Om Reading, Ryddighet og Redelighet……(og litt om smilets betydning)!

 

Vi som er i den norske gjengen her på Arthur Findlay College, er delt inn i to grupper.

Jeg er i den gruppa som har Jenni som lærer.

Den andre dagen jeg var her, hadde jeg en personlig “Reading” hos henne.

(Her kaller de det “Sitting”)

 

Jeg vil ikke dele så mye fra denne, men noe kan jeg nevne. Hun nevnte fargenes betydning for meg – og at dette var en viktig innfallsvinkel for meg på flere ulike arenaer. Jeg følte at Readingen var veldig “spot on”. Den bekreftet mye jeg allerede “vet”. Det gjorde meg godt!

 

Jeg spurte pent om å få ta et bilde av henne til bloggen min, og det var greit!

 

 

Først så hun ut som en streng, engelsk Lady (Nesten litt sånn “Margaret Thatcher”).

Jeg viste henne bildene (sa ikke no’ om a’ Margaret, asså)  – men jeg sa :

“Give me a smile, please”!

 

Da lo hun godt, for hun så sjøl at hun virket tilknappet og streng på de første bildene jeg hadde tatt!

Det er så nydelig å se hvordan et menneske forandrer seg når vedkommende slipper seg litt løs!

Hele fjeset blir mjukt – og utstråler en helt annen glød!

 

Dagen etter møtte jeg Jenni i en av gangene. Hun var så fjong i sin blåmønstrete bluse!

Jeg spurte om et bilde til, og da fikk jeg et smil med det samme!

 

 

Elegant og flott dame, spør du meg! Hun er vakker på innsida også!!

 

Nå mener jeg slett ikke at det ikke noe galt i å være alvorlig.

Alt til sin tid!
 

I dag hadde Jenni en forelesning om hvordan vi skulle forholde oss når vi skulle ta i mot folk til Reading.

Hun nevnte innledningsvis viktigheten av nøytrale, vakre omgivelser…..

(Altså at rommet du og klienten sitter i har en behagelig atmosfære.)

 

Like fullt er det ALLER viktigste………….

…….. å være ydmyk i forhold til det man holder på med.

 

Reading er IKKE “Spådomskunst”. Mange av de som kommer, vil gjerne vite noe om framtida……

…….men der skal man trå UHYRE varsomt.

Hva er hensikten med å få “vite” hva som ligger foran??

Det kan jo prege et menneske………..

………….uavhengig av om “spådommene” viser seg å  stemme eller ei!

 

Er det noe vondt som ligger foran, så blir det jo dobbelt ille hvis man skal gå der å grue seg til at det skal inntreffe!!

 

For noen år siden var det ei “klarsynt” dame som sa noe til meg UTEN at jeg hadde bedt om det :

 

Jeg sa at jeg trodde at jeg aldri kom til å gifte meg igjen……

 

Da sa hun at DET kom jeg så visst til å gjøre!

Dessuten sa hun at det kjæresteforholdet jeg var i den gangen ikke kom til å vare. 

(Dette var lenge etter at jeg ble skilt, og det dreide seg om et “Helgeforhold” til en mann som bodde et godt stykke unna.)

“Du får øve deg på ham du er sammen med nå – det er andre som venter!”

 

Denne uttalelsen lå og ulmet i bakhodet mitt i etterkant…..

Hva var vitsen i å anstrenge seg hvis det likevel ikke var noen framtid i dette forholdet??

Hadde jeg følt meg rimelig trygg på at denne relasjonen var bra for meg, så hadde det trolig ikke gjort så mye.

 

Men :

Man skal uansett ikke si sånne ting – samme hvor “klarsynt og framsynt” man anser seg sjøl for å være!

 

 

Karidansen trenger ingen bombastiske “Spådommer”…..

…….verken om mannfolk eller noe som helst annet!

(Her foran resepsjons – inngangen til Arthur Findlay College.)

 

En kvinne fortalte meg en gang at en klarsynt hadde sagt at hun kom til å gå fra mannen sin. Dette hadde skjedd flere år før jeg ble kjent med henne, og hun levde fortsatt sammen med sin ektefelle. Så vidt jeg vet, gjør hun det fortsatt!!

Hva i HULESTE var hensikten med å gi henne en slik beskjed???

 

Så moralen er :


Vis respekt overfor de “Verktøyene” du får utdelt, uansett hva slags “materiale” det er du skal jobbe med!

 

 

12 kommentarer
    1. Ser trivelig ut hun da :)) Man skal være forsiktig med å si slike ting til folk ja.. Jeg tror jo ikke veldig på sånt..men allikevel liker jeg best å lese horoskop som er positive.. så litt lar man seg påvirke… Så tøft antrekk du har på bildet… stilig <3

    2. Ja jeg er en av de som er veldig skeptisk til spådommer..så jeg er så enig..man skal virkelig trå varsomt…Håper du koser deg! og så flott bilde av deg!! fjong dame du også!!! som læreren… du tok bildet av.. nydelig vesen..

    3. du lærer mye der du nå ja,og det høres fornuftigt ut å trå varsomt md det mann ønsker å si til en person en jobber med :)) et smil smitter og et smil gjør en vakker,fine damer både du og Jenny

    4. Kloke ord det siste der! Nei, vi trenger ikke vite om det som skal skje, men det er viktig å være med i nuet! Så fine bilder av blide damer. Jeg ser at Karidansen skikkelig danser om dagen! 🙂

    5. Ja Yennie er en flott lærer. For meg har hun nærmest vært en mor der hun har sprunget etter med med dronningstolen (jeg spurte om å få en stol med armlener for jeg får så vondt hvis jeg må holde hendene i fanget uten hvile) Det er som vi har kjent hverandre bestandig du og jeg og jeg ble vel mer sjokka over telefonen med flatskjerm enn visse andre ting, hihi, ei fra Vestlandet tåler jo en støyt, særlig når hun er halvt finnmarking 🙂

    6. Mariann: Ja, DEG “Kjente” jeg med en gang! Jeg har trodd at Iphone er en telefontype som f. eks Samsung, men jeg skjønner at jeg har noen alvorlige,”Tekniske hull”, sjøl om jeg har lært mye av å blogge!! 😉

    7. Har vært innom og lest litt før, men nå vil jeg gjerne ha beskjed når du kommer med noe nytt! Takk for samværet på AFC, glemmer det aldri…
      Håper du har det bra, Kari – og at vi ses igjen. Skal på transcehealingkurset til Simone 10-12/11, håper hun ikke får sjokk over å måtte ta en ny runde med pennen min… 🙂 Klem fra Liv

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg