T for Tisse?

 

Meg går det an å innbille det mæste………………

 

I går, før jeg drog på jobb……

…….. stakk je innom denna dama :


A Karin er ei go’ venninne tå meg!! 

Ho er itte skvætten tå seg!!

Sjølhjulpen og handy –  og jobber som healer attåt at a’ har en annen jobb!

 

Ho har nettopp gjort noe som je aldri har gjort.

Ja – ho har gjort MYE som je aldri har gjort…….

….men nå har a’ jammen gått………….

 

…..Besseggen!!

 

Snart 60 år……..

…..og så kaste seg ut i no slikt, a’ gitt!!

Passe gæern spør du meg!!

 

Høydeskrekken a’ har sleti me’ før, hadde a’ nesten itte merkje no tel.

Det hadde BÆRE vøri herlig og moro!

 

Je hadde ett spørsmål :

“Åssen gjorde døkk når døkk måtte tisse oppå der??”

“Å det sto noen små båser langsme’ vægen.

 På døm sto det T – og det betydde TISSE”……svara Tullførkja…….

 

…….og JE trudde på det!!

“Åååååja……!” sa je…………..

 

DA flira’ så a’ nesten datt tå stol’n!!

 

 

Je sporte om a’ Karin ville tekke et kort åt meg…..

…….og det gjord’a!

 


“Følg ditt hjerte”!


Ja, det vil je gjøra……

Realisere noen drømmer…………

…………… legga tel sies mye tå den inngrodde skepsisen, tvilen………..

…………….og alle “Forbeholda” je har hatt så lett for å ta!!!

 

Ja, visst har je vøri naiv……

………visst har je gjort mye domt…………..

 

Men je har tatt mange forbehold og……….

Hvis noe kjennes bra og riktig, så skar je itte flykte unna og avskrive det for det at je går me’ frykt for at je skar dumme meg ut –  og at det blir feil….

Je skar rett og slett “Følgje hjertet!”……..

…… og legga i frå meg hue……….

…….og mye tå dænna slitsomme analyseringa og tankevirksomheta!

 

DET trur je blir bra!!

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Den nest siste setningen din tror jeg er veldig viktig for deg. Det å ” dumme ” seg ut betyr jo bare at man blottlegger sine følelser og det er ikke farlig. Stenger du inne de så er jo det som en låst dør. Noen utenfor tar i dørklinka og er døra låst så går de igjen fordi de ikke vil forstyrre.

    2. He, he, egentlig artig å bli narra en gang i mellom. Syns jeg :D.
      Veldig fint å møte mennesker som tør. Tror alle er modige på sitt vis. Også de naive med forbehold ;). Men det å få litt fri fra hodet sitt tror jeg bare er godt, blir enklere. Bare gi seg sjøl og andre lov til å være den man er.

    3. Det blir helt sikkert veldig bra 😀 Jeg har hatt et motto hele livet, si aldri nei til utfodringer,, du vet aldri hvordan de vil ende om du ikke prøver de 😀 Og i ei bisetning,, skal man “drite” seg ut så gjør det så det synes og høres,, ingen vits å gjøre det helt alene 😀 Lykke til

    4. BforB: Jeg tror nesten dette er blitt verre en noen gang – for jammen er det viktig med fin og flink fasade mange plasser – ikke minst på sosiale medier som “Facebook”. Vi skal vise fram “Glansbildet” og vellykketheta! Det er “Lov” det også, men jeg setter pris på at noen letter litt på sløret og viser noe av det som bor INNAFOR denne fasaden også – kanskje både på godt og vondt. En trenger jo ikke brette ut det aller mest private av den grunn – bare vise at man er et menneske – rett og slett!

    5. dedicat: Jeg driter meg ut mye jeg – noen vil sikkert si at jeg har “Dreti mye på draget” her på bloggen. Kanskje har jeg “Dreti ut” andre og, men det har ikke vært hensikten! 🙂

    6. Tøff og fin venninne det :)) Sånn i farta er det lett å la seg lure..hehe… Håper du klarer å følge hjertet ..iallfall mye.. for man klarer vel ikke heeelt å legge fra seg tankevirksomheten.. Håper du koser deg med sommer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg