Dame for sin Hatt (Og om å skape arbeidsplasser for kvinner.)

 

Det var julemarked i Trondheim på søndag…..

Dit “måtte” jo jeg…..

 

Fristelsene sto i kø……

…..men jeg styrte tappert unna…..

 

Helt til jeg kom………

……..hit…..

 

Her var det mye lekkert for ei hatteglad dame……..

 

Jeg kom i prat med dama bak disken……..

…….og så spurte jeg henne om hvor disse produktene ble laget.

 

Det viste seg at hun hadde startet en bedrift på Sri Lanka for 14 år siden.

 

I dag har hun sju kvinner ansatt i denne bedriften.

Bedriften designer og produserer de lekreste/luer hatter.

 

Jeg syntes dette hørtes spennende ut, så jeg sa jeg ville skrive litt om det på bloggen min……..

…….hvis det var greit?

 

Her er dama…..sjølsagt iført en av de lekre hattene!

 

 

Her er “Visittkortet” hennes.

 

 

Du finner henne også på facebook.

Der kan du se videosnutter – og flere bilder.

 

www.facebook.com/designe.botnan

 

 

Karidansen ble grepet av både hattene og historien bak……

 

Så det gikk som det måtte………

Blå, “Ullaktig” hatt/lue til utebruk…….

 

 

Og dypgrønn fløyelshatt med blå blomster til innebruk.

(Tok bilder både i halvprofil og front, så dere får se ordentlig!)

 

 

Jeg synes ikke at prisen var avskrekkende……

…….og godt å vite at dyktige sydamer på Sri Lanka…….

…….har et anstendig levebrød!

 

 

Jeg har aldri vært i Østen…..

Jeg kunne godt ha tenkt meg en tur til Sri Lanka…….

 

Fay Skandsen (som leder “Female Mastery” – kursene) arrangerer turer dit.

Hun har en del kontakter der, og mange av klærne hun har i butikken sin blir (så vidt jeg vet) produsert der.

 

Kanskje det BLIR en tur til Sri Lanka på meg etter hvert?

Hvem vet…….??

 

(Innlegget er ikke sponset på noe vis!)

 

 

10 kommentarer
    1. Ja, det kunne jo være ditt nyttårsønske! Fint der har jeg hørt! Flotte hatter eller luer også. Tror jammen jeg har sett henne på et marked en gang, men da kjøpte jeg ikke noe. Synes hun hadde mye finfint!

    2. Så fine de var! Ser de hadde noen med skygge der også..jeg er avhengig av det om dagen merker jeg..for jeg klarer ikke sola..men klarere ikke linser, eller solbriller..så skyggelue er tingen…De var super fine de du kjøpte! passet så bra til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg