Om å spise forvokst torskerogn(?) ved hjelp av pinner…

 

Karidansen har gått en lang tur fra Oslo sentrum og opp til Nydalen i Oslo. 

På tilbaketuren oppdager hun plutselig at hun er i nærheten av Mathallen!

Hun har vært der før – til og med bodd på hotell (Scandic Vulkan) like ved, men nå oppdager hun plutselig at hun har gått nesten rett på hallen “fra oversida”.

 

 

 

Kunst utenfor Mathallen. Brutale motiv vil jeg påstå!

 

 

Her er det mye snadder å velge i!

Valget falt på retten som hånda peker på!

 

Karidansen har fått veldig sansen for sushi!

Men… hun “peller” vekk det sterke, grønne som heter “Wassabi” eller noe i den duren.

 

DET holdt hun nemlig på å bli kvalt av første gangen hun spiste retten. 

Hun tok hele den lysegrønne smørja i munnen på en gang…

… for hun trodde det var mjukt smør tilsatt grønne urter!

 

De som satt sammen med henne under måltidet, holdt på å le seg i hjel…

… mens Karidansen hostet, stønnet og brakk seg.

(De andre hadde nemlig “Been there, done that”! )

 

 

Å spise med pinner er ikke lett. Karidansen behersker definitivt IKKE kunsten.

Hun må enten bruke pinnene som ei slags “pølseklype”, og ta hele sushi – biten i ett jafs, eller prøve å “spidde” bitene!

 

“Torskerogna” var det verste.

Pølseklypevarianten…

Med tunga rett i munnen: Balansekunst med “forvokst torskerogn” og spisepinne.

 

“Forvokst torskerogn” på spisepinne-spidd…

 

Det er ikke så mange folk i Mathallen mens Karidansen er der.

Hun har et HELT, stort bord for seg sjøl…

…. der hun kan boltre seg med eksperimentell sushi-spising!

 

 Like greit, det!

 

 

10 kommentarer
    1. ja der har ikke jeg vært,tenkte først att den digre flasken var stilig,så leser jeg om det brutale motivet og må gå tilbake og se,og jeg er enige,hva har det motivet med mat å gjøre ?
      Sushi har jeg aldrig smakt,kanskje jeg snart må prøve det :=) men da med kniv og gaffel hi hi

    2. Ikke lært med dette med pinner jeg heller, for min del blir det som å eta suppe med gaffel 😉 he he. Men moro å lese om din opplevelse, så nå ut som en koselig stund lell :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg