Noe jeg aldri har vært med på før….. og en liten “Stemningsrapport”!

 

Jeg er 54 år……..

54 og et halvt faktisk……

Og jeg har for første gang i mitt liv……..

……vært med på…..

 

Øl – smaking!

 

Ja, jeg har jo sjølsagt smakt øl før……

…..men ikke flere slag på en gang!

 

Jeg er på den siste kurshelga hos Fay i Sandvika!

Mannen til Fay jobber hos Gulating. (Nei – her er det ikke snakk om lagmannnsretten!)

Derfor fikk kursdamene anledning til å prøvesmake øl.

 

Jeg likte godt de to lengst til venstre. Den med rød etikett smakte det litt kirsebær av.

Den med grønngul etikett med rosa gris på smakte det litt sitrusaktig av!!

 

Jeg er absolutt ikke full…………

……….bare så DET er sagt!!

Det var PRØVE – smaking – ikke “rotbløyte” – så alt foregikk i “dannede former”!!

 

Her er jeg på hotellrommet….igjen!! (Har lagt ut et lignende bilde før, vet jeg!)
Ikke så VELDIG på’n ser dere vel??

 

 

Brannalarmen gikk nettopp, så det er ikke lenge siden jeg kom tilbake til rommet.

Det kom brannbil med røykdykker og det hele, men det var visst bare en luring som hadde røykt på rommet….eller noe i den gata!

 

Jeg er i grunnen litt tung til sinns nå……(Jeg kan godt smile på bilder likevel!)

Sjølfølelsen er ikke så god for øyeblikket, men slikt må en bare kjenne på i blant.

Noen ganger er det bare som om en får en slags bekreftelse på at en gjør “feil”……..

…….og så føler en at en ER “feil”……..

…….men det er en farlig tanke som jeg bare må slippe taket i!

 

For jeg må akseptere er som jeg er ……..

……og jeg må akseptere at andre er som DE er……

 

Noen ganger speiler vi hverandre uten å være klar over det.

Det er lett for meg å “Se” de andre –  komme med formaninger og si hva de “bør”……………

………og plutselig får jeg meg en aha- opplevelse rett i fleisen…….

…….. og så ser jeg “Speilinga”!

 

Følelser kan svinge fra den ene dagen til den andre……

……..og kanskje flere ganger i løpet av en dag……..

……..når man er i en presset situasjon.

 

Det hele er nok mer situasjonsbetinget enn noens “skyld”!

 

Det er ikke noen stor dramatikk i det……….

….og jeg vet at jeg kommer meg raskt ovenpå igjen.

 

Det er MYE læring i slikt………………

………men jeg skal ikke BARE legge det på MEG og si at jeg er FEIL…….

………og at andre har “rett” i alt de sier til meg og om meg!!

 

Det som fortonet seg som en “Sannhet” den ene dagen, kan fortone seg som noe helt annet kort tid senere.

Slik er det for meg….

…..for jeg er et følelsesmenneske av dimensjoner – på godt og vondt!

 

Jeg har stått i noe som jeg har kjent at det ble litt for vanskelig å stå i……

Noe jeg innså at jeg ikke taklet…….

…….men det er leit likevel……

…….for det var mye godt i det også……

 

Litt håp og glad forventning…..

……blandet med frykt, bekymring og usikkerhet over hvordan ting kom til å utvikle seg framover.

Jeg vet ikke om siste kapittel er skrevet når det gjelder dette, men det er best å forholde seg til det som om det ER det……

…….akkurat nå.

 

Jeg vil ikke at min blogg skal være en evig “Stemningsrapport” over hvordan jeg har det………

……..og jeg tror heller ikke at den ER det……..

……..men noen ganger er det godt å si det som det er :

 

At det er en liten klump i halsen og at tårene sitter løst  – istedet for bare å sette opp et blidt fjes!

 

 

Det er godt å være på kurshelg!!

 

Jeg har noen venninne – avtaler framover……

…….som jeg gleder meg til!

 

Jeg er i ferd med å bygge opp et nytt nettverk………

….. så denne høsten og vinteren vil ikke bli lik den forrige!

 

Da satt jeg VELDIG mye alene.

Det var greit nok, men jeg vil ikke ha en slik vinter til! 

DET har jeg bestemt meg for!

 

18 kommentarer
    1. Jeg skjønner uendelig godt hva du mener her. Og av og til må man rett og slett skrive ting litt ut. Rommet på bildet ser jo veldig flott ut, og du lyser jo opp hele rommet og gir det farge og liv 🙂 Og ja, vi er flinke til å smile, selv om vi ikke er helt i form inni oss.
      Jeg bygget selv nytt nettverk. Så jeg ser den godt også. Du er jo innkludert i mitt nye nettverk.
      Da jeg hadde det som vanskeligst, og følte at jeg ikke ble hørt og sett av dem jeg alltid har kjent, så begynte jeg, sakte men sikkert, å få nye venner.
      Det som er veldig kjekt nå, er at jeg har klart å jobbe meg tilbake igjen til noen av mine gamle venner igjen nå. Eller dvs. jeg jobber med saken. Det er jo noen, som jeg virkelig ikke har lyst å slippe taket i. Mennesker som selv har hatt sitt å stri med. Så nå er jeg i en prosess med det, å slippe dem inn igjen 🙂 Og jeg skal fortsatt holde på den nye vennekretsen min, som består seg av mennesker jeg har blitt veldig glad i 🙂
      Jeg tror jeg har funnet litt mer roen i meg selv etterhvert. Kanskje 🙂
      Jeg unner i alle fall deg gleden i nye venner, som du kan oppleve mye kjekt med, og bli fortrolig med <3 Spennende tider det <3
      Klem fra hu Eva i Sandnes <3

    2. Når noen sier kurs til meg , så tenker jeg på deg…:)
      Synes du er kjempeflink!
      Det er godt du har innsikt i at det er en stor forskjell på å være feil og gjøre feil.
      Det er vel strengt tatt ingen som ER feil…., selv om noen hver kan føle på det iblant.
      Jeg synes det er vanskelig å bygge nettverk i min alder , men innser viktigheten av det jeg også….

    3. Bra du har funnet et fint nettverk 🙂 Og håper klumpen i halsen forsvinner snart. Vi gjør ting hele veien, som folk reagerer på. Kanskje vi gjør noen feil underveis, men vi ER ikke feil nei 🙂

    4. Jeg som er et følelsemenneske selv kjenner meg igjen i mye av dette. Men du er jo flink til å se det positive tingene også. Jeg tenker at uten nedturene ville man ikke hatt de fine oppturene. Håper alt går bra for deg.

    5. Mange tanker, og mange ting som skjer skjønner jeg…på godt å vondt..Håper du får til alt du vil..og at du får en god høst og vinter..bedre en i fjor! Kos deg på kurs!

    6. Akkurat,, ja jeg har vært på vinsmaking i for bindelse med et opplegg på jobben, og utenfor Paris. Men det gikk fort over til vindrikking for å si det sånn. 🙂 Men man overlevde. 🙂 Lykke til med nye tanker og venneavtaler utover høsten 🙂 Måtte vinteren bringe mye lys og varme 🙂

    7. så kanskje er det en fin eksempel hvorfor “aldri” trenger å si aldri 🙂 beste og viktigste ting av den natta er at dere hadde en bra stemning med mye fine moro 😉 noe som jeg håper vil fortsette seg i framtida 🙂

    8. maiken: Ha-ha skjønner godt at du forbinder meg med kurs. Nei, strengt tatt er ingen av oss “feil”. Vi kan gjøre og si dumme ting, men det lærer vi forhåpentligvis av – litt sånn gradvis! 🙂

    9. Eva: Tusen takk , Eva! ja, jeg regner deg som en i mitt nettverk, sjøl om vi ikke kan treffes så ofte! Bra at du også bygger nye nettverk. Så du hadde fått en diagnose. På en måte ikke så kjekt, men samtidig er det også mye som blir litt enklere ( i trygdevesenet) når en har en diagnose. jeg hadde nok også mye av det samme, men heldigvis er de fleste symptomene borte! 🙂

    10. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Jeg koser meg på kurs, og jeg vet at dette er noe som går over. En kan ikke stå i noe som blir berg – og dalbane i følelseslivet – når en faktisk ikke er nødt til det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg