Jeg har likevel kommet ett skritt videre…..(og om å “Ødelegge” et Vennskap……)

 

Jeg har jo delt noen erfaringer gjennom de ti månedene jeg har vært på Elitesingles…..

 

Det har ikke ført til noe kjæresteforhold…..

Den siste kontakten blir det nok heller ikke noe av…..

 

 

Når det går tre – fire dager fra jeg sender ei melding til jeg får svar……

……..fordi Det har gått i ett!” og han ikke har hatt tid til å svare……

……..og det samme gjentar seg…….enda en gang

DA gjør jeg kort prosess. 


For……… han er ikke tilstrekkelig interessert……

 

OM han HADDE vært interessert, og likevel har det SÅ travelt at han ikke kan avse to minutter til å sende ei melding……….i løpet av ett døgn eller to…….

…….da har han faktisk ikke tid til å ha noen kjæreste heller.

 

For : Såpass må man “investere” hvis man virkelig ØNSKER å bli mer kjent med en mulig kjæreste…..

 

“Det er ikke noe poeng i å “holde meg varm” hvis du ikke ønsker mer kontakt”, skrev jeg.

 

Da fikk jeg ikke noe svar….

……og DET er også et svar.

Hva som er årsaken – DET vet fåglarna….

……men jeg gransker ikke nyrer og lever for å finne ut hva jeg har gjort “Feil”.

 

 

Jeg øste verken ut om meg sjøl eller om tidligere erfaringer.

Jeg var mer der at jeg stilte noen spørsmål for å finne ut hva slags holdninger og grunnverdier han hadde.

 

At man er noenlunde samkjørte med tanke på slike ting, er jo ganske vesentlig for at det skal kunne fungere……..

 

Skulle det mot formodning komme et svar om et par dager, så er ikke JEG interessert i å gjenoppta kontakten.

For : Jeg vil ikke leke “Katt – og Mus – leken.”

 

Den er ikke særlig morsom…….

…… når det skjer i forbindelse med at man kanskje skal bli kjent/innlede et forhold.

 

 

Jeg HAR så absolutt lekt “Katt – og Mus – leken” – flere ganger!

Det er ikke lenge siden jeg gjemte hodet i sanda…….

 

Jeg lot rett og slett være å sjekke “Messenger” og andre meldinger……..

……..av frykt for sinne og avvisning…… (men det var ikke i forbindelse med Elite-singles – trafikken min).

 

“Kostbar-på-liksom” – leken …DEN gidder jeg imidlertid ikke å drive med mer!

 

Sjøl liker jeg absolutt ikke at en beiler “overøser” meg med meldinger i innboksen på datingsida……..

…….. fordi det virker panisk……

………og litt skremmende……

 

Men ….det finnes en mellomting……..

………. altså en slags Gylden Middelvei ……

………. her som i mange andre sammenhenger…..

 

 

I løpet av året som begynner å gå mot slutten, har jeg to ganger opplevd en form for å “Sitte på vent!”

To menn har nemlig (på hvert sitt vis) antydet at de kunne ha tenkt seg at jeg “Ventet”.

 

Situasjonene og omstendighetene har vært høyst ulike……

……men resultatet har blitt det samme :
 

Kardansen HAR blitt “sittende på vent”!

 

For ikke lenge siden skjedde det noe…….

……. som fullt ut fikk meg til å innse at det var DET jeg holdt på med……

……..igjen……

……..og jeg kom meg ut av dvalen……….

 

Jeg vet ikke hva JEG hadde gjort om jeg hadde vært i disse mennenes situasjon.

Derfor er det vel ikke slik at jeg direkte dømmer dem og deres handlinger…….

…….. sjøl om jeg reagerte med sinne da jeg nylig fikk meg denne vekkeren!

 

Men :

Om ingen av disse mennene er “Dårlige Mennesker”……

…….slik jeg har oppfattet dem……..

…….så blir det likevel en egoistisk handling….

…….å direkte eller indirekte antyde at noen skal “Vente på seg”…..

…….på ubestemt tid……..

 

Det blir litt sånn å “Sikre seg”……….

……………uten egentlig å ha så mye omsorg for den man ber om å vente…….

 

Jeg skal ikke være noens sikkerhet…….

…….mot ensomheten…….

 

Jeg skal ikke “Sitte på vent” på ubestemt tid, for så å oppdage at :

 

1. Jeg ventet forgjeves……og “stengte av” for å treffe en bra kar som jeg kunne SLIPPE å “vente på”!!

2. Det jeg ventet på………. viste seg slett ikke å være : “A Love Worth Waiting For”.

 

For…….. jeg MØTTE aldri disse mennene…..

………ansikt til ansikt…….

Så…… jeg vet jo ikke hvordan kjemien hadde vært……

…….OM jeg hadde møtt dem!

 

Slik det er nå, har jeg vel liten tro på at det noen gang vil skje heller…..

……..skjønt SIKKER kan jeg ikke være……..

……..for framtida vet vi heldigvis lite om.

 

Det jeg vet, er at slik er det NÅ……..

……og jeg forholder meg til det som om jeg aldri skal treffe, eller bli mer kjent med, noen av dem!

 

Den ene av disse to, var i begynnelsen bare en god venn……

 

Så beveget vi oss gradvis (og nesten umerkelig) over i en forsiktig flørtemodus…….

 

Dette tiltok………..

…….riktignok litt sånn “Av og På”……..

…….men det ble noen utvekslinger av drømmer…….

…….og noen tanker om “Kanskje etter hvert”, når omstendighetene er annerledes.

 

Men så skjedde det altså noe som gjorde at jeg fikk meg en vekker!

Da ble det noen litt ampre meldinger…….

…….og gjensidige løfter om : “Aldri mer kontakt”.

 

Omtrent ei uke senere kom det et lite livstegn fra ham……

……men jeg avviste det ganske bestemt……

 

For…. det ER ikke enkelt å gå tilbake til et RENT vennskap…….og litt kontakt…

…….når man har beveget seg inn i “Flørteland”……

…….og utveksling av søte drømmer……

…….SJØL om det bare har dreid seg om skriftlig kontakt……

…….og noen få telefonsamtaler…..

 

Det må i alle fall gå en viss tid…….

……og situasjonen må være en annen……

 

Så kan jeg alltids angre på at jeg tillot meg å la det bli en flørt ut av det…….

……..og sørge over vennskapet som ble borte…….

 

Men……..det var ikke annet å gjøre……

………enn å gi slipp!

 

Det ville trolig bare ha blitt en langvarig, følelsesmessig berg – og dalbane……

……og mange vonde skuffelser underveis!

 

Kanskje har det sittet flere damer “På vent” for ham rundt omkring……..?

 

Jeg håper og tror at det ikke er slik, for da har jeg tatt veldig feil av ham………

………og da er alt det fine som var mellom oss…….

………bare falskt………

………og ikke verdt NOEN ting!

 

 

Alt i alt har jeg blitt noen erfaringer rikere…..

Jeg har fått mer klarhet i hva jeg ønsker meg……

 

Jeg har blitt mer bevisst på egne, uheldige adferdsmønstre (som kan hindre meg i å finne en mann som jeg kan fungere godt sammen med – om det så er meningen at det er DET jeg skal)!

 

Jeg angrer altså ikke på noe av det jeg har gjort i løpet av dette året i “Dating-verdenen”.

Det har jo uansett ingen hensikt……

 

Naiv og troskyldig kommer jeg antagelig til å være til min “Dauan Dag” – sjøl om jeg innimellom krummer ryggen og freser som ei sint katte!!

 

 

Gjort er gjort!!

 

Kanskje det er DET disse damene tenker også??

 

Hva venter DE på, da mon tro…?

 

 

Bildet knipset jeg hos Fay Skandsen da jeg var der på det siste “Female Mastery – kurset.

 

Maleriet er laget av kunstneren Katja Wiedemann.

 

 

16 kommentarer
    1. Hei!
      Ja sånn er det ,,,,,,,,,,,,,, Jeg er ikke aktiv bruker på elitesingles og har ikke vært det siden i sommer…….. og betaler ut året……….. jajaja…. men man lærer så lenge man lever 🙂
      En dag…….
      Ønsker deg en god søndag, karidansen 🙂 Her blir det tur ut også kveldsvakt etter hvert 🙂

    2. Ja, sånn er livet. Opp og ned går,og vi følger med så godt det går. Artig å lese, selv om det nå er bedrøvlig at du ikke kan finne en drømmepartner som passer. Håper du finner det en dag!

    3. Man skal vokte seg vel for å være ”bedrevitere” om andre sine forhold, enten det er sånn eller sånn. Men en ting må være klinkende klart. Er man i et forhold, uansett hvilken fase det er i – så skal man ha mer respekt for andre sin tid enn sin egen. Meldinger skal man svare på med en gang. Basta bom 🙂 Lykke til og ha en nydelig søndag 🙂

    4. Ja det er godt du er blitt bevist ha du vil ha..og ikke vil ha…og en som ikke svarer innen kort tid..er ingen ting å spare på..som du sier..DA er du ikke mye spennende for han! Nei..alt skal klaffe..og du får bare vente…han dukker nok opp..når du minst aner….lykke til!

    5. enig med deg,er noen interesert så bør en ha tid til et lite svar eler livtegn.Om den rette tar kontakt så vil det nok merkes tenker jeg :)) enn så lenge får du nyte livet og søndagen

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er mange sånne “Følelses-vampyrer” som kommer og går. De behøver ikke være usympatiske – de er bare ikke klare for noe. Av og til kan jeg også være slik – men men det er viktig å gi en form for respons – sjøl om man ikke kan gi noe sikkert svar. Bedre med ei kort melding enn ingen melding! 🙂

    7. dedicat: Jeg har ofte telefonen på lysdløs og når jeg er på jobb kan jeg ikke bruke mye tid på å svare. Men – når jeg ser mld kan jeg gi en liten respons med det samme – nesten uansett. Litt annerledes på ei sånn nettside – for da må man logge seg inn på epost eller på selve siden. Man får ikke automatisk varsel hvis man ikke har lagt det inn på tlf. Men ……..det GÅR an å ta seg tid til å titte innom i løpet av et døgn.

    8. natheless: Det tror jeg. I mellomtida får jeg slipt noen kanter, lært mer om grenser og blir trolig enda mer bevisst på å styre unna det som ikke er bra for meg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg