Røde lys på Romjulssalg… og besøk av familie!

 

Nå i romjula er det 70% på Julevarer på Nille.

 

Før jeg dro på senvakt i går, kjøpte jeg derfor litt småtteri – deriblant en del røde lys.

Jeg hadde rester av advent – kubbelysene helt til i går, så da var det på tide å skifte dem ut!

Når man roter gjennom skuffer og skap i skjenken, så finner man litt av hvert!

Moro å mikse diverse te – lysestaker og annet stæsj på et fat!

 

Det ble koselig, men det ser mer “Rosa” ut på bildet enn det som er tilfelle i virkeligheten!

 

I dag har jeg hatt besøk av mora mi, søster og svoger.

Kameraet ble ikke tatt fram, for alt skal ikke alltid “dokumenteres” på nettet i form av bilder.

 

Noen ganger er det hyggelig å gjøre det…

…andre ganger er det godt å la være å stresse med kamera og “Posering”!

 

Til middag lagde jeg noe jeg aldri har prøvd før.

Oppskrifta fant jeg på nettet.

Det var lettsaltet torsk –  på en seng av stekt grønnkål.

Tilbehøret var byggris, bacon og hakkede, ristede mandler.

 

Godt med slik mat etter flere dager med litt “tyngre” saker!

 

Det er jo litt skummelt å lage noe nytt når en ber gjester, men når det “bare” er nærmeste familie, så er det ikke så pinlig om det går litt skeis.

 

Jeg merker det på leddene mine når jeg har spist mye svinekjøtt.

Jeg ikke spesielt “giktisk” av meg, men jeg har det best når kostholdet hovedsakelig består av vegetarmat og fisk.

Redusert inntak av gluten og mjølkeprotein er også av det gode for mitt vedkommende!

 

Jeg har lyst til å eksperimentere mer med ulike råvarer.

 

Saus og poteter kan være godt i blant…

…men det finnes mange andre spennende måter å lage mat på!

 

Nå skal jeg ha fri helt til neste år!!

 

Må jo innrømme at jeg er litt spent på den Nyttårsfeiringa mi, da!

 

 

8 kommentarer
    1. Så spennende! Ja jeg hører at mange reagerer på svinekjøtt…kanskje jeg gjør det jeg også..har ihvertfall hatt utrolig mye kribling inne i skjelettet..men tror også jeg reagerer på sukker jeg da…men aner ikke.. Jeg må ta et skipper tak på nyåret med litt slanking jeg..for nå kjenner jeg det selv, at jeg begynner å bli tung..og siden jeg ikke kan gå så mye..så får jeg ta frem ergometer sykkelen.. noe må gjøres…hihihih..Håper dere koste dere og ja..alt må ikke dokumenteres..koselig å bare være og kose seg…OG maten smakte sikkert kjempe godt!

    2. god morgen,et vakkert rødt fat,her går det mest i batterilys,mannen blir så irritert i øya om jeg brenner for mange lys i heimen,har tent litt i julen,men innimellom er han der og blåser dem ut :=) nei familiebilder behøver en ikke legge ut med bilder,hos meg synes noen det er ok og noen vil ikke ,og det er slike ting en må respektere.
      er spendt på den nyttårfeiringen din da :=)

    3. Fri helt til neste år høres finfin ut. Artig å prøve noe nytt og som du sier det går greit når det er familie eller nære venner. Koselig med lys. Røde lys passer jo så fint til sommer og jordbær også, så det kan jeg godt hamstre!

    4. Toini: Jeg har ikke gått på vekta i jula, men jeg er helt sikker på at jeg har gått opp litt. Det gjelder bare å hanke seg inn igjen før to kilo blir til fem….;) Sukker har jo ingen godt av å innta i store mengder!

    5. fruensvilje.blogg .no: Nei – de som sier klart i fra at de ikke vil at NOEN bilder skal publiseres, de må bli respektert. Vil en ikke at det skal legges ut bilder av seg, skal en heller ikke legge ut bilder av andre!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg