Jeg burde ikke føle…?

 

 

En gang var det en person som sa til meg:

“Jeg har aldri hatt lyst til å hevne meg på noen!”

 

Det er flott at noen har det slik!

 

Jeg kan (dessverre) ikke skryte på meg det samme.

Det sa jeg til denne personen.

Da prøvde h*n å fortelle meg at det var “feil”.

Sånn burde jeg slett ikke føle. Jeg burde neimen ikke innrømme det heller!

Jeg har vært skikkelig hevngjerrig, og har hatt lyst til å “ta igjen” mer enn en gang!

 

Nei, jeg er ikke stolt av det!

Like lite som jeg er stolt av at jeg mange ganger har vært:

*Furten…

*Manipulerende (Uten kanskje en gang å ha skjønt at jeg har vært det!)

*”Dødelig fornærmet”.

…og mye annet rart som jeg absolutt ikke “burde”.

 

Men følelser er jo bare…

…følelser.

 

I det ene øyeblikket kan jeg tenke/føle en ting…

…og så kan det plutselig snu…

…fordi jeg (for eksempel) skjønner at jeg har misforstått noe!!

(Blir du forbannet på noen og føler deg djupt såra og vonbråten, KAN det være lurt med en liten “oppklaringsrunde”…

…i alle fall hvis det er en person du har mye kontakt med og som du bryr deg om!)

 

Noe vonde følelser sitter dypere, og er mer seiglivede enn andre…

 

En trenger jo ikke akkurat å GÅ INN FOR å fordype seg i dritten…

…men å akseptere at det farer litt styggedom gjennom hodet i blant…

…det tror jeg bare er sunt.

 

Jeg er ikke nødvendigvis en “skitstøvel” fordi om jeg ikke er like from og edel som en buddhistisk munk, vel?

 

Heldige er de som aldri tenker en stygg, umoralsk eller “forkastelig” tanke…

…men dem tror jeg ikke det finnes så veldig mange av!

 

“Passe Flink” er jeg uansett. Dette er mitt favorittsmykke!

(Ja, jeg vet at jeg har vist det fram før!)

 

Det er flere som har kommentert det, og noen av dem har vært vilt fremmede mennesker.

 

Ved å gå med et slikt smykke, så forteller jeg jo noe om meg sjøl og min form for humor…

…og så treffer det noen…

…som kanskje tør å begynne å snakke til meg…

 

Da blir smykket en slags “døråpner” til kontakt, faktisk…

 

 

24 kommentarer
    1. Jeg synes at det er veldig bra at du tør å vise følelser, og ikke minst si fra hvis du er uenig med noen. Det kan fort bli traumatisk hvis man bærer alt inni seg……

    2. Jeg er som deg, passe flink pike. Og har noen IKKE SÅ SNILLE tanker i hodet av og til. Innrømmer det gjerne.. 😀 Gjør ikke så mye MED det. Men det er LOV å ha sine egne tanker faktisk. Ingen kan si at det er FEIL. See you later aligator 😀

    3. Jeg er nok veldig “diplomatisk” av meg sånn stort sett ..men har kjent på følelsen av å bli såra av det folk har sagt til meg ! Og om jeg ikke har tenkt hevn akkurat liker jeg liksom ikke det menneske så godt lenger…så om det da er noen som er viktig for meg å ha i livet mitt..ja da må man ta det opp og snakke om det 🙂 Hyggelig å se deg og liker godt det smykket <3

    4. Ja jeg tror vi alle har slike tanker og følelser..men ikke alle tørr og si det høyt! Jeg tenker også mitt når jeg hører folk sier de ikke har det….for det tror jeg nesten ikke på…Ja det smykke er skikkelig fint…og så fint å prøve å huske på…for oss som lider av “flink pike syndromet”

    5. Følelser er helt klart følelser – å så lenge de dukker opp så er de naturlige tenker jeg da =) Det er vel ubalanse i dem, over tid som kanskje kan lede an til en utfordring – men ikke følelser i seg sjøl. Hmm.. Håper du har fine dager uansett og åkkesom =))

    6. ikke tror jeg det er noen som greier å la være å tenke noen stygge tanker av og til, men å gå lenge med hevngjerrige tanker er ikke godt, selv om det jaggu kan gå lang tid for å bli kvitt de, i alle fall når noen har såret en til de grader…
      Men selvsagt, man skal jo gi slipp…, men følelser kan man ikke noe for, og det er det det er ,følelser…

    7. Hei Kari!
      Koselig å endelig se deg her igjen! Tenker på deg jeg vettu 😀
      Jeg tror vi ALLE som en har mere enn gode tanker i hodet til tider………. det er noe JEG tror…………. Og jeg tror jeg har litt rett der 🙂 Man kan være så from man vil…..men…..
      Passe flink synes jeg er helt greit.
      Tror jeg også er passe flink <3
      klem

    8. Alltid interessant å lese de litt personlige og selvironiske innleggene dine som – i alle fall – jeg kan kjenne meg igjen i. Det hjelper litt på selvfølelsen at en føler at det fins andre der ute som sysler med samme tanker som en selv.
      Ha en bra høstdag.

    9. funderier: Takk! Jeg anser meg ikke som spesielt hevngjerrig, og jeg har det veldig bra for tida! Viktig å akseptere de “stygge” tankene også om de dukker opp! 🙂

    10. MJmettejosteinsdatter: Takk! Ja, du er passe flink. Dessuten har du ei varm og god utstråling og du er veldig lett å snakke med!! Litt “stygge” tanker har nok de fleste i blant, ja! 😉

    11. maiken: En bør slippe taket i hevntanker for sin egen del. Der er ikke det samme som å godta stygg oppførsel, men å akseptere at det skjedde en gang. Dessuten sette grenser for tilsvarende oppførsel en annen gang.! 🙂

    12. Jernbanefrua..: Å gå rundt å “Hate” er ingen tjent med i lengden, for det slår bare tilbake på en sjøl. Takk – jeg har det veldig bra om dagen! 😀

    13. annebe: Takk! Om det blir gjort/sagt noe leit/sårende EN gang, så kan det alltids passere, men om det er noe som stadig gjentar seg, så er det like greit å velge bort folk. Vi skal være sammen med folk som stort sett får oss til å føle oss vel…og det skal jo gå begge veier!<3

    14. Toini: Takk! Nei, jeg tror nesten ikke helt på det jeg heller, når noen sier at de ALDRI har tenkt sånn! Jeg er blitt mye mer “passe flink”. Faktisk litt “rampete”! 😉

    15. Det var akkurat det jeg mente kan du skjønne :-)) Alle følelser er normale, til de «henger» seg opp / ubalanse over tid 🙂 Da er det jo ikke like «greit» lengre. Men som du sier så er det greit å kunne kjenne litt på hele spekteret. Vi lever tross alt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg