Mennesker som berører/Rosa-weekend 7.april…

 

De aller fleste menneskene vi møter på…

…stiller vi oss ganske likegyldige til…

 

De verken INTERESSERER…

… eller IRRITERER oss nevneverdig…

 

De passerer liksom bare forbi…

Vi kan rett og slett ikke involvere oss så veldig i alle…

…vi møter på.

 

 

 

Slik er det bare…

 

Enkelte legger vi derimot ekstra merke til: 

De som på ett eller annet vis VIRKELIG våger å skille seg ut i fra mengden…

 

DENNE dama gjør definitivt det!

Fay Skandsen, initiativtager til Gudinne-weekend…

… og kursleder på Female Mastery /Female leadership.

(Bildet ble tatt i forbindelse med Gudinne-weekenden i januar 2017)

 

 

 

Jeg tror de færreste som har truffet Fay stiller seg HELT likegyldige til henne!

 

Jo visst kan hun IRRITERE…

…og helt klart…

…PROVOSERE!!

 

Det er hun også veldig klar over sjøl!!

 

Men…

…verden ville vært kjedeligere uten sånne mennesker!

 

Jeg applauderer langt fra ALT Fay sier og gjør!

 

Jeg synes innimellom at det kan bli VEL mye FJOLLERI og FJAS…

…når Fay tar’n heeeelt ut…

(Men det er MIN sannhet ut fra MITT ståsted, MINE grunnholdninger og MITT lynne.)

 

 

I følge Fay er jeg jo…

“Den Strikse Dama fra Landet”.

 

Men : Jeg beundrer motet til Fay…

…utforskertrangen…

…viljen og drivet…

 

…og jeg er litt fascinert av galskapen hennes også…

 

KJEDELIG er hun i hvert fall ikke!!

Det bor en liten (eller kanskje til og med stor?) pioner i Fay!

 

 

Mitt første møte med Fay var under “Gudinne-weekend” i Elverum i januar 2017.

Da meldte jeg meg på Female Mastery – opplegget hennes…

…som gikk over ett år. 

 

I fjor høst var jeg en av dem som meldte meg på Female Leadership – kurset som går over hele dette året, med blant annet fire helgesamlinger.

 

Jeg kjente på tvil i januar:

 

Var dette vel anvendt tid…

…og bruk av penger??

 

Men: I dag er jeg glad for at jeg er med!

På ett eller annet vis er dette riktig for meg!

 

Jeg SKAL det bare!

 

Lørdag den 7. og søndag den 8. april er det “Rosa -weekend” I Sandvika.

 

Jeg skal være med en del av helga…

…som en av “Veteranene”.

 

Etter planen skal jeg…

 

…opptre!!

 

“Det er på tide å få deg på Scenen” sier Fay.

 

Det høres jo litt voldsomt ut…

Men:

 

Faktum er at jeg har blitt mye mer uredd etter dette året.

 

Før ble jeg nærmest lamslått av nerver, åndenød og hjertebank…

… og trodde jeg skulle besvime…

…om jeg måtte reise meg i en større forsamling og si noe på sparket – altså UTEN manus…

 

Nå koster det meg ikke SÅ mye lenger!

 

Fay er en av dem som har bidratt til at jeg har senket skuldrene i så måte…

Hun er ikke jo ikke akkurat utpreget engstelig for å…

 

…DRITE PÅ DRAGET!

 

Jeg tar meg sjøl en god del mindre høytidelig…

…i den forstand at ikke ALT må være så finslipt, innøvd og perfekt FØRST…

 

 

Femininitet er ikke det samme som svakhet!

 

Vi trenger kvinnelig lederskap…

…og da mener jeg IKKE kvinnelige ledere som forsøker å etterligne menns lederstil…

For kvinner og menn ER ulike, og slik skal det fortsatt få lov til å være!

 

Kvinnelige ledere skal lede som kvinner…

 

…med…

 

…FEMININITET og KVINNEKRAFT!

 

Fay våger…

 

Hun har opplevd å få seg en på tygga (både rent fysisk og mentalt) gang på gang…

…men hun er ikke den som gir opp!

 

Hun fortsetter (tilsynelatende ufortrødent ) videre…

…men vi VET jo selvfølgelig at det koster!

 

 

Til helga er det altså Rosa-weekend i Sandvika…

…med Fay i spissen!!


Hedda Kise kommer…

 

Sexolog(tror jeg det heter) Camilla Roald Johansen kommer…

Camilla da hun var gjesteforeleser under Female Mastery – weekend i juni i fjor…

 

Damer for sin hatt!! (Fay og Camilla)

Dette bildet har jeg “stjålet” fra Fay ved å knipse bilde fra skjermen med mobilen min… 

(Ellers blir det bare skjult pga av lover og regler om opphavsrett.)

 

 

…og…

…flere andre kvinner som sitter med masse fagkunnskap og erfaring…

…som de ønsker å dele…

 

Dessuten…

 

… (uten sammenligning for øvrig)

 

…kommer altså Karidansen!

 

Gudinne – Karidansen???

 

Nei…DETTA er nok ikke helt meg – uten at jeg helt vet hva som virkelig ER meg; for vi har jo mange ulike “ansikter”.

 

Men… jeg har nå tatt vare på den rosa boaen som jeg fikk av Fay under den første Gudinne-weekenden.

 

Hatten har jeg fått…

… og den passer ikke!

 

Jeg er nemlig for tjukk i hue for den…

…så den kom raskt av da jeg var ferdig med dagens “Selfie-prosjekt”!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Du allmektige,, her var det mye på en gang.. pjuhhh,, jeg gikk meg vill et sted neri der, mellom gudinner og sexologer ,,, Men dette blir helt sikkert bra 🙂 Lenge siden jeg var i Sandvika forresten,, tror det måtte være på et møte i Frelsesarmeen.. Men deet blir jo noe helt annet 😀 Lykke til 🙂

    2. Spennende greier du er med på da 🙂 Og spennende og artig at du skal på Scenen!! Da skulle jeg tiilfeldigvis bare VÆRT i byen og tatt turen innom vettu 😀 Men jeg er ikke der, for jeg skal på kosnerthuset på konsert, her hjemme den helgen 🙂
      Fin og fjong var du på bildet med hatt og boa .-)

    3. Det høres veldig kjekt ut dette her, og i møte med sterke personligheter, så kan man så klart ikke like og bifalle alt, men godt å se at det er mulig å beundre likevel 🙂
      Og at du har vokst denne tiden du har vært med, er jo en utrolig flott bonus <3
      Du kledde hatt og boa, men det var et uvant syn likevel. Og det er fordi jeg kjenner deg, og har møtt deg mange ganger, og vet at å treffe deg i disse klærne, med din vanlige utstråling og væremåte, ville blitt et lite stilkrasj som ville fått meg til å stusse litt 😉
      God klem til deg Kari...du er flott på absolutt ALLE måter 😀

    4. Etdiktomdagen: Tusen takk! Det er påmelding på kurset. Det er ikke sånn “Stikke innom”. Det koster noen kroner å være med ei hel helg. Kos deg på konsert! 🙂

    5. Oi – du er jammen tøff! Så bra – du kommer helt sikkert til å få det supert! Lykke til – og så får vi vel litt referat…..?…. 🙂

    6. Ja noen mennesker legger en ekstra merke til..og liker å høre på/snakke med..:)) Så artig at du skal opptre på neste samling..du er jo dyktig det jeg har hørt av deg så det blir nok veldig bra :)) Jeg liker faktisk best å reise meg å si noe i forsamlinger uten manus jeg..for når det er “planlagt” er det liksom noen som har forventninger..men selvsagt kommer det jo an på hva en skal “fremføre”.. Du kler stilen på bildet her også du..og ja vi har nok mange “typer” boende i oss..selv om en eller to kommer oftest frem <3

    7. Staselig gudinne ja! Godt du nå gleder deg…vet du var i tvil, men er nok en menig med at du meldte deg på…Så lykke til, og håper det blir en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg