Frodith og Karidansen på sightseeing… og på stranda!

 

Har du sett for ei flott dame?!

Ekte modell, med matchende tånegler!

 

Denne kjolen fikk jeg sydd til yngstemanns konfirmasjon for snart fire år siden.

Den gangen var jeg noen kilo tyngre enn nå. I fjor fikk jeg sydd den inn, men jeg syntes rett og slett ikke at fasongen er helt riktig til meg.

 

Før jeg dro til Oslo, spurte jeg derfor om Frodith ville prøve den!

Det ville hun, så da ble den med i kofferten!

Det var skikkelig moro å se hvor fin hun ble!!!

 

Nå skulle jo vi en tur til “Hovedøen”, og på veien dit passerte vi noen statuer:

 

Legg merke til at kvinnen er mye større enn mannen!

(Hun til venstre, altså!)

Det må vel bety : “Det står alltid en kvinne bak”?

 

Travel småbarnsmor. (Hun har en baby på den andre armen!)

 

 

Karidansen er på langt nær så “Scenevant” i bytrafikken som Frodith.

Når de kommer til lysskryssene, skritter Frodith målbevisst over. Hun er ikke så nøye på om det er “rød mann”, bare sikten er klar!

“Je står her tel det blir grønt, je” roper Karidansen.

“Du kan ikke holde på sånn når du er i Oslo. Du må bare se etter at det er klart!”  sier Frodith, og er litt streng i stemmen.

Så da må Karidansen bare adlyde… sjøl om hun helst ikke vil!

 

 

Badevannet var herlig!

Jeg har ingen badebilder her. Ingen av oss hadde så veldig lyst til å bli avbildet iført minimalistiske plagg…

Jeg har riktignok ny bikini, så DEN er jo fin…

…men ho som er inni bikinien vil ikke te seg fram på bloggen med’n likevel!

 

Jeg tok i alle fall dette bildet av Frodithen mens vi slanget oss på stranda.

 

For meg er Frodith bare Frodith, sjøl om hun heter noe annet utenfor bloggen.

Jeg husker nesten ikke hva hun EGENTLIG heter, så det blir ofte til at jeg sier “Frodith” til henne.

“Nå må du begynne å kalle meg for …

…ellers begynner jeg å kalle deg for Karidansen! 

(Frodith KAN være litt streng i blant, men mest på liksom!)

 

 

Det er noen kloster-ruiner på Hovedøen.

 

Vi hadde en liten foto – session der etter badinga.

 

Frodith var sjenerøs nok til å la meg stå ovenfor henne, slik at det så ut som om jeg var lengst!

I motsetning til Frodith har jeg ikke “Modell-lengde”, sjøl om jeg ikke er noen småjente jeg heller!

 

I stående og sittende positur inne i “hula”.

 

Her har jeg klatret opp på ruinene…

 

Det var før jeg så DETTE:

Eeeeehhh…!!

 

Gjort er gjort…!

Ikke falt jeg ned…

..og ikke ble jeg tatt på fersken heller!

(Kanskje ikke så lurt å legge ut bilder av “overtredelsen”, men dette var vel ingen alvorlig forbrytelse –  om en ser litt stort på det?)

 

Dette har vært en særdeles trivelig dag i sola!

 

Nå er jeg tilbake på “Utsiktsposten” min!

 

 

18 kommentarer
    1. Så mye flotte bilder det ble av oss Kari <3 Og dette var en herlig dag,IGJEN <3 Ja, her i byen må man bare se og gå 😀 Jeg er nok litt forsiktigere i nye byer jeg også, men her har jeg bodd i over 20 år, så jeg har vent meg til å lese trafikken 😀 He-he.. Den kjolen er altså SÅ nydelig, og du er den snilleste i verden omtrent!! Tusen tusen takk snille deg <3 Klem

    2. Ser jo så herlig ut..og deilig å kose seg på stranda….om man kan være sammen med andre og gjøre litt annet også…Flotte bilder og ser at der koser dere! Kos deg fra utsiktsposten din!

    3. Fine bilder av flotte damer, og klart man ikke kan la være å klatre på ruiner, når det innbyr slik til fotografering akkurat der…..

    4. Så koselige bilder av dere 😀
      Og jeg er som deg- venter til det er grønn mann før jeg krysser gatene, for i Oslo kan man da virkelig dø for mindre. Men så blir jo folk lei meg da, som må vente på meg hele tiden, så de roper, slik som Frodith på deg, og da må jeg krysse veien på rød mann da og da gaper og bærer jeg meg mens jeg løper så fort jeg kan at jeg ikke vil dø i Oslo, eller Göteborg, eller hvor jeg nå er.. Ha ha

    5. frodith: Veldig koselig med både kjolebytte og samvær.<3 Kjolen er vasket på ullprogram og har hengt ute og luftet seg, så nå henger den i skapet og venter på å bli tatt i bruk. Den må vente til det blir litt kjøligere igjen, for den er ganske god og varm! 🙂

    6. Jernbanefrua..: Den passet bedre til frodithen enn til meg! Og kanskje kledde jeg “Hennes” kjole bedre enn hun gjorde. Jeg ble i alle fall veldig fornøyd med byttinga! 😀

    7. Elevele: Det er mer hektisk i Oslo enn det jeg er vant til ute på bygda. Men…nå har jeg vært en del i Oslo det siste året, så jeg har blitt LITT mer vant til det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg