Danse naken foran speilet…?

 

 

Ja, det er noe jeg har blitt anbefalt å gjøre…

…som et ledd i det å bli mer glad i/akseptere meg sjøl…

….”Just The Way I am”!

 

Derfor satte jeg det opp som ett av målene på planen jeg skrev etter sist helg i Fordypningsgruppa…

 

Jeg skrev :

“Danse naken foran speilet MINST en gang før neste kurshelg.”

(Som er i slutten av mai!)

 

Her en kveld fant jeg ut at tida var inne…

 

Jeg fyrte opp i vedovnen…

Tok meg en varm dusj…

Iførte meg så min deilige, mjuke, burgunderrøde badekåpe…

Tente stearinlys i stua…

Satte på sensuell musikk…

…og lot badekåpa falle!

 

“Dans, dans dans…

…foran speilet…!”

 

Jeg var glad det var dempet belysning her…

 

Ikke fordi jeg syntes det var så ille å se meg sjøl naken i speilet…

…for det gjør jeg jo hver morgen og kveld inne på badet!

 

Det var bare det med den dansinga…

…uten klær…

….i stua!!

 

Det føltes litt rart…

…og litt flaut…

Jeg ble litt fnisete av det, faktisk…

 

Men…

…gradvis begynte jeg å…

…LIKE det!

 

Jeg følte meg både sensuell…

…yndig…

…og litt…

…HENRIVENDE!!

 

Jeg gjorde grasiøse (syntes jeg sjøl) bevegelser med armer og hender…

…vrikket litt på stompelompen…

…og smilte så vakkert og skjelmsk jeg bare kunne…

…til mitt eget speilbilde!!

 

 

Og…

…så følte jeg på en slags godhet for dama jeg så i speilet…

“Hun er litt MODIG hun der…!”

….tenkte jeg!

 

“Hun våger å prøve nye ting…”

…sjøl om hun kjenner på en viss motstand, og føler seg litt rar og dum før hun begynner!!

 

 

Takk til dere damene som satte meg på tanken…. 

 

Takk til deg, kjære medsøster, som fortalte meg at du hadde blitt litt gladere i din egen kropp etter at du hadde danset naken foran speilet noen ganger!

 

Dette skal jeg gjøre mer av!!

Det var morsomt….

 

….og frigjørende!!

 

 

Nei…noe NAKENBILDE legger jeg ikke ut…

 

…men her er i alle fall speilet, med ei (for anledningen) “anstendig antrukket” dame!

 

 

Speilet har jeg nylig flyttet fra soverommet til stua.

Det er nemlig så kaldt på soverommet…

…og jeg må jo ha et varmt rom…

 

…når jeg skal danse naken!

 

 

27 kommentarer
    1. Så kult! Høres helt vilt ut, men er sikker på det er som du sier, befriende og godt for eget selvbilde. Hm….kanskje jeg burde prøve…Men det får bli på badet, ellers er jeg redd naboen kan komme forbi og få seg et sjokk for livet hvis han titter inn vinduet 🙂 Du er tøff! Ha en fin dag. <3

    2. Det var lurt! og helt sikkert nyttig…Ja jeg ser meg mange ganger i speilet, men hver gang så sier jeg; ish..den magen altså….Skulle nok heller gjort som deg…danse, kose seg, og være glad i den kroppen man har!! Må begynne å si noe pent til meg selv jeg også…..det er helt klart nyttig! Flott bilde av deg!

    3. Hmm….ja, akkurat det der har jeg nok troen på. Men det er jo den dørstokkmila da, som du har klart å overvinne <3
      Jeg har jo selv kikket på, og beveget meg foran speilet, og så tenker jeg at det disser for mye, man kan jo bli sjøsjuk av å se på 😉
      Men jeg burde kanskje forsøke litt mer sånn stilfullt, sånn som du beskriver her 😀
      Ingen dum idé i alle fall <3

    4. oiii så bra hehe tror jeg det var en avslappende opplevelse 🙂 kjedelig som jeg er ikke en bra danser ellers det kunne jeg også ha provd kanskje :))
      hva mente du da du sa “sensuell musikk”, kan du bli litt mer presis hehe

    5. milan: Musikken var med Deva Premal. Et eller annet med mantra. Jeg har Spotify, så jeg hører på musikk derfra. Du trenger ikke være en god danser for å danse naken foran speilet når du er alene, vel? 😉

    6. Siv Svanem: Nei, vi skal være glad i den kroppen vi har! Jeg har celluliter, grevinneheng og strekkmerker, men jeg er snart 55 år og har født tre barn. så det skulle bare mangle, mener jeg!! Vi skal ha det moro, og være litt smågærne – vi trenger ikke være det foran andre om vi ikke vil!

    7. frodith: Tusen takk, Frodithen! Egentlig skal man ikke “Slå i hjel”et kompliment med å gjengjelde det der og da, men du vet jo hva jeg synes om deg og bloggen din! Både humoren, refleksjonene novellene og visdomsordene!! <3

    8. Min matgale verden: Takk! Jeg bor jo veldig usjenert til, så her er det lite innsyn. Du kan jo trekke for gardinene i stua en gang du har heimen for deg sjøl – hvis du har gardiner i stua da!

    9. Toini: Takk! Jeg ble litt mer fornøyd med meg sjøl, jeg. Det hjalp å gjøre smektende bevegelser. Det å være vakker (Eller sexy om du vil) handler ikke bare om å ha de rette “Målene” her og der. Det handler minst like mye om utstråling, lekenhet og humor.

    10. Eva: Det er deilig å disse litt….Kvinnelige former og litt ekstra her og der, det gjør ingen ting, så lenge øynene tindrer og det ekte smilet er på plass!

    11. Herlig det da..jeg har jo store speiler i gangen så får teste det en dag..men da må det være varmt her ja ..hehe.. ) Kanskje greit å ha klær på bildene man legger ut på bloggen.. Fine bilder i headeren og profilbildet også :)) Dans og kos deg i helga <3

    12. annebe: Takk! Har vært på kurs igjen i helga. Ville nok aldri ha lagt ut nakenbilder av meg sjøl på nettet , nei. De eneste gangene nakenhet er naturlig utenom på “Privaten” er i dusjen i garderoben til f. eks treningsstudio eller i svømmehaller. (Eller i nudistleir for den saks skyld.)

    13. Helt herlig påfunn. Jeg kjenner meg igjen i metoden for å bli mer glad i kroppen. Jeg var singel til langt opp i 30 årene og veldig sjenert i når det gjaldt egen kropp. Jeg var den pinglete og spinkle fyren, som ikke akkurat hadde passet i de tøffe actionhelt rollene 😊. Av en eller annen grunn begynte jeg å gå naken når jeg var hjemme da jeg var litt over 30. Begynte å se på meg selv i speilet. Danset kanskje ikke, men en naken mann som spiller heftig luftgitar kan jo være et underlig syn 😂. Enkelte ganger kunne jeg f.eks. Kutte grønnsaker stående foran speilet, så jeg kunne se på kroppen min. Gradvis ble jeg mer og mer glad i kroppen jeg før hadde pakket inn i klær. Så begynte jeg, som nevnt i annen tråd, å driste meg på naturiststrender. Følte meg plutselig mer komfortabel der enn på andre mer populære strender. Der var alle former, fasonger og aldre samlet og jeg følte meg som en blant mange unike. I tillegg hadde jeg en greie, hvor det faktisk var litt greit å være spinkel. Jeg var ganske god til å løpe, så man kan si at jeg kledde av- og løp av meg komplekser tidlig i trettiårene. Dessverre fikk knærne litt for mye juling, så i en alder av 56 er formen ganske mye dårligere, magen har blitt noe større, men jeg er like glad i å hoppe og sprette uten klær foran speilet. Følg Karis råd og gjør det. Ingen grunn til å være flau over eget utseende eller danseferdighetene og det er jo bare gøy at ting slenger litt hit og dit i dansen. Vi er unike og flotte 😊.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg