Vakre Wenche Foss. (Karidansen på Theaterkafeen)

 

I går var jeg på Theaterkafeen sammen med ei god venninne fra Female Leadership -gjengen!

Det var andre gangen i mitt liv at jeg besøkte dette stedet.

 

Det er dette som er en av de store fordelene ved å bo i Oslo. Sjøl om husleia er høyere enn på Hedemarken “sparer” jeg mye ved at jeg har kvittet meg med bilen. Dessuten slipper jeg å ta tog og overnatte på hotell for f. eks å få meg en teateropplevelse. Togbillett fra Stange (der jeg bodde før jeg flyttet hit) til Oslo + overnatting koster tilsammen fort minimum 1500,- hvis man ikke er så heldig å få tak i veldig rimelig overnatting. Da begrenser det seg hvor mange ganger i året man kan gjøre det.

 

 

Det er mange bilder og kunstverk av “Celebriteter” på veggene i Theaterkafeen.

Blant annet en tegning som jeg la litt ekstra merke til:

 

Tegningen av Wenche Foss.

 

Det ble en del gjenskinn fra lampene rundt omkring, men jeg synes ikke at det gjorde noe.

 

Her på litt lengre avstand.

(I bakgrunnen ser du at trærne utenfor  er kledd i vinterskrud, i form av tente lys!)

 

“Wenche Foss var vakker hele livet”, sa venninna mi.

(Som OGSÅ heter Wenche.)

 

Jeg måtte bare si meg enig i det.

Hun hadde så nydelige, uttrykksfulle øyne…

…noe kunstneren har fått fram på fremragende vis…

…ved hjelp av enkle streker!

 

Dessuten var hun så “levende” og modig!

 

Karidansen venter på maten…

 

Kveldslys er fint, for da glattes rynkene ut! 

 

“Tittei!”

 

“Andeconfit” Har nesten aldri spist and før. Det var nydelig!

 

Dessert: Multesorbet med kokoskrem! Mmmmmmmmm! 

 

Wenche & Kari foran alle de ANDRE celebritetene på veggen i garderoben!

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Det er jo så kjempekoselig på Theaterkafeen. Har vært der en gang jeg også. Wenche Foss blir alltid husket for sitt engasjement og ærlighet 🙂 Hun var en fantastisk person 🙂
      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Jeg har ikke vært på Theatercafeen før, men det er nok en fin opplevelse 🙂 Ser ut som dere koser dere. Så dere noen “kjente”? 😀

    3. Ja det må være deilig å ha alt i nærheten…Har alltid hatt et ønske om å bo nær en by når ungene ble store..men så har jeg fått meg hunder nå da..og da er det like greit å bo litt på landet….OG det er rådyrt å kjøpe noe i byene nå…så…jeg holder meg her..men drømmer om en liten leilighet nær alt…Kos deg i storbyen!

    4. Dæsken , se der ja 😀 Det var noe annet enn en koppe kaffe i Byporten 😀 Så herlig. Har bare vært et par ganger der også, og sist gang i møte med avdøde Lars Andreas Larsen 😀 Så det er lenge siden 🙂

    5. fruensvilje.blogg .no: Takk! Ja, om en vil oppleve bylivet en periode, så er det like greit å flytte hit og heller kvitte seg med bil og annet som en er mer avhengig av når en bor ute på bygda! 🙂

    6. Sv: De er små disse jeg har..6kg…så trenger ikke så stor plass..men med helsa mi, så er jeg glad for å ha en dør og åpne og slitte de ut..særlig på morgenen…Så kan vi ta turene når det passer for meg….Så får de tur, så trenger de ikke så stort hus disse små…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg