Glede seg til……!

 

I dag leste jeg et innlegg skrevet av en person som syntes alt var trått og vanskelig akkurat nå,

Det var ikke et blogginnlegg.

Det var skrevet av en person jeg kjenner i en annen sammenheng enn i fra bloggen.

 

Jeg oppfatter personen som skrev innlegget som en ordentlig gledesspreder!

Et varmt, åpent, omsorgsfullt og impulsivt menneske……

 

Men…….det er ikke alltid samsvar mellom det som VISES på UTSIDEN……

…… og det som KJENNES på INNSIDEN….

 

“Jeg får ikke til noen ting!”

“Jeg klarer ikke å glede meg over noe!”

 

Det er veldig vondt å ha det slik, og det er ikke lett å oppmuntre…..eller si “Det Rette”….

For er det svart…….

…..så ER det SVART!!

 

 

I dag var det ei god venninne som kjørte meg til togstasjonen.

Hun skal passe på Passaten min mens jeg er på farten.

Passaten, som er dieseldrikker, er ikke glad i kulde. Hvis det blir mange kuldegrader mens jeg er borte, kan det derfor hende den blir vond å få start på når jeg kommer tilbake…..

Derfor er det så godt å vite at jeg ikke trenger å tenke på det!!

Passaten er i trygge hender, for venninna mi har kjørt både buss og lastebil hun ……..

…….så hun er en dreven sjåfør!

Hun ga uttrykk for at hun syntes bilen var stødig og god å kjøre…….

……og da ble jeg litt stolt av den gamle traveren min!!

 

 

På toget oppover tenkte jeg på innlegget jeg leste i dag…..

Og så tenkte jeg på hvor godt jeg har det nå!!

 

Visst er det dager da ting ikke føles så bra….

Visst er det stadig noen små skjær i sjøen………

……og visst skjer det ting som vipper meg litt av pinnen i ny og ne…..

 

Men : Jeg har definitivt evne til å GLEDE meg!!!

(Den evnen var nærmest fraværende i flere år – og jeg trodde at jeg aldri kom til å føle glede igjen!)

 

 

Å sitte på Tøffe-Toget, titte ut av togvinduet og knuple Nøttemix fra Nille……

….og glede seg til noe en skal…….

….DET er KOOOOOOOOS!!!

 

Nå er jeg fremme…….

Jeg bor på samme hotell……….

…….og faktisk også på samme rom som da jeg var her sist!!

 

 

 

Dette bildet er veggpynt på rommet mitt! 

 

Jeg bor på et hotell som har vært bakeri en gang i tida!!

 

 

Da jeg kom fram, rett etter kl 21, spiste jeg sjampinjongsuppe med brød til i spisesalen.

Både frokost og kveldsmat, samt “Ettermiddagsvafler” er nemlig inkludert i prisen her……..

 

Det er en herlig luksus å kunne gå til dekket bord både morgen og kveld……

……….og kunne velge mellom mye god mat!!

 

Jeg liker egentlig veldig godt å bo på hotell…..

I mange år gjorde jeg ALDRI slikt…….

……men det siste året har jeg gjort det en del ganger……..

……både i forbindelse med kurs og reiser/besøk!

 

 

I morgen skal jeg på flere ting som jeg gleder meg til!!

Blant annet skal jeg treffe et menneske som jeg synes jeg “kjenner”…….

….. men som jeg aldri har møtt “Face -to – Face” før!!!

 

Jeg skal dessuten få møte et annet sjarmerende”Vesen”……

……….som jeg OGSÅ gleder meg til å treffe!!

 

Hva jeg skal?

Det kommer jeg tilbake til ……….

…….enten i morgen kveld eller på søndag!!

 

 

23 kommentarer
    1. Å så spennende. Og ja, så godt når en har evnen til å glede seg over ting. Må være vondt å være den foruten. Godt å høre at den kommer tilbake. Jeg elsker og å bo på hotell. Kos deg.

    2. Ja livet går opp og ned…Det er best når det går oppover….ingen tvil om det…Du må ha en riktig god helg! jeg vet om en du skal møte i dag…og dere må kose dere masse!

    3. nei det er nok mye et meneske holder inne i seg som aldrig kommer ut,jeg har mye som jeg bærer og som jeg aldrig deler,mye vondt helt fra barnsbein av,men jeg har lært meg å glede meg over livet takket være den snille mannen min 🙂 og jeg har fått en fin familie som bryr seg om hverandre, så kjekt att du skal oppleve spennende ting i helgen ,tipper du skal treffe bloggvenn jeg hi hi uansett hva det er så håper jeg du får en superfin helg

    4. Akkurat ja 😀 Tror faktisk at jeg vet hvor du har tatt veien. Men vi pleide å ligge på hotellet rett over gata 😀 Men jeg kan jo ta feil.. Så herlig at du har masse å glede deg til 🙂 Ta vare på den følelsen.. den er mye bedre enn tran for både kropp og sjel. Og den kan deles.. ja det kan vel en flaske tran også.. meeeen ,, det blir liksom ikke det samme 🙂 Ha det herlig og kos deg masse 🙂

    5. milan: Det er vanskelig å velge. Jeg liker godt både peanøtter, pekan-nøtter cashew-nøtter og macadamia-nøtter. Om jeg hadde vært nødt (nøtt) til å velge ett slag, hadde jeg valgt cashew – nøtter! 🙂

    6. dedicat: Jeg er i Trondheim, og bor på Hotell Bakeriet i Brattørgata! 🙂 Ja, “Gledesegtilfølelsen” er gull verdt – og sikkert full av vitaminer! 😉

    7. fruensvilje: Ja, jeg merket jo at du og mannen din hadde en veldig god tone med gjensidig respekt og omsorg – bare på den korte tida vi var sammen på campingen i fjor. Det er viktig å glede seg over det som er i stedet for å dvele ved det som har vært vondt. Så må det likevel bearbeides på ett vis og det er ikke alltid bare å legge lokk på det heller. Jeg har hatt en tendens til å dvele litt for lenge ved det vonde, men jeg er klar over det og jobber med å flytte fokus til alt det gode jeg opplever nå! Det er ikke alt det står i vår makt å gjøre noe ved, så da må vi bare akseptere det. Er det folk vi har hatt i livet som det ikke gjør oss godt å være sammen med, må vi begrense samværet og tankevirksomheta vi bruker på dem til et minimum. <3

    8. Etdiktomdagen: Ja, jeg liker det veldig godt. Det koster jo noen kroner, men jeg synes det er verdt det. Koselige avbrekk i hverdagen – og så tar jeg heller på meg “Gullvakter” med 133% tillegg i høytidene for å kompensere litt for utskeielsene!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg