Gjensyn med : “Et stille møte”….. og en “Gammel Kjenning”!

 

Jeg skrev ei lita novelle i vår……..

 

Novelle : Et stille møte……

 

De fleste som fulgte med på Karidansens ferd i “Dating-verdenen” i vår, var vel lite i tvil om at dette var sjølopplevd…..

 

Det var en sympatisk og trivelig kar….

……..men veldig forsiktig og vanskelig å “lese”……

 

Da jeg gikk fra daten, var jeg litt usikker på om han likte meg, og om tilbakeholdenheten hovedsakelig skyldtes at han var forsiktig og sjenert……..?

Uansett var jeg nok ikke helt i “Dating-modus” akkurat da, for jeg hadde nylig blitt “vraket” av en annen –  som jeg også jeg hadde hatt kontakt med på Elitesingles.

 

Ingen av oss tok kontakt igjen etter denne daten.

Jeg var som sagt ikke helt “mottagelig” akkurat da, ellers hadde jeg KANSKJE dristet meg til å sende ham noen ord via datingsiden i etterkant.

 

Nå nylig møtte jeg tilfeldigvis på ham på et kjøpesenter.

 

Det var tydelig at han gjenkjente meg…….

…….men det var OGSÅ tydelig at han ikke var helt bekvem med situasjonen. 

Han skvatt til da han fikk øye på meg, så ned og snudde hodet vekk da vi passerte hverandre.

Han var i følge med ei søt dame, (og da mener jeg ikke ei dokkesøt ei, men ei som så veldig trivelig og naturlig ut) og det var koselig å se!!

Jeg ble nesten litt lattermild da jeg så hvor brydd han virket!

Derfor lot jeg være å si “Hei” eller nikke og smile.

 

Var han kanskje redd for at jeg skulle komme bort til dem og si :

“Jasså gitt, det vart så du fekk deg dame?” 

Og så  – vendt mot HENNE :


“Du skjønner det……. at han kavaler’n din og je…….

…….vi var på deit her i vår vi………….

…….og da antyd’n at vi kanskje kunne ta kontakt me’ hinan att…….

…….men SLIK vart det nå itte! Je hørte itt’no mer i frå’n!!

 

Døkk får ha lykke tæl!!”

 

Jeg kan nok plumpe ut i det så det GRINER etter jeg…….

……….. men ETT sted går grensa……….

………….sjøl for Karidansen!!

 

Jeg synes det var fint å se dem – og jeg håper det går bra med dem.

Sjøl om han virket nokså sky og forsiktig, så fikk jeg nemlig absolutt et positivt inntrykk av ham.

 

Det var bare ikke………….

……….”Meant to be”!

 

Jasminen i hagen her har nettopp vært i full blomst!

 


Og Humle – Brumle koste seg verre!

 

8 kommentarer
    1. hehe det er virkelig vanskelig å vite hva han hadde i hodet sitt den gang, kanskje vi kan anta at han er litt usikker i seg selv men dette er bare en en antagelse. i alle fall han er ikke den eneste som oppfører seg på den måten, faktisk tror jeg at mange mennesker har en slik tendens av og til “å snu hodet” når det passer best 🙂
      liker ikke å domme andre men også jeg vet sikkert at jeg har ikke lyst til å følge dette mønsteret 🙂

    2. Ja det er vel litt “kleint” å møte tidligere dater..men man er vel voksne, og som du sier..det må da være fint å se at de har lykkes med å finne den rette…Det skal jo være rett for begge!

    3. Greit å ikke si noe om deres date ja… kunne blitt pinlig… og det var jo ille nok for ham å møte deg..men hadde sikkert vært artig å prata litt med ham også da… :)) Så nydelig det er i hagen.. blomster og humler gir sommerfølelsen <3

    4. annebe: Hi-hi – jeg hadde jo aldri sagt noe om det. SÅ lite taktfull er vel de færreste! Men at det går an å oppføre seg såpass voksent at man kan si “Hei” – DET er en annen sak! 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, så absolutt. Man går jo ikke akkurat bort og begynner å legge ut om daten man hadde , men et nikk og et “Hei” er noe annet! 🙂

    6. milan: Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert om det var jeg som hadde kommet i følge med en kavakler, men jeg tror nok at jeg hadde sagt “Hei”! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg