Noe Nytt, Noe Gammelt og Noe Arvet…….

 

I dag har jeg møtt bestevenninna fra Toten oppe på Lillehammer………..

……..igjen…..

Det er tredje gangen vi har møttes der oppe dette året……..

….. og ENDELIG ble det tur til Maihaugen.

Det har vi planlagt flere ganger, men det har ikke blitt noe av.

 

Det kommer mer derfra etter hvert, men i kveld skal det handle om noe annet :

For ett års tid siden (Da var jeg også med bestevenninna på Lillehammer) gjorde jeg et bomkjøp i form av en grønn kjole.

I lyset i butikken så den fin ut, men da jeg kom hjem så jeg at grønnfargen bare kledde meg sånn passe. Dessuten var kjolen strengt tatt en str. for stor.

Jeg har brukt den EN gang….

Det er slik det har lett for å bli med ” bomkjøp”!

 

I sommer ryddet jeg i garderoben.

 

Da kom jeg til å tenke på en av kollegene mine……

Jeg så for meg at HUN ville kle kjolen……

Jeg tok den derfor med på jobb en kveld jeg visste at jeg skulle jobbe sammen med henne!

 

Ganske riktig – dama ble så fjong, atte!

 

I går var det HENNES tur til å komme med klær….

Vi var tre kjerringer på jobb i går kveld, og to av oss fikk det travelt med å prøve klær “Mellom Slaga”…..

Jeg fikk meg både jakke , skjørt og bluse og to topper som nesten ikke var brukt. Den andre kollegaen fant seg også flere fine plagg i kleshaugen!

Dagligstua ble brukt som prøverom……

Hadde noen av brukerne dukket opp da vi sto der i BH – en så hadde de vel blitt litt “Glåmøgde”, men de er jo vant til at vi finner på mye rart og tuller og tøyser litt!

(Måkke bli ALTFOR strengt og høytidelig heller, sjøl om man må holde seg innenfor visse rammer!)

 

Da jeg var på Lillehammer i dag, fant jeg et lyst blondeskjørt på et stativ som sto ute i gågata. 

Hundre kroner!!

DA måtte jeg jo prøve!!

 

Det gikk som det “måtte” gå, det!!

 

Skjørtet er nytt, genseren er gammel og blondetoppen er arvet…….

(Kveldslys er HERLIG – da synes ikke rynkene så godt!)

 

 

Jeg hadde ikke noe passende belte. Da tok jeg et tørkle som jeg festet rundt livet. “Beltespenna” er en ring som er laget som ei “klype” som du kan regulere. Den er litt for voldsom til å bruke på hånda når man skal gjøre praktiske ting, men som beltespenne passet den fint!

Smykket kjøpte jeg i souvenir – butikken på Arthur Findlay.

Skoa kjøpte jeg på nettet.

Jeg kunne nok kanskje like gjerne ha hatt noen brune skoletter eller støvletter til dette antrekket, men det har jeg ikke, så da fikk det bli sånn i kveld!

Bestvenninna sa : “Dætta kæin du bruke neste gong du gifter deg!”

 

Hun skyndte seg å si at det var flåsete sagt…….

…..men sånt gliser jeg bare av…..

…..og det VET hun jo……

 

Hvit brud blir jeg nok aldri mer……

…..det får holde med EN gang!!!

 

 

 

10 kommentarer
    1. Lurt å gi bort eller få av andre … noe er man lei av og noe passer ikke lenger…:)) Fint og kledeligantrekk du har satt sammen her og det skjørtet kan brukes på mange måter.. som du nevner med skoletter og kanskje en strikkegenser utover når det blir kaldt.. Ha en fin kveld <3

    2. hehe kanskje bestevenninna di vet noe som du vet ikke :))
      …men veldig stilig kjolen på en veldig pen dama, det er åpenbart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg