Karidansen Koser seg på Kjøkkenet!

 

På Kiwi har de lagt ut noen fine, gratis oppskrifts – hefter!

 

Det er disse to jeg sikter til.

 

I dag fikk jeg lyst til å prøve en av oppskriftene i heftet.

(Sjølsagt med med litt “Karidansk vri”. Jeg liker jo å finne på litt av moroa sjøl!)

 

 

Kald og rå, men velsmakende middag!

 

På denne tallerkenen er det :

 

* rå salma – laks

* mango

* sukkererter

* rødløk

* granateple

* ingefærrot i tynne strimler

* basilikum (til “pønt”)

 

 

Jeg lagde en dressing av :

 

* Kikkoman soyasaus

* akasiehonning

* vanlig sennep

 

 

(Jeg bare “slumpet”, så jeg har ingen “mål” å oppgi.)

 

En bit salma – laks (300 gram) kostet 70 kr på Kiwi.

Jeg brukte ca 100 gram til denne porsjonen.

 

KJEMPEDIGRE mango var på tilbud til 20 kr. pr stk.

Jeg brukte under en fjerdedel av en mango, og frøs resten.

(Det går helt fint an å fryse mango!)

 

Sukkerertene var på tilbud til 10 kr posen.

Granateplene kostet 30 kr pr kg, og jeg brukte et halvt eple.

Kan tenke meg at ett eple veier maks 250 gram.

 

Dette ble med andre ord en ganske rimelig “luksusmiddag”!

 

Godt ble det jo også!

 

 

(Innlegget er ikke sponset.)

 

 

 

14 kommentarer
    1. Ja, det så veldig godt ut, og laks er jo velsmakende til mange retter 🙂
      I dag da jeg var i butikken så jeg hermetisert mango. Det må jeg forsøke en gang, men ikke nå. Nå er det veldig enkelt det som handles inn, siden kjøkkenet er ute av drift 🙂 Gleder meg til nytt kjøkken og litt kokkelering der 🙂
      Takk for tipset….kanskje det må forsøkes en gang 🙂

    2. Eva: Ja, når man er uten et fungerende kjøkken, så må det bli enkel mat! Dette hadde nok gått an å lage uten kjøkken. Et kjøleskap, et bord, skjæreredskap og fjøl hadde du kommet langt med her! 😉

    3. stavangerinmyheart: Takk! Ja i de heftene er det mye spennende og sunt. Lagde søtpotetsuppe inspirert av bloggen din her om dagen. Innlegg kommer snart!

    4. fruensvilje.blogg .no: Ja, om man liker rå fisk er dette midt i blinken. Jeg er blitt veldig glad i sushi og thai -mat og indisk mat. Liker også tradisjonell, norsk mat, bare det er mye grønnsaker til! Orker ikke bare kjøttkaker, pottiter og brun saus! 😉

    5. frodith: Takketakk! Hadde vel ikke blitt godkjent på en restaurant, for der skal det danderes mer i haug, med Dæsjer og Striper histen og pisten! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg