“Skal JEG også Spytte i Suppa…?”

 

“Min Matgale verden” skrev nylig et innlegg…

..som Karidansen bare måtte GLISE av.

(Min Matgale Verden skriver forresten ganske OFTE innlegg som Karidansen GLISER av.)

 

Det dreide seg om DETTE innlegget:

 

Klubb på kvinnedagen. Men hva var samtaleemne? Jeg skammer meg.

 

 

I denne forbindelsen kom jeg til å tenke på en episode…

…som skjedde for noen år tilbake:

 

 

Karidansen er på besøk hos kjæresten…

De skal kose seg med hjemmelaget suppe på lørdagskvelden.

 

Suppa står på bordet, rykende varm og velduftende…

…klar til servering!!

 

Det er DA det skjer:

 

Karidansen har nettopp tatt en munnfull med flatbrød…

…da kjæresten sier ett eller annet…

…som får henne til å SPRUTE ut i latter!!

 

Sånt er ikke spesielt heldig…

…når man har munnen full av tørt flatbrød…

 

…og sitter rett foran en velfylt suppekjele…

…UTEN lokk!!

 

Det blir…

…suppe med “Flatbrødtopping”!

 

Karidansen titter bort på kjæresten…

…en (flatbrød)smule beskjemmet…

 

Blikket hans sier mer enn tusen ord!!

Så kommer det:

 

“Skal JEG også spytte i suppa!??”

 

Det synes Karidansen egentlig at han kunne ha gjort…

… for da hadde de vært “skuls”!

 

Da hadde det ikke BARE vært HENNE, liksom!

 

Men…

…han GJØR det ikke…

 

 

 

Her om dagen fant jeg oppskrift på søtpotet – suppe på bloggen til “Stavangerinmyheart”:

 

Søtpotetsuppe toppet med persille, fetaost og granateple

 

DEN måtte jeg prøve!!

 

For ordens skyld:

 

Jeg fikk IKKE latterkula da jeg laget den…

…men det hadde forresten ikke gjort så mye, for det var bare jeg som skulle spise!

 

 

Suppa var helt nydelig! 

 

Jeg synes imidlertid at smaken av appelsin kanskje ble LITT for dominerende.

Neste gang vil jeg derfor redusere mengden appelsinjuice til for eksempel det halve. …

…og kanskje halvblande med eplejuice. 

 

Jeg tror nemlig at det blir friskere…

 

Porsjonen var såpass stor…

…at det ble tre lettvinte middager å putte i fryseren!

 

 

Med litt tilbehør, i form av f. eks fetaost og bacon…

 

… blir dette ganske mettende!

 

 

 

22 kommentarer
    1. Ja det ble mye suppe! Har aldri laget noe med søtpotet…Jeg er så glad i vanlig potet…så spørs om jeg vil syns den er god…men..må nok prøve snart….

    2. uffda ,men kjæresten din var no litt høflige også da som ikke spyttet i suppen han også hi hi ,men ikke verdens hyggligste opplevelse nei,søtpotetsuppa har jeg ikke forsøkt,men kanskje jeg skulle prøvd den jeg også :=) kos deg med dagen

    3. Hehe….ja, sånne uheldige episoder styrker liksom ikke selvtilliten så veldig 😉 Men det beste er vel å le av det, både da og i all ettertid 😉 😀
      Søtpotetsuppe høres interessant ut. Skjønner ikke at jeg har gått glipp av det innlegget. Men får bla litt tilbake og ta en kikk en dag. Litt greit at du nevner det med appelsinjuice. Akkurat det gjorde at det ikke hørtes så godt ut, men fikk veldig lyst å prøve jeg også 🙂 Suger til meg alle tips 😀

    4. Du må slutte å le når du er i nærheten av mat..hehe… Aldri laget søtpotetsuppe..men ser veldig god ut den her :)) I kveld blir det Taco her :))

    5. haha så bra, kan bare tenke på hvordan så ut hans fjeset etter din ullykende spytting :))))
      btw, når jeg ser på ingrediensene som du har brukt for denne suppa, den ser ut til meg litt mer som en puding enn en suppe 🙂 selv om tviler jeg ikke at smaken er bra

    6. fruensvilje.blogg .no: Takk! Jeg syntes den var god, men nokså ulik supper jeg har spist ellers. Vil ha den litt mindre søt, så en annen gang blir det kanskje helt uten appelsinjuice. Tror eplejuice er mer etter min smak.

    7. annebe: Jeg skal i alle fall ikke le med mat i munnen – eller PRØVE å la være i alle fall – hvis det er fare for at jeg spytter i maten! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg