jo max…. forstår hva du tenkte om Atle….. men – bra at det blei motbevist da…. 🙂

    6. Bra du rakk å komme i tide. Høres ut som du koste deg, til tross for Lise Karlsnes :)). Likte henne da hun sang i Briskeby, men det blir så klart en helt annen greie.

    7. solliv: Jeg syntes han virket edruelig jeg! Om en artist stadig møter beruset på scenen så stopper det seg vel sjøl. Det går jo ikke i lengden. Ja, sang og musikk er jeg glad i. Ikke altetende, men liker mye forskjellig.

    8. frodith: Det blir en annen setting på en konsert der det hovedsakelig er musikken folk kommer for å høre. Dette var jo en “Musikk-aften”. men samtidig en slags teaterforestilling! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg