Den som ikke “følger med i timen”………

 

…….kan ende opp med å måtte betale dyrt for det!

 

Jeg har jo skrevet en del om mitt medlemskap på Elitesingles.

 

Nå i helga var det ett år siden jeg meldte meg inn……

……og da trodde jeg at medlemskapet opphørte automatisk…..

 

Men…….

….så fikk jeg jammen en e-post der det sto at det hadde blitt fornyet…..

….HELT av seg sjøl, gitt!

 

Nå må jeg være medlem i ett år til, enten jeg vil eller ikke.

 

Profilen kan like gjerne stå der, for jeg må jo uansett betale.

 

Jeg sukket tungt da jeg fikk den e-posten……

…… for det er surt å betale 400 kr. i måneden………..

…….for noe man ikke vil ha lenger!!

 

Jeg har kun meg sjøl å takke……

 

Nå har jeg i alle fall vært føre var…..

……og sagt opp medlemskapet fra 10.12. 2018……

……slik at jeg ikke risikerer å måtte betale for ENDA ett år!

 

 

Jeg må jo le litt da……

……for nylig fikk jeg “Smilefjes” fra den første mannen som tok kontakt med meg der inne for ett år siden.

Han har sikkert kontaktet så mange i løpet av året som har gått, at han har glemt at han har henvendt seg til meg tidligere…..

 

Jeg kunne jo ha svart :

“Jaså gitt, du driv her fortsatt du å? Var det ingen tå de andre damen’ som ville ha deg hell…….?”

 

Men…..jeg bare unnlot å gi respons!

Man trenger da ikke å være SLEM heller!

 

Nå er jeg lei av bilder av fjelltopp – bestigere, syklister, kanopadlere, og andre kjekkaser som beskriver seg sjøl i flatterende ordelag.

 

Er det så om å gjøre å IMPONERE så veldig da…..?

 

Kanskje er det slik i datingverdenen også…….

….at “Det enkle er ofte det beste?”

 

Jeg får ikke så mange henvendelser.

Jeg har jo vært veldig passiv på Elitesingles siden i mai/juni…….

 

Dessuten oppfattes jeg sikkert som altfor direkte, kravstor og umulig!

 

Men……..

…..så er jeg der at jeg VET at jeg har det greit alene…..

 

Jeg har jo bodd uten en mann i huset i elleve år……..

……. og har ikke hatt kjæreste på snart seks år……

 

Da blir det bare ikke til at jeg kaster meg ut i det med den “første og beste”…….

 

Jeg må føle at jeg også FÅR noe ved å være i et forhold……..

……i stedet for å ende opp med å involvere meg i noe som bare blir håpløst.

 

Det vil si : Med en som bare vil ha meg “På Vent”……..i tilfelle…….

……eller som “Trøst, hygge og nytte” når det passer HAM.

 

Det må stemme veldig godt for både ham og meg…….

 

Jeg tror jeg vil VITE det den dagen det eventuelt skjer…..

…….og året som har gått har lært meg ganske mye……

…….sjøl om det ikke har resultert i noe kjæresteforhold!

 

 

Dette er et utsnitt av bildet som mannen til Siv Marget tok.

(Med hennes kamera) av henne, meg og vesle Åsta….

 

Det er fint å ha andre bilder enn bare selfier, for det er vanskelig å få til gode portretter på den måten.

Når man står foran speilet og tar selfie, blir det sjelden helt ordentlig “blikkontakt”.

Det liker jeg dårlig!

 

Da dette bildet ble tatt, hadde jeg det så koselig og var så avslappet….

 

……og det synes!

 

(Sensurerte bort BH’en denne gangen!)

 

18 kommentarer
    1. Hei !
      Et fint bilde av deg, Karidansen 🙂
      Ja en må passe på……………. jeg har takket nei til fornying av abonnement…………. så det skal automatisk stoppe når datoen kommer 🙂
      Kanskje det er noe med det da….. at det ikke blei stoppet???? Et nytt år og nye muligheter på alle plan <3
      Ønsker deg en flott dag!

    2. Så kjedelig! men kan man ikke si opp midt i perioden? så ergelig…Men kanskje det var en mening med det..Skal se “han” dukker opp dette året…hihihih.. Flott bilde av deg!

    3. Litt rart at de kan forlange medlemskap slik. Må jo gå an å melde seg ut når man vil. Synes det var litt rart, jeg ville ikke ha betalt for kan ikke tro at de kan ha krav på det.
      Ellers får du tenke at det er en mening med det….
      Er vel litt av baktanken med elitesingles at man kan være litt kravstor?
      De siste avsnittene kunne like gjerne vært meg som skrev….

    4. Det er sure penger å måtte ut med, uansett hva det måtte være man glemmer å si opp. Jeg prøvde meg litt på sånne sjekkesider, men syntes alt var bare stress å så fant jeg ingen jeg klarte å finne tonen med. Kuttet ut alt sammen, så får jeg prøve “løkka” mi andre steder ;o))

    5. Uff, hvem har ikke ramla i den fella. Først blir en forbanna og tenker at en er ramma av et alt for lite fleksibelt avbestillingssystem, men ved ettertanke må en bare roe ned og punge ut. Min lærdom har vært at jeg aldri går inn i abonnementer som fordrer at jeg må passe på avbestillingene selv. Den store læremesteren min var bokklubben hvor det var avbestillingsfrist på den månedlige boken som ble tilsendt. Heldigvis fikk jeg somlet meg til å avbestille hele abonnementet før bokhylla ble helt overbelastet med uleste bøker.

    6. funderier: Ha-ha….. “Bokhylla ble helt overbelastet med uleste bøker”! Jeg var også med i en bokklubb en gang, men fikk stoppet abonnementet før bokhylla ble fylt opp med veeeeeldig mange bøker jeg ikke ville ha. Ja, jeg har KUN meg sjøl å takke, og må bare punge ut i ett år til for noe jeg ikke lenger vil ha. Jeg får, som deg, ta med meg lærdommen videre! 🙂

    7. fruensvilje: Den tanken streifet jo meg også, men det var kanskje mest for å trøste meg sjøl da jeg skjønte at jeg må ut med penger for noe jeg ikke vil ha lenger! 😛

    8. Etdiktomdagen: Takk! Ja, kanskje det dukker opp en kar der inne som er av både det solide, og det humoristiske slaget? Jeg får lage nytt profilbilde, og gjøre det beste ut av det! 🙂

    9. GTduA: Om meninga så er at jeg skal være mer bevisst når jeg tegner et “Abonnement”, så er jo DET også en mening. Jeg går uansett ikke dukken økonomisk på grunn av dette, men på årsbasis går det jo med noen dagslønner på det! 😉

    10. Toini: Takk! Nei, har man tegnet for ett år, så har man bundet seg opp. Har man ikke fått med seg at det automatisk fornyes, så må man betale for ett år til. Det sto sikkert i avtalen jeg fikk på nettet, men så har jeg glemt hva det sto! 🙂 DYREKJØPT LÆRDOM kalles det!! 😉

    11. maiken: Jo, det har de nok, for man må lese avtaler nøye når man tegner dem! Ja, litt “Kravstor” kan man være, i den forstand at man sier NEI TAKK når man ser tegn til at det er noe som på ulike vis bare kommer til å bli en belastning – og som ikke gir noe tilbake. 🙂 I et nytt forhold, mellom to vanlige, friske mennesker skal det ikke være slik. Det vi sender ut får vi tilbake. Opptrer vi som “Reddende Engler” – så tiltrekker vi oss dem som bare vil ha en “Reddende Engel”!;)

    12. Vera Lynn: Det kan nok klaffe, men man må vite hva man ønsker seg, og kun gå for det. Ikke chatte med folk man ikke er interesser i for å være høflig. Si “Nei takk” når man ser det bærer galt av sted. 🙂

    13. Ja du verden.. sånne greier kan være vanskelig å bli kvitt.. holdt jo på i evigheter for å få avviklet en del for mamma. Men hun var liksom ikke på sånn singel.. sak 😀 Jeg har vel sagt en gang før at det går seg til når du minst venter det 😀 Og jeg er ikke mindre sikker nå 🙂 Du er ei grepa jente som vet hva du vil ,, og da får du det til. Kjøpte et hjerte i går til kalendergave, hvor det stod følgende tekst ; “Snille jenter kommer til himmelen, og vi andre kommer dit vi vil” Tenk på den du 😀

    14. Mariann Sæther Tokle: Takk! Jeg orker ikke å lage en “Sak” av dette. Jeg har forsømt meg ift å si opp avtalen, så jeg må bare forholde meg til det. 🙂

    15. dedicat: Tusen takk! Nei, jeg havner nok aldri i “himmelen”. Har nok ikke kvalifisert meg til det. Men : Å havne der en VIL, det høres jo bra ut. Da må en bare vite hva en vil!! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg