Hva ER det egentlig jeg driver med?

 

Akkurat DET spørsmålet har jeg stilt meg sjøl noen ganger…

Ikke minst i forbindelse med alle kursene jeg har meldt meg på i årenes løp!

 

For:

Når man er på kurs…

…og er litt sånn “Midt oppi det”…

…og det er masse latter og glede og løssluppenhet…

Så blir man jo gjerne litt…

 

…”revet med”!

 

Og så får man kanskje høre om et ANNET kurs som man OGSÅ får lyst til å melde seg på?

 

“JIPPI JE VIL!!!”

 

Og så går det noen uker…

…og man begynner kanskje å tvile…

…på om det er verdt tida og pengene man må investere?

 

Akkurat slik var det med meg for noen uker siden!!

Jeg angret faktisk litt fordi jeg hadde meldt meg på Female Leadership!

Hva SKULLE jeg med dette, liksom?? 

 

Hvor fører alle disse kursene meg egentlig??

“Er det bare hurramegrundt og tull og tøys og fjas…

…eller??”

 

SÅNNE spørsmål stilte jeg meg!!

 

Så…

…da kontaktet jeg Fay Skandsen (som er kvinnen bak “Female Leadership”), og sa hva jeg tenkte på.

 

Jeg fikk et ordentlig svar!


Det var for sent å melde seg av, men hun kom meg i møte når det gjaldt noen av ønskene mine!

 

Det er så viktig å kommunisere…

Sette ord på tvil og ønsker!

 

For en kursleder er også i en utviklingsprosess…

Som kursdeltager må jeg være klar over dette SAMSPILLET!

 

Hva kan jeg bidra med?

Hvilke innspill kan jeg komme med?

 

Det er viktig å støtte en kursleder, og samtidig sette grenser…

…og finne ut av hva som føles riktig for en sjøl.

 

Sortere, vurdere, og ta eierskap! 

Lytte til det kursleder har å si, få ideer…

…og kanskje lage sin egen vri og tilnærmingsmåte vedrørende det man får presentert!

 

Nå er jeg veldig glad for at jeg er med!

 

Jeg er overbevist om at jeg vil kunne få et godt utbytte av dette, og at det er en GRUNN for at jeg skal være med dette året også!

 

Så har jeg samtidig lært en ting:


OM det skulle bli enda et oppfølgingskurs til neste år, så skal jeg VENTE med å melde meg på til ting har fått synke litt…

Til adrenalinet har sunket til et normalt nivå…

…i hjemlige omgivelser!

 

Om jeg etter noen uker FORTSATT har lyst til å melde meg på…

…så skal jeg vite med meg sjøl at jeg har tenkt nøye i gjennom saken!

 

Sånn TROR jeg i alle fall at jeg vil gjøre det…

 

…men man vet jo aldri…

…med sånne…

 

 

…Karidanser!!

 

Dette bildet fikk jeg av en “Med-Gudinne” etter at jeg var på Female Mastery-kurset i fjor sommer.

 

Hun var også med på dette bildet, men i og med at jeg ikke har spurt om lov til å publisere bilde av henne på bloggen, har jeg redigert vekk det meste av henne!!

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Bra! Litt av poenget kursene er vel å bli litt mer sikker på seg selv kanskje? Ta styring i egne liv? Da gjorde du det jo helt rett, med å ta det opp 🙂 Klemmer

    2. Hei karidansen 🙂
      Fine bilder på bloggen din !!
      Jeg tror nok at det er en mening i ting vi kaster oss ut i av og til 🙂 At du får igjen for kurset tror jeg helt sikkert. Og som du sier, neste gang kan du avvente litt før du melder deg på 🙂
      Ønsker deg en fin dag!

    3. Jeg kjenner meg igjen i det der…man blir så revet med, og alt virker så fint..når man er i miljøet…Er nok lurt som du sier..og vente litt, og la ting synke før man melder på neste….Lykke til!

    4. Ikke lett med sånt.Blir man revet med, så angrer man jo kanskje etterpå. Jeg har jobbet med å tenke over ting før jeg bestemmer meg. Mange blir litt rare når jeg sier at jeg skal bestemme meg siden. Noen ganger blir jeg med og andre ganger holder jeg meg hjemme. Lurt å tenke over hva man vil med det man er med på. Lykke til.

    5. Toini: Ja, det er en læring i det, men nå er jeg godt fornøyd med å være med! Noen ganger er det riktig å tenke seg om to ganger. Så kan det være ting som man bare vil hoppe på, og da må man stå for DET valget også – uansett hvordan resultatet ble!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg