Om Misforståelser og Manglende Mottak av Mobilmelding……..

 

Karidansen skal på besøk til bestevenninna……

Hun har hatt senvakt kvelden før, og har vært litt usikker på hvor tidlig hun kommer seg av gårde….

 

Dersom Karidansen ikke drar helt i fra morgenen, har venninna planer om å møte opp i kirka i en begravelse før gjesten kommer.

(Karidansen og venninna hadde gjort avtalen om besøket flere uker i forveien, så dette med begravelsen var ikke “med i beregningen” på det tidspunktet.)

 

Kaidansen setter begge vekkerklokkene på ringing til kl 07.00, og litt etter klokka åtte, sender hun en melding :

 

“Hei! Jeg er i siget, og regner med at jeg rekker bussen som er på …. ca 10.30.

Sender mld så fort jeg evt ser at det blir endringer!”

 

Hun kjører bil fra Ilseng til Brumunddal. Derfra har hun planer om å ta buss.

Det har nemlig “frøsi på” og det er småglatt og utrivelig å kjøre……..

 

To traktorførere, som ikke gjør mine til å slippe folk forbi seg………..

……..bidrar også til at tida løper litt i fra henne….

 

Men : Hun KOMMER seg på bussen i siste sekund!

 

Da hun har fått plassert seg på bussen…….

…….og har fått igjen pusten etter løpeturen fra bilen til bussholdeplassen……..

…….sjekker hun telefonen……

…….og ser at det ikke har kommet noe svar fra venninna……

 

Det er merkelig…….

…….for et mer bunnsolid og samvittighetsfullt menneske enn HENNE…..

…….det skal man lete lenge etter!

 

“Je får fell itte masa om a’ har fått meldinga mi – det er sikkert greit da, når a’ itte svarar…? 

…….tenker Karidansen.

 

På Gjøvik må hun skifte buss (det går også bra)……..

……… men da hun kommer dit hun skal…….

……..finner hun ikke “STOPP”- knappen!!

 

“Je skar tå HER, men je finn itte STOPP- knappen!”, roper hun!

 

Bussjåføren er av det sindige slaget :

 

“Du får hoppe ta i veikrysset her da,” sier han mens han svinger bussen litt til side.

 

 

I det hun går tilbake, langsmed veien, ser hun at det kommer en bil nedover gutua der venninna  bor.

“Oisann, nå er a’ visst  …….. på tur tel gravøl!” tenker Karidansen.

 

Hun vinker for å gi seg til kjenne.

Venninna vinker tilbake…..

……og kjører videre.

 

“Kanskje a’ vart blende tå sola………

……og da såg a’ itte at det var meg?”, tenker Karidansen.

 

Hun blir litt betenkt……

…….for nå kan det fort gå et par timer, og Karidansen begynner å bli skikkelig……..

…….tissetrengt.

 

 

“Je får huke meg ner bak låven da, hvis det blir førr gæli!”, tenker hun…….

…….for det finnes jo som regel en løsning……..

…….på de fleste “kriser”!!

 

Men…..DET slipper hun!

Venninna skulle bare snu bilen, så hun kommer ganske raskt tilbake.

 

Så viser det seg………..

……..at meldinga ikke er mottatt!

 

Karidansen er glad for at hun kan vise til mobilen sin.

Der står jo både meldinga hennes………….

………..og klokkeslettet da den ble sendt.

 

Karidansen er nemlig heller ikke av dem som pleier å gi blaffen i å holde avtaler……..

Men : 

Hun kan nok være litt mer distre og vimsete enn venninna si………

Det har rett og slett en tendens til å skje “mye rart” rundt Karidansen……….

 

“Da je itte fekk melding i frå deg, så tenkte je :

A’ Kari hu er vel truendes tel å ligga å sova hu!”

  ……………sier venninna.

 

Nå blir de enige om en ting :

NESTE gang, skal de heller ringes ………

……………. og OM de sender mld med beskjed vedrørende en avtale………

……………. så skal de prøve igjen………

 

……………..hvis de ikke får svar innen rimelig tid!

 

Men……så spørs det da :
HVA er “Innen rimelig tid”???

 

 

 

Da mor og jeg var på besøk hos bestevenninna i sommer……

……. tok jeg en del bilder som jeg viste fram på bloggen.

 

Jeg har ikke noe bilde av låven…….

……. men det kunne jo ha vært et alternativ å lure seg bakom……

 

 

 

……..DENNE vesle bua…….

 

……..for å lette ei tissesprengt blære…….?

 

 

Her er innleggene jeg skrev etter at mor og jeg var på besøk hos bestevenninna mi i sommer:

 

På besøk i en …..IDYLL!

På besøk i en IDYLL ………innendørs……

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er jo nesten utenkelig nå at folk ikke mottar sms, så man sjekker jo ikke om igjen. Men det SKJER faktisk. Vært med på det med Hr Frodith innimellom også. “NÅ fikk jeg den sms-en sier ha plutselig”…

    2. Godt du møtte henne på veien da..Jeg liker å vite at folk har fått meldingene mine..men liker jo ikke å være masete så det er litt vanskelig noen ganger det der..da er det nok lurere å snakkes ja.. :)) Må jeg tisse gjør jeg det (nesten) hvor som helst..hehe…

    3. annebe: Ja, jeg tisser heller i full offentlighet enn å risikere å måtte gå omkring i full offentlighet ETTER at jeg har tisset i buksa! Ja, bra vi møttes og at meldingsmysteriet ble oppklart! 😉

    4. Uffda, meldinger som ikke kommer fram er ille. Forrige helg var det sånn for mange av oss. Jeg fikk melding fra min søster, som hun hadde sendt to dager før og sjefen min fikk min melding om noe med jobben først da jeg møtte opp på mandag, enda jeg skrev den på fredag????? Da kan det lett bli kluss, så det beste er nok å ringe om det er noe viktig. Håper du koste deg skikkelig!

    5. Anonym: Det gjorde jeg! Jeg tror du er na………men det kommer ikke fram her.Det er slik nå at man må skrive bloggnavn for hver gang man kommenterer, ellers blir man “anonym”! 🙂

    6. Ja man skal ikke stole 100% på meldinger…skjer alt for ofte syns jeg…så ja..man må ha en bekreftelse på at den er mottatt.. Men viktige ting, bør nok ringes om ja..GODT det gikk bra…og at du koste deg hos venninna..

    7. Etdiktomdagen: Nei, jeg har også opplevd det! Mange er også veldig trege med å svare på mld. Jeg svarer ikke alltid så raskt, for jeg sjekker ikke tlf hele tida. Dessuten har jeg den ofte på lydløs – men hvis jeg ser at jeg har fått en mld som krever raskt svar, så prøver jeg å svare så fort jeg kan. Om ikke annet med et lite “ok”! 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Det hadde jo ikke skjedd noen katastrofe om hun hadde dratt i den begravelsen. Besøket hadde bare blitt litt amputert. Men – ja – man bør avtale at man bekrefter at mld. er mottatt – i alle fall hvis det gjelder en beskjed om noe. eller en avtale. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg