“Kvinne, 55, søker mann for hyggelig treff av og til”….?

Jeg har hatt ganske lite ferie i sommer…

De dagene jeg HAR tatt meg fri, har jeg stort sett tilbrakt i Oslo.

Det har vært rene Sydenstemningen her!

Det koster å bo på hotell, sjøl om jeg har bestilt i god tid og har fått en ganske god pris.

For å spare penger, har jeg stort sett gått på Rema eller Kiwi og kjøpt en salat eller et brett med sushi.

Maten har så blitt fortært på rommet. Det er best, for jeg unner ingen å se meg spise med pinner!

Dagen i dag har jeg tilbragt i eget selskap.

Jeg tok toget til Sandvika, og la meg på badestranda på Kalvøya.

Jeg turte ikke å dra på nudiststranda alene, for jeg VET at det KAN være menn der som kan finne på å opptre litt vemmelig…

… sjøl om de så langt fra er i flertall.

I kveld er siste kvelden i Oslo for denne gangen.

I den anledning tenkte jeg at jeg skulle “skeie ut” litt og gå ut og spise i stedet for å sitte på rommet og nyte “medbragt” fra Kiwi!

Men…

…EN ting er å gå ut alene å spise middag på HAMAR en lys sommerkveld…

Noe ganske annet er det å sitte alene på en uterestaurant i OSCHLO…

Da jeg hadde fjonget meg litt, og var klar til å gå, var det noe som slo meg:

“Akkurat nå kunne je ha tenkt meg å kjent en trivelig kar som je kunne ha eti middan sammen med, og delt ei vinflaske med..”

Som kjent har min fantasi en tendens til å løpe litt løpsk:..

…så i hodet forfattet jeg teksten:

“Kvinne, 55 år, søker mann for hyggelig treff av og til!”

Jeg husker at det var noen sånne annonser som florerte i aviser og blader i “Gamle Dager” – altså før internett tok over hele moroa!!

Det var helst menn som annonserte.

Nå måtte en jo være en smule naiv…

…om et ikke forsto hva de “Treffene” skulle munne ut i…

For å være (ikke så rent lite flåsete), så kan en jo si at de trolig munnet ut i…

…mormunnen!

Og det er nettopp det…

Hvis jeg VIRKELIG hadde lagt ut en sånn annonse på nettet:

Kanskje jeg burde skrive :

“Samværet avsluttes på restauranten etter desserten.”

Ja, for ellers kunne jo kanskje noen forledes til å tro at “desserten” skulle inntas på hotellrommet??

Nå HAR jeg ingen planer om å annonsere altså…

Men…det er akkurat på sånne lyse, varme sommerkvelder…

…når jeg ser par som sitter og koser seg på en uterestaurant med god mat og vin…

…at jeg kjenner på at det hadde vært koselig å ha en trivelig kar å nyte maten (og kanskje delt ei flaske vin) sammen med…

Men…jeg vil ikke spise frokost med ham dagen etter…

Det er bare middagen og vinen og et par-tre timers hyggelig samvær jeg kunne ha tenkt meg.

(Jeg skulle sjølsagt ha betalt for meg sjøl – jeg er ikke ute etter å bli “spandert på”, for det forplikter.)

Her er dagens middag. Kebabrulle på ei sjappe rett ved hotellet.

(Jeg hadde allerede tatt en munnfull før jeg kom på at jeg skulle forevige herligheten!)

Den kostet 75 kr., så det var litt mer luksus enn salat eller sushi fra Kiwi.

Jeg drakk vann til.

I den anledning fikk jeg også øvd meg i å fiske…

… for det var nemlig et langt, svart hår i vannkaraffelen som ble satt på bordet.

Jeg gikk derfor til disken og spurte pent og høflig om å få en ny karaffel.

Det fikk jeg med en gang…

….+ et “Sorry!”

Kebabrullen  var god…

…men noen romantisk, uforglemmelig aften…

…DET ble det ikke!

Kanskje jeg BURDE tenke litt mer på det der med annonsen…?

“Ut på By’n”, for ett syn!

(Her er det like før jeg tok turen til kebabsjappa!)

1. Jeg er en kjekk mann, tur hver dag bak huset i skogen. Holder meg i form. Klar for damebesøk. Har kikket på nettet, men bare tittet. Har reist mye og kan reise mer sammen med ?
        bor i Vestfold og lager gjerne en middag til oss. Ingen vin/øl bare Farris vann. Nicotin sigaretter har jeg sluttet med for lenge siden. Bor alene i et hus hvor jeg fyrer med ved og bare D. Går ut i hagen og henter meg en laks som svømmer forbi. Savner nærhet og kos, med litt ros.

1. Vi gikk ut og spiste vi, Hr Frodith og jeg, rett etter jeg kom fra stranden 🙂 Deilig. Ikke like lett å spise middag ute alene, kaffe og kafé går greit, men ikke prøvd restaurant jeg 🙂

2. frodith: Jeg har gått alene på restaurant flere ganger, men jeg liker ikke å gå ut alene og spise en lørdagskveld i alle fall ikke der jeg ikke er så godt kjent! 🙂

3. stavangerinmyheart: Takk! Ja, for en middag og en vennskapelig prat. Litt uskyldig flørt skader ikke, for flørt behøver ikke å være en sånn kjæreste-greie. Det kan like gjerne være humor og lek med ord. Være på bølgelengde , rett og slett! 🙂

4. solliv: Jeg er ikke ute etter en kjæreste! Det hadde bare vært hyggelig å ha noen mannlige venner å f. eks gå ut og spise middag med en gang i blant. Da er det jo en forutsetning at begge er single. Man går jo liksom ikke ut og spiser middag med vin til en sen kveld sammen med en kar som er opptatt 😉

5. dedicat: Trenger ikke å være noen prins da. Hadde bare vært koselig ha en kompis å gå ut med i blant. Jeg er mest i venne-modus nå. Har ikke lyst til å ha et tett forhold – i alle fall ikke nå. Det erfarte og erkjente jeg i vinter – uten at det var noe negativt rundt det! 🙂

6. Skjønner godt hva du mener, tenkte slike uforpliktende tanker mange ganger før jeg traff gemalen (..eller var det motsatt) håper du finner en opplevelsesvenn :-))

7. Jeg har vært ute og spist på restaurant alene mange steder, både her hvor jeg føler meg kjent, og andre steder hvor jeg ikke er særlig kjent. Men det er helt klart kjekkest å spise i lag med noen.
      Kanskje du faktisk skulle hatt inne en sånn annonse en plass? Hadde sikkert ikke vært dumt 🙂
      Kebab er godt det, men hår i vannet er ikke særlig fristende nei 😉 Uansett kjekkere å gå ut og spise litt i alle fall en kveld i løpet av turen. Synes du er veldig flink jeg til å være sparsommelig <3

8. He he! Morsomt innlegg. Ja, jeg skjønner deg. Liker ikke heller å spise ut alene.
      Men den utkårede kan dukke opp en vakker dag for deg også:)
      Ha en fin lørdag!

9. Jernbanefrua..: Ja, i utgangspunktet skal det å gå ut sammen og spise et godt måltid være uforpliktende. Da gjelder det å være “ryddig”, for eksempel ved å betale hver for seg. Vet ikke om sånt går an uten at det kan oppstå en slags følelse av “eierskap” fra den ene eller begge på sikt.

10. foreignerat50: Jeg er ikke avhengig av å ha noen å gå ut sammen med , men noen ganger er det koselig å ha selskap.Jeg ønsker ikke å forplikte meg i tett tosomhet nå – kanskje aldri. Det viktigste er å ha et nettverk – ikke en person som skal “dekke alle behov”.

11. Ja, det er nok mer koselig å ha noen å spise sammen med. neste gang får du alarmere noen venner 🙂 Helt til du finner en koselig mann som vil spise sammen med deg 🙂

12. Ja om man ikke er i et fast forhold..kunne det vært kjekt med noen slike man kunne “bruke” til ulike behov..hehe.. :)) Lurt å spare inn mat- budsjettet litt og heller kunne ta flere Osloturer :)) Veldig fin i blått og turkis <3<3

13. Mariann: Jeg kjenner ikke så mange i Oslo som jeg kan spørre, og som regel må man spørre i litt god tid! Det hadde vært koselig med en sånn kafe-venn eller restaurant-venn…eller gå-tur venn en gang i blant! 😉

14. annebe: Takk! Er jo veldig glad i de fargene – særlig når det gjelder klær. Ja, litt sånn gjensidig hygge og nytte. Det burde ha vært mer av sånt – at man ikke behøvde å være så opphengt i de kjæreste-greiene, men at man tok det som det kom og bare hadde noen koselige stunder sammen. Skulle det likevel utvikle seg til noe mer på sikt, så har man et fundament å bygge på. Bedre enn å stupe rett ut i det tenker jeg! <3

15. Margrethe: Jeg trives veldig godt med å være mye alene, og det er bra, for jeg er mye alene på fritida. I en del sammenhenger er det imidlertid veldig koselig å ha noen å være sammen med!<3

16. hei,gutt 38 år her jeg har blått hår og mørkt hår er 190 cm høy og veier 90 kilo,har eget hus som jeg har helt alene,det er litt trist,kunne godt tenkt meg og hatt noen som kom på besøk sånnn innimellom,jeg bor på nesbyen……..

1. Hei! Trist å høre at du er ensom. Dette innlegget er noen år gammelt. Det var ikke ment som noen kontaktannonse, men kan forstå at det kan oppfattes slik. Jeg håper du finner noen du kan ha det hyggelig sammen med.😊