” Du skal jo ha en som er VILL etter deg!”

 

Ja, det sa hun, stylisten som jeg var hos i mai!

Vi hadde jo nesten en sånn “venninne-dag” midt oppi hele “stylinga”. Hun var jo ei veldig artig og kreativ dame –  med mye futt og tæl i!!

 

 

Stylist Gro og Karidansen da sistnevnte prøvde frakk (Som jeg kjøpte!)

 

Så ble det jo selvfølgelig til at jeg pratet litt om disse kjæreste – greiene mine.

På den tida satt jeg fortsatt “På reservebenken” og ventet på svar fra han som ikke var sikker på om han ville ha a’ Kari hell a’ Mari. (Jeg vet sjølsagt ikke hva “Ho andre” het, men jeg kaller a’ Mari fordi det rimer på Kari!)

Med “Vill etter” så mente hun nok ikke en Villmann som sprang etter meg med “utstyret i giv akt” mer eller mindre hele tida!!

I alle fall langt fra BARE det!

 

Men ……vi skal liksom ikke behøve å være i tvil……

……..om at det ER en interesse!

……..at det ER noe solid og godt i bunnen i det parforholdet vi er i –  eller er i ferd med å gå inn i.

“Han/henne er det noe spesielt ved – noe som virkelig appellerer til meg!”

 

Ingen er stormforelsket støtt og stadig……

Noen ganger er man i flørtemodus – og andre ganger ikke fullt så mye……

Det kan til og med hende at man er fly forbannet på hverandre og rykende uenige…….

DET er ikke så farlig, sjøl om det ikke er noe poeng i å krangle så busta fyker i tide og utide. (Men det er godt å være så trygge på hverandre at man også kan “snafse” litt  – uten å føle at forholdet knaker faretruende i sammenføyningene av den grunn!)

 

Det verste som kan oppstå  i et forhold (utenom vold, alvorlig svik, manipulering og misbruk……..)

……er etter mitt syn :

 

 

…..LIKEGYLDIGHET!!

Om DEN tydelig har gjort sin inntreden i forholdet……..

…….ispedd en dose neglisjering, taushet og tendenser til å vise hverandre forakt……..

DA er det noe som er riv ruskende galt!

 

Om vi på ulike vis er i stand til å vise partneren at han/hun er viktig……

…….og at vi kanskje til og med er litt “Ville” etter hverandre………i alle fall sånn innimellom……

Da er det gode sjanser for at det vil funke…….

……også på sikt!

 

“Jeg VET at jeg vil ha deg i livet mitt………”

“Du er viktig for meg……”

 

Det er essensielt for et godt forhold at partene er i stand til å formidle dette til hverandre via det “kjærlighetsspråket” som appellerer mest til dem begge.

 

8 kommentarer
    1. Ja det er jo så sant..og ihvertfall så skal man være “ville” etter hverandre til å begynne med! At ting blir litt gråere med tiden..det er jo vanlig..men i utgangspunktet må man jo ha sterke følelser! De fleste vet at man er ikke storm forelsket i evigheter..men “snerten” må være der…og man å ønske å tilbringe tid med hverandre…

    2. det er greit med en frakk ja,og denne var fin 🙂 ja et parforhold må tåle litt av hvert,for livet seiler ikke bestandigt på en rosa sky nei . Håper du har en fin dag,jeg skal ut og se etter ville bringebær

    3. Ja, fint å få en som er VILL etter en, hvertfall litt i starten, og så er det fint med et godt vennskapsfundament i tillegg. MUST 🙂

    4. frodith: Vennskapsfundamentet er et must, ja. Klarer en ikke å bygge opp det ganske raskt, så er det ikke mye “hold” i forholdet når det kommer tunge dager – for det gjør det for ALLE på ett eller annet vis – en eller annen gang.

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Tror du har veldig rett i det med “Snerten” og “Gnisten”! Den må være der, sjøl om man ikke kan gå rundt å være “helt vill etter hverandre” hele tida.

    6. Hyggelig når man kan skravle litt mens man blir stylet også :)) Ja man må være litt oppmerksom mot den andre innimellom om man skal trives sammen i årevis.. trenger ikke alltid være så “store” greier..<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg