“Fossil – dansen” – en levning fra 90-tallet?

 

 

Når jeg først er så godt i gang med å skrive om dating…

…igjen:

 

For litt siden så jeg en profil jeg likte…

…igjen…

 

Så da gjorde jeg et aldri så lite fremstøt…

 

Nei, det HAR faktisk ikke skjedd så mange ganger…

…at jeg har vært den som har tatt første initiativ til å opprette kontakt…

…i løpet av det drøye året jeg har vært på Elitesingles.

 

Jeg har bare tatt kontakt når det ha vært en profil som VIRKELIG har appellert til meg…

…og det er det ikke så mange som har gjort.

 

Men altså: Denne profilen gjorde det.

 

I etterkant ser jeg at det kanskje var et lite snev av “Imponerings-strategi” og “Jeg vet hva damer vil ha!” – tekst…

…men så skulle jeg altså erfare DET også!!

 

Først hørte jeg ikke noe…

 

Etter noen dager kom det plutselig en “Smiley” fra fyren.

Litt merkelig syntes jeg, for jeg hadde jo sett at det var “hake” ved meldinga jeg hadde skrevet til han (= melding lest)

 

Men:

Jeg svarte nå på “Smileyen”.

 

 Jeg skrev blant annet at jeg ikke hadde sansen for ” Taktisk Spill” og “Katt og Mus – lek”…

…hvis det altså var DEN “sporten” han bedrev. 

 

DA traff jeg tydeligvis noe…

…for plutselig tok han helt av.

 

Jeg fikk fullt navn og telefonnummer, og han ville snakke med meg samme kveld…

Han ville til og med lese Godnatt-eventyr for meg!

Klokka var over midnatt da jeg så meldinga fra ham, så jeg syntes det var litt sent…

…og litt for brått.

 

Da foreslo han at vi kunne snakkes dagen etter…

 

Karidanser kan være impulsive…

…men de KAN også bli litt skeptiske…

…og tenke : “Stopp en halv!”

 

Det ble plutselig så VELDIG voldsomt, liksom!!

 

Så…

…da foreslo jeg at han kunne lese bloggen min i stedet…

 

Hvis han fortsatt var interessert etter å ha sett på den, så skulle jeg også oppgi fullt navn og telefonnummer.

 

Det viste seg at han OGSÅ hadde en blogg, men den var ikke oppdatert på en god stund.

Jeg likte imidlertid bloggen hans, og skrev at jeg kunne tenke meg å ha litt kontakt…

 

Men :

Neste morgen hadde det kommet en ny melding fra Den Amorøse:

 

Han likte måten jeg skrev på…

 

Det var bare det…

…at han hadde sett på noen av videoene mine…

…og det han hadde sett…

…hadde ikke truffet ham “Midt i Hjerterota” for å si det sånn…

 

Han så at det ikke var “kjærestepotensiale”.

 

Så langt…

…syntes jeg dette var veldig ærlig og realt av ham!

 

 

Men…

…så skrev han at han hadde bodd på Hedemarken på 90-tallet.

 

Da han så videoene av meg, følte han at det var som å komme tilbake til den tida.

“Det var fint den gangen, men ikke noe som hører hjemme i livet mitt i dag. Beklager!”

 

Ja vel…?

 

Så han oppfattet meg nærmest som…

 

et spøkelse fra fortida?

 

En levning fra 90-tallet…

 

…som ikke var helt “oppdatert” liksom???

 

 

Skræmmende Skrømt…

….eller kanskje….

…Fryktinngytende Fossil…?

 

 

“SLUTT mens leken er god!” heter det.

 

Jeg priste meg lykkelig over at jeg hadde henvist ham til bloggen min.

 

På den måten ble vi jo spart for en pinlig telefonsamtale…

…og “Ro ro til fiskeskjær for Amorøse Gubber!”

 

Ei heller hadde jeg oppgitt navn og telefonnummer!

 

Skulle jeg på sikt komme i kontakt med en trivelig kar…

… enten på Elitesingles eller i “Det Virkelige Livet”…

 

…så vil jeg nok vise ham bloggen min ganske raskt!

 

Da har han en god mulighet til å “Bli kjent”, med meg via den. 

Så slipper vi trolig å kaste bort flere uker og måneder på “Innledende Runder” og “Gå Rundt Grøten Til Evig Tid!”

Å bli GODT kjent tar jo UANSETT tid, men det er viktig å ganske raskt finne ut av om det er noen tydelige, alvorlige “Dealbreakers” når en ny kontakt blir opprettet. 

 

De av bloggvennene som jeg har truffet, har alle som en sagt at jeg er nesten akkurat slik de hadde forestilt seg det ut fra det de hadde sett av bloggen min.

Det har vært gjensidig!

Noen ganger er det nesten skremmende å se hvor mye av personligheten til folk som skinner i gjennom via bloggen.

 

Til og med STEMMENE til de jeg har møtt, er omtrent slik som jeg har forestilt meg dem på forhånd.

 

 

En av dem jeg har blitt LITT overrasket over å møte…

 

…er “Lillasjel”.

 

Når man leser bloggen hennes, kan man villedes til å tro at hun er veldig seriøs.

 

Det ER hun også…

…men det som ikke skinner så VELDIG godt i gjennom på bloggen…

…er hvor herlig, humoristisk, sprudlende –  og ikke minst :

 

Hvor LEVENDE hun er!

 

 

Etter at jeg traff henne på Arthur Findlay College i august, leser jeg blogginnleggene hennes med andre øyne.

 

Ett av de nyeste innleggene til “Lillasjel” kan du lese her :

 

Lille jenta mi, lille lille jenta mi

 

 

Nå beveget jeg meg visst litt vekk fra dating-verdenen her…

 

…men det tror jeg i grunnen er like greit!!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Uff..det høres så skummelt ut syns jeg…jeg er sååå glad jeg er ferdig med det der…og om jeg blir alene igjen..så skal jeg jammen forbli alene…orker ikke mer mannfolk, og beiling…ihihihi..Joda..det er godt med en god venn..som også er min mann..men en ny..nei..det orker jeg ikke…Det var jo godt han var ærlig..og du slapp flere runder som du sier….men, lykke til! det ER en til deg der ute også..som liker deg AKKURAT som du er! For det er mer en godt nok…;-)

    2. Så tøft av deg å fortelle! Men det er jo slik det fungerer i den type date-verden.
      Jeg synes i grunnen det er helt greit, slik at man slipper å bruke mye tid på noe som ikke hadde blitt til noe likevel…Jeg ser det går fort i svingene med de unge på dating apper også, er veldig interessant å følge med på, spesielt fra en som bare er tilskuer….:)

    3. Bra du er deg selv, godt ingen kan ta deg fra deg det. For vil folk ha “noe annet” så får de heller vente til de finner det da. Noen matcher man ikke med. Men jeg synes likevel det er litt rart at folk ikke vil vente å se litt jeg da…At man liksom VET, etter bare å ha sett litt på noen videoer?? Man vet ikke hvem folk ER før man har “prøvd” litt mener jeg..

    4. Å du og du! Ja, det var ikke så dumt å henvise ham til bloggen! Bloggen er deg – og den er topp! Så er det feil for’n så er det vel det da……… flott skrivi dette også! Klemmer <3

    5. Toini: Ja, det er en der, men verken han eller jeg er helt klare¨enneå, tenker jeg.. (Jeg vet ikke hvem han er, men jeg tror han finnes,altså!) Du har det jo tilsynelatende veldig bra med Bjørnen din…og da tenker en jo ikke på at en skal finne noen ny. 🙂

    6. maiken: Om det er en gjensidig interesse og det virker lovende, vil jeg gjerne bli fort kjent for å finne ut om det KAN bli til noe! Meeeen…. hvis han og jeg da blir enige om å gi det en sjanse, og treffes flere ganger, DA ønsker jeg å ta det litt med ro. Ikke tilbringe nesten all fritid sammen og legge storslåtte, langsiktige planer nesten med det samme, for eksempel.

    7. Margrethe: Tusen takk! Jeg tok meg ikke nær av det, en bitteliten skuffelse med en gang, men man blir herdet av avvisning. Det er jo ikke mange menn jeg blir ordentlig tiltrukket av heller, så hvorfor skulle noe annet gjelde for menn? Det må være “Noe” ekstra der – en slags X-faktor som det er litt vanskelig å definere/beskrive! 🙂

    8. frodith: Jeg tror det var helt riktig slik det ble. Han var litt for ivrig og voldsom, så det ringte vel en slags bjelle hos meg. Det var derfor jeg tenkte at det var greit han fikk mulighet til å se meg”Live”. Sannsynligvis hadde ikke jeg blitt overbegeistret av å se HAM på video heller – om jeg hadde hatt muligheten. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg