En tur til Hovedøya på egenhånd…?

 

Det var det jeg skulle i dag…

Jeg var jo nylig med Frodithen ut dit, og var så optimistisk på at dette skulle jeg fikse helt på egenhånd…

Men…da jeg hadde surret rundt ved Akershus festning en stund, og omsider hadde kommet meg ned til vannet…

… fant jeg ikke kaia der disse “Badegjest-båtene” kommer.

 

Til slutt ble jeg så lei og overopphetet, at jeg ga opp hele badeprosjektet!

Det ble en tur tilbake til sentrum og en “Tur rundt i byen” i stedet.

 

Vann fant jeg da i alle fall!

Flott fontene!

 

 

Denne sykkelen fant jeg på Grünerløkka…

…eller i alle fall restene av den.

 

 

 

Jeg stakk bortom Nationaltheateret også.  

Det er et par oppsetninger jeg godt kan tenke meg å se i høst!

Grand Old Lady! (Hun bakerste, altså!)

 

Alle disse skuespillerlegendene, som jeg husker fra jeg var lita, er jo borte nå.

Det finnes mange utrolig dyktige og allsidige skuespiller nå også, men det blir likevel ikke det samme.

Det er en annen tid…

 

 

Det ble som sagt ingen bading i dag…

…og så JEG da…

…som har kjøpt meg TO nye bikinier på salg nå i sommer!!

 

Jeg har bare badet med den ene EN gang, for den andre ganga jeg badet i fjorden i sommer…

…var jeg jo på…

…NUDISTSTRAND!

 

 

Til slutt tar jeg med et “dikt” jeg skrev og la ut på bloggen i 2015.

Det handler om å våge å vise seg lettkledd på stranda sjøl om man ikke er “perfekt”.

For DET bør man jammen kunne gjøre – sjøl i disse kroppshysteri-tider!

 

Jeg var sint da jeg skrev dette husker jeg…

… for det var noen som hadde vært ufine…

…og skrevet om at de ikke orket å se sånne feite, gamle folk på stranda!

 

 

Feit&Teit?

 

Hu er ung og hu er deilig

og hu syns det er beleilig

å ta fram no’n Sannhetsord

åt ei Feit & Gammal Mor :

 

– Du er dustete og feit

du er rett og slett litt teit!

Sjå å få på deg en BURKA,

Stygge, fæle Gamle Purka!

 

JE har stålpupp under blusa

JE har sprættrumpe i trusa

JE har lov å te meg fram

– uten blygsel – uten skam!

 

DU kan gå og gjømme deg!!

DU er alt for stor og brei…

 

 

 

13 kommentarer
    1. Jeg skal vise deg om igjen hvor den kaia er, men jeg roter litt sjøl også.. 😀 Det diktet ditt er helt herlig 🙂 Du er strålende <3

    2. Diktet er flott, du skulle gjøre mer av det håndverket. Innholdsmessig håper jeg ikke at damer og jenter er så ufine med hverandre.

    3. Nemmen så synd da 🙂 Kan være nokså rotete der nede på kaia. Men har jo tatt noen turer utover ,, men ikke til Hovedøen. 🙂 Men den fontena…. tror jeg gikk forbi den og tok bilde av den når jeg gikk fra parken nedenfor Akershus der vi satt en stund. 😀 Flott tur fikk du i alle fall.– Vi har billetter til Operafantomet på Folketeatret i høst Håper vi kommer oss avgårde og får med oss den 🙂 Lykke til med å få badet 🙂 Og det diktet.. leeer.. der var det ikke noe ironi nei 😛

    4. Mkalvheim: Takk skal du ha! Det jeg leste var ikke rettet mot meg, men jeg ble sint da jeg så det, husker jeg! Kvinne er kvinne verst heter det, men gode venninner er gull verdt!

    5. dedicat: Ja, det er artig å få med seg litt av kulturlivet i Oslo. Du og Madammen er flinke til det! Det var en annen fontene rett ved Akershus festning. Denne fontena er i parken rett ved Nationaltheateret! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg