Blogger – treff på Arthur Findlay/Kveldstur med en forfatter!

 

Vi er tre stk bloggere her på Arthur Findlay!

(Det er sikkert flere, men det er oss tre jeg vet om!)

Det var “Lillasjel” (eller Marian som hun heter) som først gjorde meg oppmerksom på Arthur Findlay College.

 

Her er “Karidansen”, “Mors Middag” og “Lillasjel” samlet på ett brett!!

 

 

I kveld har jeg gått tur sammen med en forfatter!!

 

Liv Hilmen! Flott dame – og jammen fyller hun 70 år om kort tid!

 

Hadde du trodd DET, eller??

 

Hun har skrevet to bøker.

Den ene har følgende tittel :

“Hør nå her”

 

Liv er født med nedsatt hørsel.

Boka er en beskrivelse av hvordan det kan oppleves å vokse opp/leve med hørselshemming.

Liv fikk ikke høreapparat før hun begynte på realskolen. Hun var “Flink pike”, og ingen hadde derfor forstått HVOR nedsatt hørselen hennes faktisk var.

Det ble mange tøffe tak……

Sånt blir man en fighter av!!

Liv har også gitt ut boka : “Mellom jord og himmel” 

 

 

 

Måtte jo ta en selfie av oss da vi var på en pub…… 

(Der gjorde vi noe så “Flink – Pikete” som å drikke kaffe!)

 

Jeg sa at jeg trodde at jeg var bittelittegranne mer rampete enn Liv.

Det trodde hun også……..

 

Da jeg fortalte at jeg hadde skrevet et innlegg om vibratoren min, holdt Liv på å sette kaffen i halsen:

“Nå blei jeg litt sjokka, altså!”

(Men jeg fikk lov til å skrive om henne på bloggen likevel!)

 

Ser du “pinnen” jeg har hengende i utringinga på genseren min? 

Det er’n “Roger”! Han er en god støtte når Liv skal føre en samtale.

Da er hun ikke helt avhengig av å kunne lese på munnen til den hun snakker med!

 

 

Til slutt vil jeg takke for kommentarene jeg har fått på innleggene mine de siste dagene. Jeg har ikke prioritert å svare på kommentarer mens jeg har vært her, men jeg leser dem alle!!

 

18 kommentarer
    1. Virker som dere har det fint på alle måter. Må være spennende med så mye energier rundt seg. Håper det bare kommer godt utav oppholdet….Koselig at det var en bergenskdame også der

    2. maiken: Ja, så langt føler jeg at det har kommet mye godt ut av det. Det er ganske “Hardt løp”, men jeg tar noen ekstra pauser – så da går det greit! 🙂

    3. Denne må jeg jo kommentere, da! Litt stas å bli presentert som forfatter er det jo også, selv om det faktisk er helt sant.. Og – ja – jeg er nok litt prippen – i forhold til deg i alle fall – men frodigheten din likte jeg godt 🙂

    4. Liv Hilmen: Nei, “Prippen” er du ikke! Det er bare jeg som er litt “småsprø”: Takk for koselige kommentarer på flere innlegg. Har lest dem alle. Håper vi treffes igjen. Kanskje blir det ikke på AFC, men det er jo ikke noen Amerikareise til Oslo! Jeg legger ut innlegg med jevne mellomrom, så har du lyst til å lese får du bare stikke innom. Jeg deler sjelden/aldri innlegg på Facebook mer! 🙂

    5. Riktig, det ligger ikke noe Atlanterhav mellom deg og meg – og hytta mi på Nevelvatnet er kanskje enda nærmere deg? Nå har jeg lagt bloggen din på hjemskjermen, du er plassert på første side, mellom Yr og Innstillinger. Raskt å finne den 😄

    6. Liv Hilmen: Takk! Vet ikke hvor Nevelvatnet er – så jeg kan ikke svare på om det er nærmere enn Oslo ,men uansett er det ingen Amerikareise mellom Oslo og Stange heller! Koselig at du liker bloggen min! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg