Nå har jeg lært å lage a med tøddler!!/ Glede seg til venninnebesøk!

 

Sjå HER a’ :

ä ö

Både “dedicat” og “Jernbanefrua” trådte til med “Brevkurs i tøddelskriving”, da Karidansen røpet at hun ikke har klart å finne ut av tastaturet! !

 

Takk så mye til dere begge!!

 

Nå er det om å gjøre å finne på flest mulig ord med “Tøddler”, så jeg får praktisert den nyervervede kunnskapen mest mulig!!

 

Med det samme jeg er i gang:

Hvordan får jeg laget “aksang” over e – for eksempel i ordet ide??

 

Karidansen har forresten funnet fram verandamøblene!

 

Rykende fersk selfie av vårens første “Sitte i hagemøblene” – begivenhet!

 

 

I morgen skal jeg sitte litt i solveggen, for sola kommer hit litt utpå dagen!

 

Nå gleder jeg meg til ei frihelg.

Jeg skal på senvakt i kveld, men så har jeg fri i Tre heile Dagar til ende!

 

På lørdag kommer noen av jentene i den ene kvinnegruppa jeg er med i.

Jeg har invitert dem, nemlig! Det SKJER ikke noe i livet vårt hvis vi ikke tar NOEN form for initiativ!

I morgen skal jeg kjøpe noen blomster, og rydde og vaske litt til damene kommer!

Så holder jeg på med å planlegge hva jeg skal servere. Det er også morsomt!

 

Det må være sånn mat som jeg kan gjøre mest mulig i stand på forhånd, slik at jeg kan kose meg sammen med gjestene på lørdag!!

 

Frodith har skrevet noen innlegg om dette med de små gledene i det siste:

 

Kunsten å være lykkelig…

Det handler om hvordan man ser på det…

 

 

Frodith er sjøl et godt eksempel på “Hvordan man ser på det”!

For sjøl om livet selvfølgelig byr på utfordringer for henne også, så velger hun å fokusere på det positive og lete etter løsninger!

Hun depper ikke lenge av gangen, og er kreativ og leken som få!!

Det er “lov” å være lei seg.

Det er lov å være sint og synes at livet byr på litt vel store utfordringer…

…men man må lete etter de SMÅ gledene, sjøl når det føles som om alt går på tverke og det er mye vondt som skjer i omgivelsene.

Noen ganger KLARER vi det bare ikke, og da skal vi ikke dømme oss sjøl for det heller…

…men sånn over langen…

…så er ingen tjent med å grave seg ned!

 

Noen ganger TROR vi at vi ikke har valgmuligheter, men som REGEL har vi det.

Så kan valget føles som et valg mellom PEST og KOLERA…

… men så må vi likevel velge det vi tror vil bli det beste på sikt!

DET vet jeg mye om, etter år med angst og nedstemthet…

…og en følelse av at jeg ikke hadde mulighet til å velge noe annet enn det livet jeg levde!

 

17 kommentarer
    1. Ha ein fin dag med og uten tødler.Kunsten er å ha rikeleg sjølvironi og ikkje ta ting så høgtideleg:-)som regel er det alltid eit lyspunkt om verden ellers er mørk.Fin blogg du har:-)

    2. Bare hyggelig 😉 Å lage en é kan trylles frem for eksempel trylles frem ved å trykke på knotten over å, til høyre for spørsmålstegn og + trykke en gang på den og så på e, så endres den automatisk hos meg, hvis ikke – et lett trykk på den ved å holde shift inne, så på e =) Håper det går like fint som ä =)

    3. Ser jo bra ut..og godt med hjelpsomme folk…:)) usikker på om jeg kan dette, for har aldri tenkt på at jeg har lurt på det..hehe..får sjekke det ut litt ..:))
      Så hyggelig med besøk da..og koselig å pynte opp og lage litt mat..uten å styre for mye :))
      Ja det er mye fint å glede seg over i “di små ting”..
      Har notert meg datoen for bloggtreff..satser på å være med ..men som jeg har sagt må jeg se det litt ann..for meg er det ikke noe problem å treffe folk..men må ha energi til reise og at det vil vare noen timer fra jeg drar til jeg er hjemme igjen..men planen er at jeg blir med i alle fall på “første delen “.. Da får du kose deg først på jobb så med frihelg og mye kos.. <3

    4. Ja det er så sant…man må gjøre noe selv..og man må se positivt på livet…selv om det er humper og oppoverbakker…Så bra du har lært å skrive tøddler….vet ikke jeg heller..men trenger det ikke og finner nok ut om jeg knoter litt..kunne det en gang…:-) Kos deg med forberedelser til damekveld! koselig det!

    5. Så koselig du får besøk, og viktig at du får kose deg med dem ja 🙂 Lag noe lett, og kos dere masse. Så hyggelig du skriver om meg også da <3 Tusen takk for gode ord og linking. Jeg tenker vi tenker litt likt om sånt. Vi fokuser på smått, som blir godt 🙂

    6. Joda – vi har et valg – og vi har ansvar for vår egen lykke! En må se positivt på ting! Frodith er god på det…. og du også, tror jeg… Kos deg masse med jentebesøk i morra! Klemmer <3

    7. kanskje du kan lære meg å lage en tøddel da :=) for jeg kan det heller ikke .
      Jeg hvet att vi må selv gjøre noe for att dagene skal bli gode,ikke alltid det går,men en dag eller to tåler vi å deppe :=) bare vi ikke depper hele tiden over lang tid,i dag skal jeg ut og nyte solen,tror jeg skal dra ut putekassen så jeg kan hente ned puter fra loftet,stolen står ute men er jo best med puter i :=) ha en fin dag

    8. frodith: Ja, stort sett gjør vi det! Jeg kan bli “satt ut” i blant, men så kan jeg snu ganske fort på flisa også, og prøve å tenke ut løsninger! 🙂 Skal lage noe enkelt ja, som kan gjøres nesten ferdig på forhånd! 🙂

    9. annebe: Håper du få det til. Hadde vært veldig koselig å hilse på deg. Hvis ikke det går i denne omgangen, byr det seg nok flere muligheter! <3

    10. fruensvilje.blogg .no: Du finner god forklaring i innlegget mitt om St Hans – feiring hvis du ser på kommentaren til dedicat eller jernbanefrua! Så du hadde hatt en fin dag med jentene dine. Har ikke lest hele innlegget ennå, men så overskrifta! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg