Nå går det over stokk og stein her……

 

Ja, det gjør det visst…..

Kvinner Lær Stor Hæl Lukket Tå Pumps med Imitert Perle

Nå har jeg bestilt HVITE sko nå – av alle ting……..

 

Jeg har ALDRI hatt hvite pensko før – og i hvert fall ikke med perler på……

Så spørs det da, om jeg synes de er noe særlig fine når jeg får se dem i virkeligheten……


DISSE også…..gitt! “Perler” her også!!

(Foto hentet fra JJ-house)


Når man har gull kan man vel også ha sølv……..

Men…… det blir GULLsandaler i bryllupet.

 

Altså de jeg har på meg her….(Arkivbilde fra et tidligere innlegg)

 

Jeg øver meg på å gå med dem – fem minutter i ny og ne – litt også for å unngå gnagsår på sjølve dagen. Til og med veldig GODE sko krever jo noe tilvenning.

Denne gangen valgte jeg altså en grøvre hæl……

Er de fine, kan det hende jeg har med ett av disse parene som reservesko til utpå kvelden.

Sånne sandaler og sko kan man jo ha til ei bukse også….

Man kan jo kombinere perler og stæsj med det litt røffere…….

(Fy søren, jeg tror jeg snart skal starte MOTE – blogg ….eller kanskje det blir mer en MORE -blogg – for de som har greie på sånt?)

 

 

Da unga var her nå nylig, var jeg “mannekeng”….

Måtte jo vise fram antrekket jeg altså skal ha i bryllupet om en snau måned.

Jeg har nå fått tak i ei enkel, offwhite cardiganjakke som jeg skal ha over kjolen hvis det blir litt kjølig utpå kvelden. Den ble faktisk også kjøpt på nettet, og jeg ble veldig fornøyd. Ikke var den dyr heller!

Det er jo hatten (se profilbildet mitt) som er den største galskapen – både prismessig og “stæsj-messig”!

 

Antrekket ble “godkjent” av dattera – til og med hatten, men nå er jo hun ei jente som ikke er så redd for å skille seg ut i klesveien……ikke ellers heller, forresten.

Hun kan kombinere loppemarkedsfunn, egensydde “kreasjoner” og mye annet rart. Hun kan være usminket og ganske kraftig sminket. Fargen på neglene kan varierer etter humør og dagsform…….

 

Ellen Grini sitt bilde.

Dette bildet synes jeg er nydelig av henne….

…. litt sminket men ikke med “Full krigsmaling”

(Har stjålet det fra facebook-profilen hennes!)

 

 

Akkurat når det gjelder neglelakk er jeg veldig forsiktig. Av og til bruker jeg blank neglelakk på fingrene, men ikke farge. Jeg har nemlig ganske store, grove “Arbesnævar” til dame å være, og jeg synes det blir malplassert med lange negler og glorete farger på slike hender. Det hender seg imidlertid at jeg fristes til å ta litt farge på tåtittene når det er sommer og tid for sandaler!

 

Dattera har også kjøpt seg ny kjole til bryllupet. Hun har kjøpt den på det samme nettstedet som jeg har handlet sko fra…… Den er visst i en slags grønnfarge. Sikker på at den er fin, for hun har jo sansen for å pynte seg når hun vil!

 

 

Jeg var veldig “Naturlig” fram til jeg var nærmere 50. Jeg brukte nesten aldri sminke.


For ca 10 år siden, med datteras dvergvedder : “Sjampis”! 

Navnet fikk han på grunn av fargen. Det var faktisk jeg som fant på det – og merkelig nok ble det godkjent av eieren!

(IKKE sitt sånn med en kanin så lenge av gangen, sjøl om det er kos med ei mjuk, lita, sniffende kaninsnute inntil kinnet. De har ikke vett til å “Gå på kassa”, sånn som pusekatter gjør, når de blir “trengende”…….Plutselig blir det bare veldig varmt og vått på genser’n din!)

I vår kjøpte jeg min ANDRE eye-liner, og nå bruker jeg det som regel. 

Sminkinga er unnagjort på under fem minutter, så det er ikke slik at jeg har blitt helt hekta, men det er litt moro å fikse seg opp en smule! Den stylist-timen jeg hadde i vår var veldig inspirerende!!

(Samma hva mora mi sier om “Skræppethet”)

 

Jeg tror det er viktig å slippe fram Den Undertrykte Jåla i seg…….

Hvis ikke …..kan hun komme fram med brask og bram………….

…..om den dagen skulle komme at man ikke lenger er helt ved sine fulle fem.

Kanskje jeg vil springe rundt på skyhøye stilletthæler og se ut som et “Målarskrin” på mine gamle dager?

 

Jeg har hørt om eldre, pyntelige damer, som aldri har sagt et stygt ord i hele sitt liv……….

…… som har begynt å banne, sverte og si masse “grisete” ting når “filteret” ikke lenger har fungert optimalt.

 

Jeg er vel nærmest født uten et velfungerende filter, så for meg blir ikke så store forskjellen uansett.

Jeg har plumpet ut i det så mange ganger at jeg har innsett at jeg aldri vil klare å unngå det helt. Det har vært noen situasjoner der jeg har ønsket at jeg kunne ha sunket under jorden og kjørt filmen i revers, slik at jeg kunne ha redigert bort det verste.

Men –  skal jeg klare å styre unna ALLE slike situasjoner i framtida, vil jeg samtidig miste mye av meg sjøl……

………og knapt nok tørre å åpne kjeften.

 

 

 

16 kommentarer
    1. For min del så liker jeg hverken filter eller redigering så da passer jo det veldig bra med filterfrie uredigerte mennesker også 😉

    2. Så flotte sko! og ja..du kan starte moteblogg du nå…hihih…morsomt å stasje seg litt..kan tenke meg dere alle har sommerfugler i magen frem til den store festen! Du kler jo så godt hodeplagg..så den så kjempe fin ut den på profilbildet!

    3. Fine sko og veske til damen 🙂
      Sko er kjekt å ha! Så her kan man ha mange slagene 🙂 Jeg var og kjøpte en lett dunjakke på tilbud i går 🙂 Jeg tror jeg har jakkedilla og skodilla………………. jaja…….
      Hehehe redigering skulle kunne vært en mulighet i mange situasjoner hohoho jeg har nok ønsket meg å synke under gulvnivå mange ganger…………. men prøver ta tak i meg pg ikke plumpe ut med noe……..men av og til skjer det før man får tenkt seg om….
      Ønsker deg en flott dag!

    4. Du er herlig du. Og flotte sko. Smart å gå dem inn ja, jeg har og et par jeg går inn for tiden. Lykke til i bryllup, og så fint å ha døtre som kan godkjenne antrekket da! 🙂

    5. Nå blir du jammenimeg den pyntedama! Stilig – og moro med stæsj og pynt innimellom. Frkutifriluft er egentlig veldig opptatt av hår og negler.. alltid blank negllakk, og rød på tåneglene om sommeren. Min kjære – som er skaumann…. – rister nok litt på hue, men er man jente så er man jente…. hihi… <3

    6. wow, de skoene på bilde 2 var utrolige. De kunne jeg godt tenkt meg.
      Spennende med bryllup, lenge, lenge siden jeg var i det….
      Sminke er en vanlig del av påkledningen min, uten føler jeg meg litt naken, men alt med måte.
      Nydelig bilde av din datter, jeg har noen av samme sorten, som kan kombinere “alt” og se bra ut.
      Spennende tider for deg fremover, både med bryllup og reise tilLondon?

    7. maiken: Du er jo ei veldig flott dame – sikkert også uten sminke, men tror bare jeg har sett deg MED. Ja, snart drar jeg til London, og uka etter jeg kommer hjem er det bryllup! 🙂

    8. jeg bare håper din bloggen skal ikke komme til å bli bare en moteblogg heheh selv om jeg er ikke en motstander av moten men i hovedsakelig liker å lese om dine opplevelser og særlig hvordan du ser og kommenterer på en moro måten ting rundt 😉
      forresten, veldig fine skoene på første bildet 🙂

    9. milan: Takk! Nei – noen moteblogg blir et definitivt ikke, sjøl om jeg av og til skriver litt om klær og sko! Det er nettopp det du nevner jeg liker aller best – skrive små betraktninger om livet og det som skjer i meg og rundt meg. Når jeg kan tulle og tøyse litt også, så er jeg i mitt ess! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg