Jammen vart det staka på meg, gitt!

 

Såpass har je lært…….

….ætter to og et halvt år me’ blogging :


Det gjeld å ha ei litt SENSASJONELL overskrift…..

Freksempel å få folk tel å TRU att døm får læsa om……….

 

……SEX!!!

 

Litt slik : “Pikkenpultefitta” …….

………..hvis døkk skjønner…..?

Så….je prøver meg i den gata………….

…….dann å vann…………

…….uten at DET har resultert i no’n LÆSERSTORM akkurat……

 

Kanskje je skar byne å legga att Kryptiske Kommentarer i kommentarfelta’ rundt omkring je å…………

………og sjå om det blir no’ mer “Sus i Serken” tå DET?

 

 

Døkk kjæm fell hau at je skrev om att je hadde sett en lysestaka?

Nå skulle je sjølsagt ha skrevi : “En staka je hadde lyst på!” ………….

………. men je gidd’ visst itte å utbrodere det så mye mer………..

 

 

I går var je innom “Føniks bruktbutikk” att.

 

Det er “Kirkens sosialtjeneste” som driv dænna butikken……

 

Lykka var stor da lysestakan fortsatt sto i vinduet!

Han koste bære tjue kroner!!

 

Nå er’n på plass i hylla!!

Han kunne kanskje ha vøri LITT høgere, men je syntes det vart fint!

 

Je kjøfte MER å je…………………

 

Morter, fat og mugge! 

 

 Det er no’n som mener at messing er “Fattigmanns – gull” og litt “Simpelt”………..

………. men je syns det kan væra fint – og særlig på et kjøkken!

 

Fæmti kr pr stykk for morter’n og mugga –  og førti for fate’!

Fate’ kan je laga blomsterdekkorasjoner ti. Mugga kan bli fin med djupraue roser ti trur je……

 

Og…….

…..en morter er en morter, men litt dekorativ å’!

 

Je kjæm hau at a mor satt på en kjøkkenstol, me’ mortern i milla knea, mens a’ knuste sjølplokke einerbær før a sku’ laga saus åt æljsteka.

“Klingklangklingklangklingklang” sa det, mens go’lufta bynte å bre’ seg innpå kjøkkene’.

 

Je har en morter i frå før. Den fekk je tå a mor og’n far en gong førr styggmange år sea.

Den har fått stå i kjøkkenvindu’ alle stælla der je har bodd.

Han står mæst tel pynt, men je bruker’n de få gonga je skar knuse einerbær hell kardemomme!

 

Nyanskaffelsen tel vænstre……… og den gamle tel høyre.

 

Je trur kanskje at den gamle er mæst funksjonell, men je lik dissaine’ på den nye vældi gøtt. Den kan faktisk å’ passe tel å laga en liten blomsterdekkorasjon ti, trur je!

Je synes det er no “middelaldersk” over’n, og je er litt fassinert tå Middelalder’n.

 

Åffer en tå mortera lik DU bæst dissaine’ på a’??

 

 

11 kommentarer
    1. frodith: Je sier itte “Gærgøtt” men “Gørgøtt”. Ellers bra forsøk, Frodith! 😉 Mora mi er for øvrig “solung” og sa vel opprinnelig “gærgætt”, men dialekta har blitt nokså “Tåslift” etter hvert. Jeg har tatt etter en del fra Ringsaker og har nok en salig blanding av østerdøl og hedmarking. De to dialektene har mange likhetstrekk, men også en del ulikheter!

    2. Så flott det ble! ja jeg likte den nye best…så litt stødigere ut i bunn også…Tror jeg aldri har brukt det..men har et sted jeg også..i marmor..Er ikke akkurat veldig flink på kjøkkenet som du skjønner….er nok i kategorien som Frodith..halvfabrikat og ferdigmat..Ja overskriften kan trekke den…hihihi

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg liker godt å drive på kjøkkenet. Gjerne eksperimentere litt også – sjølsagt med vekslende hell, Moro å prøve ut nye ting på alle vis synes jeg!

    4. Margrethe: Takk!Ja, jeg synes den ble fin. Nå har jeg satt et burgunderrødt telys i plastkopp i den, og det ble en fin rosa “tulipan” ut av det!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg