Alle gode ting er tre……

 

DET var bestevenninna og jeg enige om på onsdag….

For vi har jo hatt STORE PLANER om tur til Maihaugen to ganger tidligere i år.

Så har det endt opp med “bare” Lillehammer sentrum………………..

……………fordi det har blitt noen “Uheldige omstendigheter” og forsinkelser som ingen av oss har hatt særlig mye herredømme over. 

DENNE gangen gikk det imidlertid bra, og vi kom oss til Maihaugen!

 

 

Her måtte jeg be venninna om å ta bilde……

 

Se hvordan genser og hårbånd “matcher” blomsterpynten, da…….

 

Jeg tok et tilsvarende bilde av venninna, men det fikk jeg ikke lov til å legge ut…………..

……for på blogg vil hun ikke!

 

Synd, for hun var så brun og fin!!

Hun er av dem som blir gylden og lekker etter bare få timer i sola……

Det er så en Blond&Blåøyd Blekfis nærmest kan bli GRØNN av misunnelse!!

Joda, jeg kan absolutt bli brun, men jeg bør være tålmodig hvis jeg vil slippe å se ut som en rosa rugosa……

Jeg må ta det litt smått og pent, rett og slett!!

 

 

Rett etter at dette bildet ble tatt, kom vi til et keramikkverksted……

Her er keramiker Idun Sira i gang med å lage…………..

 

…….PIZZABUNN!!

 

 

(Neida, PORSELENSFAT skal det bli!!)

 

 

Litt av vareutvalget…….

 

Det ble så jeg kjøpte en slik vase i kremhvitt og blått……..

 

Enkel & stilig…………og ikke noe som “alle” har!

 

 

Når jeg er på Maihaugen, så “må” jeg innom husene fra ulike tidsepoker………….

Her er jeg utenfor “Ungpikeværelset” anno 1955…………….

 

Måtte ta av meg brillene! Da jeg nylig byttet brilleglass, fordi synet har blitt dårligere, valgte jeg å ta det ene paret med solbrilleeffekt.

Veldig kjekt, men de reagerer jo med å bli mørke om det er lyst INNE også!

 

Tidsriktige sko i gangen……

 

Sånne sandaler husker jeg at bestefedrene mine hadde!

 

 

Her er et hus som nylig er flyttet på, og som skal bli en del av “samlingen”…..

 

Vet du hvilket hus det er?

Det er en veldig kjent person i Norge som har bodd her……….

…….i oppveksten……

Dette er nemlig barndomshjemmet til…………..

 

 

 

……dronning Sonja!

 

 

Huset skal stå ferdig i slutten av august neste år……

Da tror jeg jammen at jeg må tilbake for å se……

Det er bra at huset er blitt tatt vare på…….

 

Jeg synes at Dronning Sonja er ei flott dame på så mange måter!

Hun er sterk og klok, slik jeg ser det!

 

Tenk å vente på “Drømmeprinsen” i så mange år da!!

 

 

21 kommentarer

Siste innlegg