Rosa-weekend : “Kari er ÆMEIIIIZZING!”

 

Man er liksom ikke i tvil om HVOR og HVA man skal..

…når man ser…

 

…DETTE!!

 

Gelender dekorert med rosa boaer!

 

Her er det GJENNOMFØRT; asså!!!

 

“Sisterhood”!

Tove Irene, Kari og Wenche, som er for “Veteraner” å regne i Fays Rosa Gudinneverden!!

(I denne anledningen “head-huntet” som henholdsvis “Wing-women” og “Underholder”!

 

Pur unge Josefine (Som er elev ved Paul McCartney- skolen) underholdt med sang!!

 

Karidansen underholdt også!

 

Min “Skolering” med hensyn til “Showbusiness”, begrenser seg til drama som valgfag på videregående. Læreren påsto faktisk at jeg var det største talentet han hadde vært bort i…

DET fikk jeg vite via andre flere år etterpå, mens jeg var lærer og gardkjerring på Hedemarken…

Det gjorde jo veeeeldig godt for forfengeligheten å høre det, sjøl om det aldri ble noen teaterdiva av meg!

 

I forkant av helga sa jeg fra til Fay om at jeg ikke ville ha noen VOLDSOM introduksjon før jeg skulle underholde…

“Da blir je så NÆRRVØS!”

 

Fay lovte å holde seg i skinnet…

 

Men…

…alt er relativt…

 

For “Voldsom” betyr definitivt IKKE det samme for Fay som for Karidansen!!

 

“Kari er ei ekte KJÆRRING (Får jeg lov til å kalle deg det, Kari?)

 Hun er også helt fantastisk – rett og slett……ÆMEIIIZZING!”

 

Trenger jeg å si at det var ei “ÆMEIIIZZING KJÆRRING” som kjente at pumpa begynte å gå i hurtigtakt før hun entret podiet, eller???

 

Jeg fremførte “Bonderomantikk – ræppen” min. I tillegg en helt fersk tekst om mitt første møte med “Gudinneverdenen” :

 

Striks Kjerring møter Gudinne i døra…

 

På et hotell langt sør i en dal…

…sprang ei dame som virke litt “gal”!

Ho sprudle’ og gol,

ho var bli’ som ei sol,

ganske langt i frå sylslank og smal!

 

 

I et dørhøl sto ei litt mer…

…striks!

Buksekledd, itte utpreget…

…fiks!

Nokså skeptisk i grunn’ …

…stram i kjeve og munn….

Tenkte visst:

“Å er dætta slags…”tricks”!?

 

 

Striks kjerring i dørhølet…

 

 

Ho vart teldelt en blekrosa boa…

Vakle rundt på de høghæle’ skoa!

“Å ER dætta her førr no’ a’?!”

Hallo a’?!!

 

 

Ætter hørt kom a’ litt mer på gli’…

…blomstre opp og var leken og bli’.

Ga litt slæpp på det bryske og bistre…

 

Det var ti’ førr å gløde …og GNISTRE!!

 

 

Fay og Karidansen gnistrer litt sammen før kveldens middag!

 

 

Selfie med Hedda Kise, lissom…. (Kan jeg kalle meg B-kjendis nå eller…?)

 

Nydelige Hedda fortjener et bilde UTEN ei påtrengende Selfie-linselus!!

 

 

Herlig dag…

 

Jeg rekker å være med litt i morgen også, før jeg må hjem for å dra på kveldsvakt!

Kunne godt ha tenkt meg å vært med hele helga, men pliktene kaller.

 

En vitamininnsprøytning har det uansett vært!!

 

16 kommentarer

Siste innlegg