Byttebort – dager…(Og Karidansen STJÆLER!)

 

“Per Spelmann han hadde ei einaste ku…

Han bytte bort kua…fekk fela igjen!”

 

Slik er det ikke med Frodith og Karidansen.

For vi har verken feler eller kuer…

 

 

Far min hadde fele…

…og jeg har bodd på gard med fjøset fullt av krøtter…

…men den tida er det slutt på!

Dette er ett av de få bildene jeg har av meg og “krøtter”. 

Jeg var rundt 9 år her, og kalven het enten “Gossa” eller “Knøttet Ravella”

 

Det jeg derimot HAR…

… er et klesskap med et visst antall kjoler i.

Ikke alle innkjøpene har vært noen fulltreffere! Nå har jeg kvittet meg med de fleste av “bommene”.

 

I går la jeg ut et innlegg med (blant annet) et bilde av Fjonge Frodith…

…i en kjole som jeg fikk sydd hos sydame for noen år siden.

 

(Faktisk den eneste kjolen jeg noen gang har eid som har vært spesialsydd –  utenom bunaden som mor sydde til konfirmasjonen min.)

 

Frodith la også ut en innlegg om kjolen:

Verdens heldigste Frodith

 

(Verdens snilleste er jeg DEFINITIVT ikke, men takk for varm og vennlig omtale, Frodith)

 

Så det viste seg altså at kjolen var VELDIG mye mer kledelig både i farge og snitt til Frodith.

 

I går kveld hadde Frodithen… 

(som slett itte er tå de slæmmeste mennesjen her på jorda, sjøl om a’ er streng når vi skar krysse gater i Oslo) 

…saumfart SITT klesskap for å se om det var noe der som kunne passe til Karidansen!

 

Så…

…i dag var det MIN tur til å være modell på hotell(rommet)!

 

Frodith og jeg bytter ikke bare kjoler; vi bytter bilder i fleng også!

 

Ikke akkurat “glansbilder”, kanskje, men uansett!

Ofte sender vi over bildene via “Messenger”.

 

Billedkvaliteten blir ikke helt topp på den måten. 

Da jeg så innlegget til Frodith i sted, fant jeg derfor ut at jeg heller fikk STJÆLE dem direkte fra bloggen hennes!

 

“Je tæk dom æille tre” – tenkte Karidansen!

 

Både Frodith og jeg har studert benføringa til Annebe…

Hun har nemlig lang erfaring som modell!

Vi er ikke HELT utlærte, men det kommer seg.

Man må passe på å ta en sniktitt inne på bloggen til ekspertisen i blant:

Her ser du et innlegg der Annebe poserer i en aldeles nydelig kjole!

Meg i KAMILLE !

 

 

Jeg er kjempefornøyd med “arvegodset” jeg fikk i dag!

 

Sjøl om det var en kavaler som en gang antydet at jeg hadde “Pløsine kner og mangle’ kneskåler”, så tar jeg sjansen på en kjole der de pløsine virkelig får komme til sin rett!

 

Det hører med til historien at kavaleren også ga meg mange komplimenter.

 

Vi damene har forresten lett for å tolke kommentarer om utseendet i verste mening…

… hvis det overhodet GÅR AN å tolke!

 

For en tid tilbake var en kar som klasket meg på rumpa og sa:

“Det SKAL disse litt!”

 Først kjente jeg at jeg ble litt småsnurt…

“Jasså, du syns je har slapp rumpe?” tenkte jeg.

Men…faktisk så var det ikke slik…

Han sa nemlig at han ikke likte så godt slike Überstramme sprettrumper – og i hvert fall ikke rumper med “Innleggsåler”!

 

 

Som Frodith skriver: Det er fint å kunne bytte litt…

For: Kjolen blir jo “Ny” for den som får den, sjøl om den er pent brukt. Det SYNES jo ikke at den er brukt sånn ca fire ganger!

Dessuten:  Hvis vi får ei heftig hetetokt, og kjenner at svetten begynne å piple både her og der (sånn er nemlig ståa for mitt vedkommende)…

så kan vi jo bare skylde på…

…at det er svettelukta etter den forrige kjole-eieren…

…som henger igjen!

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Koselig barndomsbilde <3 Har fått med meg kjolebyttinga ja..og sett hvor kledelige "den andres" kjoler var til dere ..og der har jammen begynt å bli "drevne" i modellfaget også :)) Du nevnte at det ikke alltid var så mange lesere innom videoinnlegga..jeg syns det er en veldig artig variasjon så jeg liker å få med meg det du prater om der <3<3

    2. Dekk er noen veldig fine damer æille tre :-)) Veldig fint å kunne bytte kjoler da, når dom bære heng der i skapet :-)) Dere ble veldig veldig fine begge to med nye kjoler 🙂

    3. Ja den kjolen kledde du kjempe godt! Den blåfargen er flott til de flotte øynene dine…Ja det er rart med sånne kommentarer som henger seg ved….Hvem driver egentlig å studerer knærne til folk? Nei..man ser jo ikke på det akkurat….OG man er som man er..sånn er det…Flotte bilder av deg, og jammen er dere blitt flinke til å posere!!

    4. Og der var frodith i kjolen fra deg og du i kjole fra henne 🙂 Dere er kjempefine og kjolene passet jo perfekt til dere :_D Så det var på sin plass å bytte kjoler for dere 🙂 Ikke noe i veien for litt bytting. Som du sier så blir det jo som nytt for den som er heldig å passe i andre sine klær 🙂
      Herlig!!!

    5. Den kjolen var ordentlig fin til deg! Jeg tror jeg også hadde kledd den….Likte den veldig godt! Det nederste bildet var det fineste. Synes jeg. Og du poserer så fint så.

    6. annebe: Takk! Ja, vi kledde hverandres kjoler! Nei, videoinnleggene har ikke så mange lesere. Jeg merker det sjøl også – at det er litt mer “Tiltak” å se på en video enn bare å lese. Det må være et tema som virkelig interesserer meg om jeg skal se på videoer. 🙂

    7. Etdiktomdagen: Ja, kjolene ble “Nye” for oss begge. Man skal ikke være så redd for å kvitte seg med ting. Minst like viktig er det jo å være nøye med å velge når man kjøper noe nytt, slik at det ikke blir så mange “bomkjøp”. Jeg er litt for glad i å handle på nett. Om jeg skal gjøre det, må jeg handle et sted der det er gratis retur, for da er det ingen risiko! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg