Man(n)ifestering?

 

Jeg er med på et lite eksperiment om dagen…………..

 

Det er et resultat av at jeg meldte meg inn i et dating-konsept som gikk den veien høna sparker ved juletider i fjor.

Firmaet gikk rett og slett konk rett etter at jeg meldte meg inn.

(Va’kke på grunn av MEG håper jeg!)

Så –  jeg fikk ikke så mye valuta for pengene der og da.

Som et plaster på såret, fikk jeg et medlemskap på ei dating-side.

 

Der kan jeg være helt passiv.


Jeg har bare en profil, og så er det ei datamaskin som skal gjøre jobben med å finne en mulig passende kjæreste….

 

 

Så var det altså dette eksperimentet:

 

Blant annet skal jeg skrive hva jeg ønsker meg i et forhold…..

 

Jeg skal skrive det som om mannen og forholdet ALLEREDE eksisterer……

 

Så kan man si at dette er en utopi……..

“Du finner ham aldri!”

Nei, kanskje ikke, men det er noe som heter å man(n)ifistere…….

 

Jeg har ikke noe sterkt ønske om å finne noen akkurat nå.

Det er ting jeg må legge ordentlig bak meg først……..

……. men kanskje nettopp DERFOR…….

……..er det moro og ufarlig å leke med tanken……

 

Her er det jeg har skrevet –  litt fort og gæli –  i ei lukket gruppe på Facebook :

 

(Jeg tenker at jeg man(n)ifisterer litt ekstra ved å dele det jeg skrev HER også jeg da….naiv som jeg er!!!)

 

N.N. er 55 år. Han er solid og pålitelig, lun og humoristisk – med glimt i øyet. Han kan le høyt og hjertelig – også av egen flauser (i alle fall etter ei stund!) Han kan “ta i et tak” og liker å holde seg i noenlunde god form. Han trives godt ute i naturen, både til vanns og til lands. Samtidig har han også evnen til å slappe av hjemme i sofaen, og han kan godt ligge lenge om morgenen en gang i blant.

 

N.N tåler godt at det er litt smårotete, men han tar et rufs når det blir for ille.

Han er ganske kosete av seg. 

N.N. er generelt åpen for å prøve nye ting, uten å være ekstrem på noen måte.

Han har evne til å snu på flisa om han ser at det er noe som ikke funker. Da prøver han noe annet i stedet. Han er også litt handy. Han er ganske musikalsk, og generelt litt opptatt av kunst og kultur. Han er åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord enn det som kan bevises rent vitenskapelig, men han er ikke fanatisk.

N.N er ganske sjølstendig, og trenger en del tid alene. Han tør å gi beskjed om dette på en ryddig og tydelig måte.

 

Han vil ha kvalitetstid fremfor kvantitet. Samtidig prioriterer han meg med jevne mellomrom, og kommer meg i møte på at det er ok å ha noen stunder uten mobil, pc og tv i blant.

 

Han har tre voksne barn som har flyttet hjemmefra. Han har et godt forhold til dem og stiller gjerne opp for dem. Samtidig setter han grenser, blant annet ved å sørge for at han og jeg får tid sammen alene. Han har et ryddig og avklart forhold til barnas mor.

N.N. har en jobb han trives med. I perioder jobber han mye, men han sørger også for å ta seg fri og legge vekk jobben med jevne mellomrom.

 

Han har noen gode, nære kompiser som han gjerne drar på tur med i blant. Han synes også det er helt greit at jeg tilbringer en del fritid med mine venninner.

 

Samtidig prioriterer vi begge høyt det å dra på romantiske “Bare oss to” – turer noen ganger i løpet av et år.

 

 

Lederen av gruppa skal, etter planen, gi oss veiledning underveis – og så blir det et slags forum der vi kan utveksle tanker og erfaringer. Sånn TROR jeg i alle fall at det er!

 

Det er jo en del spørsmål å besvare, og vi som er med på eksperimentet må være dønn ærlige –  og tåle å bli “røsket” litt i!

Spennende!!

 

 

Dette er selfies som jeg lekte meg med å ta da Eva og jeg var ute og spiste middag…….

……..den siste kvelden i Sandnes!

(Barnslig, sa du????? OH YEAH!!)

 

Karidansen er et utpreget følelsesmenneske – helt uten pokerfjes………..

(men jeg KAN være reflektert og fornuftig i blant også…..tror jeg!)

 

Det kan hende at det er en fordel om en eventuell kjæreste……..

……er hakket mer balansert………….

……og bittelittegranne mindre impulsiv……..

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så bra…:)
      Men sløyf det med å ligge på sofaen da…..:)
      Min siste flamme gjorde det litt for mye , så det så jeg for meg nå…..:)

    2. Syns det er riktig og viktig å vite hva man vil ha..og hva man trenger….For vi er jo alle forskjellige, og har forskjellige behov..Så, stå på ditt, og vent på han som har alle de kvaliteter du ser etter…lykke til!

    3. maiken: Ha-ha! Nei, jeg sløyfer ikke det med sofaen, for det er viktig å kunne slappe av litt også. Litt avslapning på sofaen enkelte kvelder betyr langt fra SOFAGRIS med pottittgull og øl HVER kveld!:)

    4. fruensvilje: Det er ikke alt her som er like viktig, men det er nok mye av de kvalitetene jeg ønsker meg i en kjæreste. Jeg har ikke skrevet noe om utseende. Det er underordnet, men det er jo ikke betydningsløst. Jeg må jo like utseendet hans, sjøl om han absolutt ikke trenger å se ut som noen filmhelt! 🙂

    5. Ja han hørtes ut som en bra kar..om han finnes der på dating- sida gjennstår vel å se.. :)) Men greit å vita hva man ser etter så en er litt forbrett .. Artig med litt varierte uttrykk på selfiene.. uansett fin..men vakrest når du smiler <3

    6. Han bare må du finne. Han høres ut som en kjærnekar! Spennende å høre mer om dette. Så du hadde vært med Eva, men jeg rakk ikke skrive noe de dagene. Koselig med litt avveksling tenker jeg. Ønsker deg lykke til med nettdatingopplegget 🙂

    7. natheless: Takk! Ja, jeg hadde det kjempekoselig hos Eva! Jeg har en jobb å gjøre for å “Passe” med “Drømmemannen”. Jeg er visst ikke helt klar og det haster ikke, men ett sted må man jo begynne! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg