Gratulasjoner, Gjengjeld, Dårlig samvittighet…og Den Nye Do – veggen…

 

Folk er rare…

…eller rettere sagt:


JEG er rar!

 

For:

Jeg har ikke vært så mye på Facebook i det siste…

…og jeg har vært VELDIG slapp med å sende bursdagshilsener…

 

Det blir litt sånn “Pliktløp” noen ganger, føler jeg…

…for det er veldig mange som jeg nesten aldri har kontakt med av de ca 200 jeg er “Venn” med!

Jeg har en liten mistanke om at jeg ikke er den eneste som føler dette…

…skjønt det er sikkert mange som synes det er veldig koselig å sende disse Facebook-bursdagshilsenene!

 

Jeg var ikke inne på Facebook på bursdagen min!

Da jeg gikk inn på siden dagen etter, regnet jeg med at nesten ingen hadde sendt meg bursdagshilsen…

…fordi jeg har vært så j…. slapp sjøl!

 

Men :


Av mine ca 200 facebook-venner var det over 80 som hadde sendt hilsen!

 

DA var det ei som kjente på at hun skjemtes…

…bittelittegrann!

Men…

…behøvde jeg det, liksom??

 

Jeg ønsker jo at folk skal ha en koselig bursdag, sjøl om jeg knapt sender bursdagshilsener på facebook mer.

 

Da jeg var hos mor i begynnelsen av uka, leste jeg en artikkel i Østlendingen!

Det var Rolf Lie Holter som hadde skrevet den.

 

 

Den karen behersker virkelig kunsten å skrive om nokså alvorlige tema…

…på en slik måte at jeg bare må le…

…til dels høyt og hjertelig, sjøl om det altså er en alvorlig undertone.

 

Mor var litt for trøtt til å lese artikkelen om kvelden, men under frokosten neste dag var det TO kjerringer som gliste om kapp!!

 

Han beskriver, blant annet, Facebook som:

“Den nye DO – veggen, den vi måtte innom da vi måtte…”.

 

Da sikter han sjølsagt ikke til bursdags – hilsener…

…men til all skit – kastinga som foregår i kommentarfeltene rundt omkring!

 

Ikke så lett å lese dette, for jeg tok bare bilde av avis – sida med mobilkameraet.

Men: Om du gidder,så kan det hende at du synes at det er verdt det!

 

Apropos dovegger:

Her om dagen hadde jeg bilen på verksted.

Mens jeg ventet på den, “måtte” jeg på biblioteket i Dala.

 

På veggen var det hengt opp et ark med en klar og tydelig beskjed:

 

Jeg måtte bare ta bilde av denne, mens jeg “måtte”…

 

(Dere vet jo at jeg er en uforbederlig promp, tiss og bærsj – humorist!)

 

 

12 kommentarer
    1. Ja, facebook ..det er greit å ha hvis våre venner deler ting som interesserer oss:)
      Jeg beundrer også folk som har ordets makt..
      Artige tekster:)
      GOD NATT!.

    2. 🙂
      Var vanskelig å lese fra utklippet der 🙂 Men ja………. facebok…………. dårlig samvittighet, plikt…………. jeg har begynt å IKKE være på facebook. Prøver!! Jeg er inne av og til å deler et blogginnlegg eller skifter profilbilde, som jeg gjorde her om dagen….. men jeg prøver trekke meg litt unna. Ikke være i media hele tiden og følge med på alt. Jeg har blogg, facebook, snapchat og instagram…………. prøver å bruke minst mulig facebook og snapchat. Det blir rett og slett for mye fokus på hva som skjer på nett.
      Men…. jeg elsker å ta bilder og instagram er blitt min nye favoritt 🙂
      Så….. noe dropper man og annet erstatter på en måte…………………..
      Vi trenger egentlig ikke dokumentere alt vi gjør 🙂
      klem

    3. Jeg er nok av de som er innom Facebook flere ganger om dagen, og sender bursdaghilsner til de jeg kjenner godt og de som jeg kanskje ikke kjenner noe særlig i det hele tatt. Det er liksom der man har kontakt med familien, for uten Facebook vill ikke vi i familien hatt mye kontakt gitt. Så er det jo også veldig koselig å få hilsner på sin egen bursdag også ;o))

    4. Herlig plakat 🙂 Jeg har ikke vært på Facebook på bursdagen ennå, og har ikke så mange venner der…er jo bare Frodith der inne, så ikke mange som vet om meg.. Men jeg liker nå best bloggingen uansett, både på bursdag og ellers 🙂

    5. Hihi, det var bra skrivi….. fjaseboka, doveggen eller facebook….. jeg er sååå lite engasjert….. men – hender jeg sender ei gratulasjon til en bursdag – men whats the point? Jeg hadde jo aldri gratulert akkurat de perifere vennene med dagen om det ikke hadde vært for facebook….. knurr…. er såååå enig med deg! 🙂

    6. Margrethe: Ja, som du sier: “perifere venner”. Det blir en del “for syns skyld” eller pliktskyldigst. Vet jeg at en bloggvenn som jeg har jevnlig kontakt med har bursdag, så sender jeg en hilsen, men det blir litt mer personlig enn disse “På veggen” – gratulasjonene! 🙂

    7. Ligaya: Jeg er med i noen lukkede grupper. Det – og at jeg får vite om diverse arrangementer gjør at jeg fortsatt er medlem på facebook. Ellers hadde jeg gitt blaffen i det.

    8. Vera Lynn: Ikke noe galt i å sende bursdagshilsener på facebook – men jeg har gått litt lei det. Ca 90 % av facebookvennene har jeg ingen kontakt med utenom facebook. Noen har jeg aldri møtt…så hvorfor? Jeg synes det er litt synd at man velger å “snakke sammen” på facebook i stedet for å sende en sms, ringe, eller møtes. En annen ting er Messenger” der man sender private meldinger – men denne offentliggjøringa av personlig kontakt mellom familie og venner har jeg lite til overs for. Derfor går jeg mer og mer bort fra det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg