Er det rart at jeg er barnslig?

 

Innimellom blir jeg forskrekket over min egen…

…umodenhet!

 

Den kommer særlig til syne når jeg blir provosert/sint…

…litt lei meg/såret…

…eller når jeg ler meg skakk (eller fniser fjollete) av noe som ei 55 år gammel kjerring absolutt ikke burde le av!

 

I slike tilfeller går jeg rett ned til barnehagestadiet…

 

Jeg er klar for å kaste sand, være trassig, rebelsk …

…eller legge hånda over munnen/ gjemme meg litt…

…for å skjule at jeg holder på å forgå av innestengt latter!!

 

For et par dager siden fikk jeg svaret på noe av fenomenet:

For gjett hva jeg oppdaget på haka mi da jeg myste mot speilbildet mitt på morgenen!

 

Ei skikkelig kvise!!

(Her er bare “restene” – to dager etter “sprengningen”.)

 

Det var altså ikke bare ei sånn bittelita og uskyldig ei..

Den var skikkelig GUL i tuppen…

…og det skvatt ut gørr i FLERE omganger…

…da jeg skviset den mellom fingertuppene!

 

 

Dette kan jo bare bety en ting :

I en alder av 55 år…

…er jeg fortsatt i…

 

…PUBERTETEN!!!

 

Jeg er, med andre ord, EKSTREMT sent utviklet…

…til tross for at jeg innimellom strever iherdig…

…for å gi inntrykk av…

…at jeg er i besittelse av enormt mye…

LIVSVISDOM og KLOKSKAP…

…etter alt jeg har opplevd…

 

Dessuten…

…ikke MINST etter alle SJØLUTVIKLINGSKURSENE jeg har gått på!!

 

Det er rett og slett HORMONENE som styrer meg…

…når sandkasse-tendensene mine tar overhånd!

 

 

Eller…

…er det slik at det er tankesettet mitt som styrer hormonene?

 

Altså: Hva kom først?

HORMONENE eller TANKESETTET…?

 

Kanskje er det slik at tankene og sinnstemningene påvirker hormonene…

…like mye som hormonene påvirker tankene…?

Tankens kraft er som kjent VELDIG sterk!!

 

Kanskje er jeg ikke så hormonstyrt som jeg et øyeblikk fikk lyst til å tro??

 

I så fall:

Hva skal jeg skylde på DA?

 

FULLMÅNEN kanskje??

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg